تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه خوراکی هایی بیشترین ویتامین سی را دارند

image چه خوراکی هایی بیشترین ویتامین سی را دارند

مهم ترین فواید این ویتامین عبارتند از:

سلامت پوست و کلاژن سازی: ویتامین سی میزان کلاژن سازی در پوست را افزایش داده و می تواند به صورت طبیعی چین و چروک ها را کاهش دهد. این ویتامین یک نوع آنتی اکسیدان محسوب می شود که وجود آن در رژیم غذایی از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری می کند.

جذب مواد معدنی: مصرف ویتامین C می تواند جذب مواد معدنی به خصوص آهن را در بدن افزایش دهد.

از بین بردن رادیکال های آزاد: خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین سی می تواند از آسیب های رادیکال آزاد در بدن جلوگیری کند و همچنین اثر مواد شیمیایی خطرناک مانند دود سیگار را کاهش دهد. رادیکال های آزاد نقش مهمی در بروز بیماری های مختلف مانند سرطان، بیماری های قلبی، ورم مفاصل و… دارند که هنگام قرار گرفتن در معرض دود سیگار تولید می شوند.

تکفارس آی آر

بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا: یکی از نقش های ویتامین سی، تقویت سیستم ایمنی است که به بدن این امکان را می دهد تا بتواند با ویروس های مختلف مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا که شیوع بالاتری دارند، مبارزه کند.

مواد غذایی زیادی وجود دارند که می توانند ویتامین سی مورد نیاز بدن را تأمین کنند که از آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

پاپایا

این میوه که با نام میوه فرشتگان نیز شناخته می شود در هر ۱۰۰ گرم ۶۲ میلی گرم ویتامین سی دارد که می تواند ۷۵ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین سی را تأمین کند. این میوه منبع غنی برای ویتامین A، کلسیم و پتاسیم نیز به حساب می آید. پاپایا حاوی بتاکاروتن، فولیت، فیبر، منیزیم و پروتئین است که عاری از کلسترول بوده و کالری بسیار پایینی دارد. در صورتی که افراد پاپایا را در رژیم غذایی خود داشته باشند می توانند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. بهبود هضم غذا، تغذیه پوست و مو، تقویت سیستم ایمنی، کاهش وزن، پیشگیری از ابتلا به سرطان و کاهش علائم پیری زودرس از مهم ترین مزایای این میوه برای بدن است.

فلفل دلمه قرمز

www.takfars.ir

فلفل دلمه قرمز رنگ یکی از منابع غنی ویتامین سی به حساب می آید که هر ۱۰۰ گرم آن حاوی ۸۰.۴ میلی گرم ویتامین سی است که می تواند ۹۷ درصد نیاز روزانه انسان به این ویتامین را تأمین کند. ویتامین های B6، E، K، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز، کاروتنوئید، فیبر و فولیت نیز به مقدار فراوان در این ماده غذایی وجود دارند. مصرف مداوم فلفل دلمه قرمز می تواند در کاهش اضطراب و نفخ، بهبود بینایی و افزایش میزان متابولیسم بدن نقش مهمی ایفا کند.

کلم بروکلی

به عنوان یکی دیگر از منابع تأمین ویتامین سی بدن، می توان به کلم بروکلی اشاره کرد که در هر ۱۰۰ گرم از این ماده غذایی ۸۹.۲ میلی گرم ویتامین سی وجود دارد که می تواند ۱۰۷ درصد نیاز بدن به این ویتامین را تأمین کند. ویتامین A، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم و گوگرد نیز از جمله ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این ماده هستند. مصرف کلم بروکلی در رژیم غذایی می تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان، سم زدایی بدن، کاهش وزن، سلامت قلب، تنظیم فشار خون، افزایش قدرت مغز، بهبود سلامت چشم و پیشگیری از علائم پیری زودرس مفید باشد.

کیوی

در هر ۱۰۰ گرم کیوی ۹۲.۷ میلی گرم ویتامین سی وجود دارد که توانایی تأمین ۱۱۲ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را دارد. ویتامین E، A، K، پتاسیم، کلسیم، مس، فسفر، منیزیم و بتاکاروتن از دیگر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در کیوی هستند. این میوه که فیبر بالا و کربوهیدارت پایینی دارد، در صورت وجود در رژیم غذایی می تواند در تقویت ایمنی بدن، مبارزه با استرس، سلامت پوست، کاهش وزن و بهبود فشار خون نقش داشته باشد.

توت فرنگی

این میوه جذاب و دوست داشتنی در هر ۱۰۰ گرم ۵۸.۸ میلی گرم ویتامین سی دارد که ۷۱ درصد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. بهبود سلامت پوست، سلامت مغز، تسریع در کاهش وزن، سفید کردن دندان ها، بهبود سلامت قلب، کاهش کلسترول، مبارزه با سرطان و پیشگیری از ابتلا به بیماری های آلزایمر و پارکینسون از مهم ترین فواید مصرف این میوه به حساب می آید.

پرتقال

این میوه زمستانی که نقش مهمی در تقویت ایمنی بدن، بهبود سلامت پوست، کاهش سطح کلسترول، تقویت استخوان ها، کاهش روند پیری زودرس، پیشگیری از سرطان و بهبود بینایی دارد، یکی از منابع اصلی تأمین ویتامین سی بدن محسوب می شود. در ۱۰۰ گرم آن ۵۳.۲ میلی گرم ویتامین سی موجود بوده که می تواند ۶۴ درصد نیاز روزانه بدن را تأمین کند.

کلم بروکسل

تک فارس

از مهم ترین مزایای این ماده غذایی به عنوان تأمین کننده ویتامین سی بدن می توان به کاهش خطر ابتلا به چاقی، کاهش احتمال ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی، بهبود سلامت استخوان و افزایش سطح انرژی اشاره کرد. این ماده غذایی در هر ۱۰۰ گرم حاوی ۸۵ میلی گرم ویتامین سی است که می تواند ۱۰۲ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تأمین کند.

آناناس

در هر ۱۰۰ گرم آناناس ۴۷.۸ میلی گرم ویتامین سی وجود داشته که توانایی تأمین ۵۸ درصد نیاز روزانه بدن را دارد. این ماده که حاوی بروملین به عنوان یک آنزیم گوارشی با خاصیت ضد التهابی است، می تواند باعث هضم بهتر، افزایش ایمنی، کاهش وزن، مبارزه با التهاب، سلامت دندان، بهبود بینایی، تقویت استخوان و حفظ سلامت پوست بدن شود.

کلم برگ

یکی دیگر از مواد غذایی غنی از ویتامین سی، کلم برگ است که در هر ۱۰۰ گرم آن ۴۱ میلی گرم ویتامین سی وجود داشته و توانایی تأمین ۴۱ درصد نیاز روزانه بدن را دارد. مصرف این ماده در رژیم غذایی می تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان، مبارزه با التهاب، بهبود سلامت چشم، سم زدایی بدن، کنترل دیابت و درمان کم خونی مؤثر باشد.

گل کلم

این ماده غذایی که در هر ۱۰۰ گرم آن ۴۸.۲ میلی گرم ویتامین سی وجود دارد، ۵۸ درصد نیاز روزانه بدن را تأمین کرده و نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی بدن دارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر