تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه برای دیر خراب شدن غوره چیست

image بهترین راه برای دیر خراب شدن غوره چیست

منجمد کردن غوره

برای این کار، اول غوره ها را حسابی بشویید و آنها را دانه کنید. بگذارید که روی دستمالی، به خوبی خشک شوند. سپس آنها را در ظرف دربسته یا داخل کیسه پلاستیکی، بسته بسته کرده و داخل فریزر بگذارید. توجه کنید که در آن به طور کامل بسته باشد.

دقت کنید که غوره ها کامل خشک باشند و اصلاً آب نداشته باشند. چون اگر مرطوب باشند، داخل فریزر به یکدیگر می چسبند. پس هنگام جدا کردن دچار مشکل خواهید شد. اما اگر آبی نداشته باشند، بهم نخواهند چسبید. غوره فریزری را مانند غوره تازه در غذاها استفاده می کنند. البته رنگ آن پس از خروج از فریزر عوض شده و قهوه ای رنگ دیده می شود.

قالب یخی غوره

تکفارس آی آر

در این روش نگهداری غوره باید غوره ی دانه شده را با تعدادی تکه یخ یا مقدار بسیار کمی روغن در مخلوط کن بریزید. حال اجازه دهید مواد به خوبی با هم مخلوط شده و یکدست شود. این مخلوط رنگ سبزی دارد که بعد از رفتن به فریزر هم همان طور باقی خواهد ماند. مواد را در قالب های کوچک ریخته و درون فریزر بگذارید. بعد از منجمد شدن، آنها را از قالب جدا کنید. قالب های غوره را داخل کیسه ای که عایق نور و تیره باشد، قرار دهید. سپس آنها را دوباره به فریزر برگردانید.

غوره شور

غوره شور دیگر روش نگهداری غوره است که زود آماده مصرف می شود. دستور پخت غوره شور مانند غوره غوره است. تفاوت آنها در آبغوره استفاده شده در غوره غوره است. پس برای تهیه غوره شور مقداری آب با نمک را بجوشانید و بگذارید سرد شود. حالا مانند دستور غوره غوره عمل کنید؛ فقط به جای آبغوره از آب نمک استفاده کنید. مدت زمان آماده شدن غوره شور بسیار کمتر از غوره غوره است. این شور خوشمزه تقریباً پس از ۲ هفته آماده می شود.

گرد غوره را بگیرید

یکی از ادویه جات و چاشنی های پرکاربرد در آشپزی پودر یا گرد غوره است. برای آماده کردن گرد غوره باید از غوره های بدون دانه استفاده شود. میوه را دانه کرده و به خوبی می شویید. بعد داخل آبکش بریزید تا آب آن کامل خشک شود. آنها را روی پارچه تمیز یا سینی بریزید. سپس سینی را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید که کاملاً خشک و ترد شوند.

www.takfars.ir

حالا وقت آن رسیده که غوره های خشک شده را آسیاب کنید. پودر آماده شده را در ظرف دربسته و جای خشک قرار دهید. اگر می خواهید مدت زمان نگهداری پودر غوره بیشتر شود، مقداری نمک به آن بیفزایید.

آبغوره بگیرید.

بسیاری از شما از آبغوره برای سالاد استفاده کرده اید و از طعم خوش آن خبر دارید. تقریباً همه از این روش نگهداری غوره استفاده کرده اند و آن را می شناسند. برای اینکه خودتان در خانه آبغوره درست کنید در مرحله اول باید غوره های دانه شده، به خوبی شسته شوند. حالا بگذارید آب آنها خارج شود و با دستگاه مخصوص یا آبمیوه گیری، آب آنها را بگیرید. بهتر است برای این کار از مخلوط کن استفاده نشود. به دلیل خرد کردن دانه های غوره به آن طعم تلخ و گسی می دهد.

آبغوره را از پارچه ای تمیز عبور دهید. کمی به آن نمک اضافه کنید و بگذارید کمی بجوشد. زمانی که آبغوره ته نشین و خنک شد، آن را درون ظرف شیشه ای تمیز و خشک بگذارید. حالا باید اجازه دهید که شیشه درون قابلمه آب، روی حرارت بجوشد.

رب درست کنید

برای تهیه رب، غوره ها را خوب بشویید و داخل آبکش بریزید. بعد از اینکه خشک شدند، آنها را درون میکسر بریزید. به اندازه لیوانی از آب مواد داخل میکسر را بردارید. بقیه ترکیب را با تقریباً یک کیلو گرم گوجه فرنگی (گوجه ها را هم قبلاً میکس کنید) مخلوط کرده و بپزید. وقتی آب مواد خشک شد، به آن کمی روغن اضافه کنید. مواد را به خوبی تفت دهید تا سفت شوند.

پس از اینکه رب شما سرد شد، آن را درون ظرف شیشه ای بریزید. برای اینکه هوا نگیرد روی آن را کمی روغن بزنید. رب را در یخچال یا فریزر بگذارید. از این رب در خیلی از غذاهای ایرانی استفاده می شود که طعم خوبی را به آن غذاها می دهد.

نکات روش نگهداری غوره در خانه

آبغوره بهتر است در ظرف شیشه ای نگهداری شود که سرش نازک و باریک باشد. این گونه راحت کپک نمی زنند.

مواد ترش را در ظرف پلاستیکی نگذارید. چون این مواد اسید دارند و می توانند پلاستیک را تجزیه کرده و مواد شیمیایی مضر تولید کنند.

تک فارس

ظرفی که در آن آبغوره ریخته اید را جلو آفتاب قرار ندهید. نور ممکن است ترکیب مواد را تغییر دهد. پس مواد شیمیایی آزاد می شوند که خطرناک است.

نگهداری غوره از غوره های ریز که هسته ندارند، استفاده کنید. به این نوع غوره ها اصطلاحاً غوره عسگری می گویند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر