تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین دستور پخت سوپ زعفران

image بهترین دستور پخت سوپ زعفران

هویج و پیاز را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ زعفرانی خوشمزه باید هویج ها را بشویید و پوست آن ها را جدا کنید. سپس هویج ها را به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه پوست پیاز را جدا کنید و آن را نیز به صورت نگینی ریز خرد کنید.

پیاز و هویج را در روغن تفت دهید

در این مرحله از طرز تهیه سوپ زعفرانی مجلسی باید مقداری کره در قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. در ادامه پیازهای خرد شده را اضافه کنید. برای چند دقیقه پیازها را تفت دهید و زمانی که سبک شدند، هویج ها را اضافه کنید.

تکفارس آی آر

مواد سوپ را ترکیب کنید

بعد از تفت دادن هویج باید چو پرک را بشویید و به قابلمه اضافه کنید. مواد را برای چند دقیقه تفت دهید، سپس استاک مرغ را به سوپ اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و سپس مقداری زعفران دم کرده نیز اضافه کنید. درب قابلمه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید سوپ برای ۲ تا ۳ ساعت بپزد.

شیر را به سوپ اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه سوپ جو زعفرانی صبر کنید تا سوپ برای چند ساعت بپزد و آماده شود، سپس شیر را در چند مرحله به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن شیر به سوپ باید آن را مدام هم بزنید. مقداری نمک و فلفل به سوپ اضافه کنید. زمانی که همه مواد به خوبی با مواد سوپ ترکیب شدند، درب قابلمه را دوباره روی آن قرار دهید و صبر کنید تا سوپ به غلظت مناسب برسد.

سوپ را سرو کنید

www.takfars.ir

بعد از این که سوپ زعفرانی شما جا افتاد و آماده شد، می توانید مقداری قارچ را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید. سپس قارچ را به سوپ اضافه کنید. حدود ۲ دقیقه دیگر صبر کنید و بعد شعله گاز را خاموش کنید. می توانید این سوپ خوشمزه و خوش رنگ را در کنار نان تازه سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سوپ زعفران با شیر

کره ۳۰ گرم

پیاز ۱ عدد

جو پرک ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

هویج ۲ عدد

زعفران دم کرده ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته دار

شیر ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

استاک مرغ ۳ لیوان فرانسوی دسته دار

قارچ به مقدار لازم

تک فارس

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

محصولات معتبر
محصولات معتبر