تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه پوست کندن گردو تازه چیست

image بهترین راه پوست کندن گردو تازه چیست

نحوه پوست کندن گردو سبز

پوست کندن گردو سبز به این صورت است که گردوهای سبز جمع آوری شده را به مکانی خنک در فضای باز منتقل کرده و به ضخامت حداکثر ۵۰ سانتی متر روی هم چیده بریزید. اگر مقدار خیلی زیادی از گردوها را روی هم بریزید، گردو سبز به سرعت پوسیده می شود. دلیل اینکه نمی توان آن را مستقیماً در معرض آفتاب قرار داد این است که قرار گرفتن در معرض آن به راحتی می تواند منجر به تغییر رنگ شود و بر کیفیت گردو تأثیر بگذارد. در طول انباشته کردن گردوها روی هم، باید توجه داشت که از نفوذ آب حاصل از پوسیده شدن پوسته سبز تجمع گردو به داخل پوسته و کاهش ارزش تجاری گردو خودداری شود.

سپس روی توده های گردو را با ۱۰ سانتی متر کاه و علف های هرز بپوشانید. هدف افزایش دما در پوست گردو و تسریع در جدا شدن پوست گردو است. پس از ۴-۶ روز، پوست گردو منبسط شده و ترک می خورد. در این زمان با چوبی روی پوست گردو ضربه بزنید تا پوست گردو از بین برود. پوست گردو به راحتی ترک می خورد و می افتد.

اگر پوست سبز گردوها هنوز هم به راحتی جدا نمی شود، ابتدایی ترین روش این است که پوست را با دست جدا کنید، دستکش های لاستیکی به تیره نشدن پوست دست شما کمک می کند، حالا از سنگ یا چاقو برای کندن پوست استفاده کنید. معایب این روش بسیار آشکار، زمان بر و برای تولید انبوه مناسب نیست. در حین فرآوری، تمیز کردن آب پوست گردوی سبز نیز بسیار دشوار است که باعث لکه دار شدن دست ها می شود.

تکفارس آی آر

طریقه خشک کردن گردو تازه در خانه

پس از جمع آوری و تمیز کردن گردو از پوست سبز، باید آن را برای خشک کردن آماده کرد. خشک کردن گردو به طور مستقیم بر کیفیت مغز تأثیر می گذارد. اگر خشک کردن گردو تازه در خانه به درستی انجام نشود، مغز آن ممکن است طعم تلخ، مرطوب، یا کپک زده از نظر بو و مزه بدهد. در صورت خشک شدن بیش از حد گردوها، شکننده می شود و به سختی می توان مغز را درسته و کامل خارج کرد و همچنین بر طعم و خواص مفیدی که از بین می رود، تأثیر می گذارد.

می توانید گردوها را در فضای باز، داخل خانه و در خشک کن های مخصوص خشک کنید. خشک کردن گردو در فضای باز به شدت به شرایط آب و هوایی بستگی دارد. این گزینه برای صاحبان باغ های کوچک و افراد ساکن در مناطق با پاییز گرم و خشک مناسب است.

مراحل خشک کردن گردوی تازه

برای این کار ابتدا گردو را روی یک پارچه ضد آب مثل پارچه روغنی یا برزنت، در فضای باز پهن می کنند. بهتر است گردوها در سایه خشک کنید زیرا اگر هنوز مغز آن شیری و نارس باشد با خشک شدن در آفتاب بیش از حد خشک می شود.

www.takfars.ir

گردو به طور یکنواخت در یک لایه پخش کنید. چند بار در روز، گردوها را باید برگردانید تا از همه طرف به یک اندازه خشک شود. اگر در مناطقی با هوا مرطوب شبانه زندگی می کنید، توصیه می شود شب گردو را به داخل خانه ببرید تا شبنم فرآیند خشک شدن را خراب نکند. در روزهای آفتابی خشک، خشک شدن ۳-۵ روز طول می کشد، در آب و هوای نامساعد، زمان به ۵-۱۲ روز افزایش می یابد.

از طرف دیگر، توری های پلاستیکی ریخته و در ارتفاعی از زمین قرار داد. به دلیل گردش هوا بین گردوها، زمان کمتری برای خشک شدن نیاز دارد. مزیت خشک کردن در هوای تازه این است که نیازی به هزینه تجهیزات و برق، مراقبت، دانش و مهارت خاص ندارد.

خشک کردن گردو داخل خانه

اگر تصمیم دارید گردو را در داخل خانه خشک کنید، باید شرایط را نزدیک به طبیعی نگه دارید: مکانی گرم و خشک با دمای ۲۷ تا ۳۱ درجه سانتیگراد با گردش هوای خوب لازم است. این مهم است، زیرا در صورت عدم رعایت شرایط، گردو برای مدت طولانی خشک می شود و در نهایت مرطوب می ماند و کپک می زند. مقدار بسیار کمی گردو را می توان در خشک کن میوه و سبزیجات یا در فر (با حداقل دمای ۴۰ درجه سانتی گراد) خشک کرد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر