تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نشانه های اعتیاد به ماده مخدر شیشه چیست

image نشانه های اعتیاد به ماده مخدر شیشه چیست

مخدر شیشه یکی از مواد های روان گردان و مخرب مغز است در مقابل بسیاری از مخدر های دیگر، باعث بروز آرامش و رخوت کوتاه مدت در انسان ها می شود و شاید یکی از دلایل رغبت به مصرفش باشد.

می تواند به عنوان عاملی تحرکی و لذت بخشی کاذب شناخت بنابراین آن دسته از افرادی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند و کارهای ظریفی انجام می دهند بیش از دیگران به احساس لذت و رضایت این ماده مخدر نیاز دارند زیرا سطح هوشیاری دقت و تمرکز را افزایش می دهد و افزون بر آن انرژی مضاعفی را ایجاد می کند که افراد کاری بدان محتاج اند.

پس با این اوصاف تمامی خواسته ها و امیال یک انسان را به طور موقت و کاذب برآورده می کند. اما نکته اینجاست که بعد از مدت زمان کوتاهی که از مصرف آن گذشت حالت سرخوشی که به اصطلاح راش یا فلش هم می گویند برای فرد رقم خواهد خورد که چند دقیقه بیشتر در این حالت باقی نمی مانند که متخصصین این حوزه درمانی این حالت را نوعی ارگاسم ذهنی تشبیه کرده اند. هم چنین تاثیر مصرف که به طرق مختلفی انجام می شود بعد از حدود ۱۵ ثانیه ظاهر می شود.

علائم اعتیاد به شیشه

تکفارس آی آر

اعتیاد به چینن ماده مخدر بی شک نشانه های دارد که به راحتی می توان فرد معتاد یا همان بیمار به اعتیاد شیشه را تشخیص داد. پس در ادامه به برخی از مهم ترین نشانه های مصرف شیشه اشاره خواهیم کرد. زیرا با شناخت یک فرد شیشه ای بهتر می توانید ارتباطات خود را کنترل کرد.

بی خوابی

بی قراری

کاهش اشتها و بالطبع آن لاغری و افت عضلات

شک و بد دلی

www.takfars.ir

توهم

هذیان

پر حرفی و احساس فشاری سنگین برای صحبت کردن

الفاظ بی محتوا و بی مایه به کار می برند

احساس آشفتگی و اضطراب

بر روی انجام یک کاری در طولانی مدت به شدت متمرکز می شود که به اصطلاح خودشان قفل کردن گفته می شود.

دلایل گرایش جوانان به اعتیاد به شیشه

در حال حاضر در عصری زندگی می کنیم که خواسته ها و تمایلات انسان به سرعت برآورده می شود تکنولوژی با همه نعمتی که برای ما فراهم کرده است این معایب را هم دارد. حال از آن جایی که احساسات لذت بخش فوری برای اغلب جوانان ارزشمند تلقی می شود و این احساس هم به وسیله هورمونی به نام دوپامین در مغز ترشح می شود که با مصرف این ماده مخدر ترشحات این هورمون افزایش می یابد. پس ترک اعتیاد به این مواد به راحتی ممکن نیست و اثرات پایدار آن تا مدت ها بر روی مغز و عملکرد آن باقی می ماند زیرا مکانیسم های لذتی مغز را مختل کرده و فرد بدون مصرف شیشه دیگر هیچ گونه لذتی را تجربه نخواهد کرد.

درمان و ترک اعتیاد به شیشه

سوال بسیاری از خانواده های است که یکی از افراد خانواده شان دچار چینن معضل بزرگی شده اند آن ها می خواهند به هر روشی شده است فرزند شان را وارد جریان درمانی کنند، اما به خاطر داشته باشید تا خود فرد اراده نکند گامی در این جهت برداشته نمی شود. پس می توانید با کمک روانپزشک برای سوق دادن فرد به سمت درمان اقدام کنید، بدین ترتیب بهترین روانپزشک به شما کمک می کنند تا با مدنظر قرار دادن ماهیت فیزیولوژیکی و روانی اعتیاد فرد و مطالعاتی به رفتارهای تمامی اعضای خانواده روش مناسبی را برای درمان برگزینید. به تمامی خانواده های که از تلاش به هر روشی با تهدید، دعوا، پرخاشگری، التماس، تشویق و هر چیزی دیگر موفق نشده اند بیمار را به رونددرمانی بکشانند پیشنهاد می کنیم با یک روانپزشک متبحر و با تجربه در این زمینه مشورت کنند و از وی کمک بخواهند.

تک فارس

نکته بسیار مهمی که در ابتدا باید بدان اشاره کرد این است که اراده درمان جو فقط یک بخش از مراحل درمانی ترک اعتیاد به شیشه است بلکه بخش بسیار مهم و عمده آن مختص به یادگیری تکنیک و مهارت های است که توسط روان درمانگر به فرد و خانواده آن آموزش داده می شود. با این نحوه درمان می توان به تغییر سبک زندگی فرد معتاد امیدوار بود و بعد از مدتی زندگی بدون مواد را هم تجربه خواهد کرد. علاوه بر آموزش و مهارت ها درمانگر به تمامی مشکلات شخصیتی و تجارت دردناک فرد پی می برد و در فرآیند درمانی قرار می دهد زیرا با التیام بخشیدن به درد ها می توان گام بسیار بزرگی برای ترک اعتیاد به شیشه برداشت.

جلوگیری از بازگشت به مصرف شیشه بعد از ترک

برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشانید باید خانواده و نزدیکان فرد بیمار تحت آموزش های مخصوصی قرار بگیریند تا رفتاری صحیح و سالمی با وی داشته باشند و در چالش بزرگ بیمار خود که تغییر سبک و عادات زندگی است وی را به خوبی همراهی کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر