تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه مربای ژله ای مارمالاد خانگی

image طرز تهیه مربای ژله ای مارمالاد خانگی

مواد لازم جهت تهیه مارمالاد به

میوه به

۴-۵ عدد

شکر ۱ پیمانه آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

تکفارس آی آر

آب به مقدار لازم

آماده سازی به

در اولین مرحله به سراغ آماده سازی به ها روید. آن ها را درون ظرف مناسبی بریزید و با مقداری آب و یک اسفنج نرم به خوبی بشویید تا تمام پرز و کرک های میوه از آن جدا شود.

پختن به

در دومین مرحله سر و ته به ها را با کمک چاقو ببرید. به ها را به ۴ قسمت برش زنید. نیاز نیست هسته های به را در این مرحله جدا کنید. این هسته ها حالت ژلاتینی به مارمالاد شما می دهند. حال مقداری آب به به های قاچ شده اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. ۳۰-۶۰ دقیقه ای زمان دهید تا به ها بپزند و نرم شوند.

www.takfars.ir

پوره کردن به پخته شده

در سومین مرحله آبکش مناسبی روی کاسه ای قرار دهید. به های پخته شده را درون آبکش بریزید و کمی زمان دهید تا به ها خنک شوند. توجه داشته باشید که آب به را برای پخت مارمالاد نیاز دارید.

حال با کمک چاقو هسته های به را خارج کنید و کنار گذارید، هسته ها را برای تهیه مارمالاد نیاز دارید. قسمت های اضافه و سفت وسط میوه را از به جدا کنید و دور بریزید. به ها و هسته های آن ها را درون میکسر، خردکن یا غذاساز بریزید و به خوبی له و پوره کنید.

پخت پوره به با شکر

پوره به را درون قابلمه مناسبی بریزید. آبی که به ها در آن پخته شدند را به پوره به اضافه کنید. در همین مرحله مقداری شکر نیز به ترکیب درون قابلمه بیفزاید. قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و ۶۰-۹۰ دقیقه زمان دهید تا با حرارت کم مارمالاد شما بپزد و غلیظ شود.

افزودن آب لیمو ترش

پس از به غلظت رسیدن مارمالاد در مرحله پنجم آب لیمو ترش را به مارمالاد بیفزایید. همه مواد را به خوبی بهم زنید و مارمالاد را چند ساعتی دورن همان قابلمه استراحت دهید تا به خوبی خنک شود.

انتقال به شیشه های نگهدارنده

در مرحله ششم مارمالاد بسیار خوش رنگ و جذاب تان را به شیشه ها نگه دارنده منتقل کنید. درب شیشه ها را به خوبی ببندید و آن ها را در جای خشک، خنک و تاریک نگهداری کنید. توجه داشته باشید که پس از اولین مصرف شما و باز شدن درب شیشه مارمالاد باید آن را در یخچال نگهداری کنید.

تمیز بودن شیشه ها در نگهداری مارمالاد شما بسیار مهم است، شیشه ها باید کاملا خشک و تمیز باشند، درب آن ها به خوبی محکم شود تا هوایی به درون شیشه نفوذ نکند.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر