تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت شیرینی دانمارکی خانگی

image آموزش پخت شیرینی دانمارکی خانگی

مواد لازم

یک لیوان شیر

۲۰۰ گرم کره نرم

یک بسته مخمر فوری

تکفارس آی آر

۳ قاشق غذاخوری شکر

نصف قاشق چایخوری نمک

۳ تخم مرغ

۴ لیوان آرد سفید

مربا یا شکلات خرد شده برای پر کردن شیرینی

www.takfars.ir

طرز تهیه

حالا که مواد لازم را آماده کردیم، می توانیم به طرز تهیه شیرینی دانمارکی بپردازیم. به ترتیب زیر عمل می کنیم

آماده سازی خمیر

در یک ظرف مناسب، شیر را به همراه کره، شکر، نمک و تخم مرغ ها قاطی می کنیم. سپس مخمر فوری را اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط می کنیم. نکته مهم در این مرحله، به دست آوردن یک خمیر نرم و الاستیک است.

ترکیب مواد

آرد را به تدریج به خمیر اضافه کرده و همزمان با استفاده از قاشق چوبی یا دستان خود، آن را با هم ترکیب می کنیم. هدف ما ایجاد یک خمیری یکنواخت و بی گود و خیس است.

نخستین مرحله تخمیر

خمیر را بر روی یک سطح تمیز و آردکاری شده قرار می دهیم و آن را به مدت حدود ۱۰ دقیقه با دستانمان می مالیم. این مرحله به خمیر انعطاف و نرمی می بخشد.

دومین مرحله تخمیر

خمیر را به حالت یک توپ بزرگ تبدیل کرده و در ظرفی تمیز و روغن کاری شده قرار می دهیم. سپس ظرف را با یک کاور پلاستیکی پوشانده و خمیر را در محیطی گرم و تاریک قرار می دهیم. خمیر را تا زمانی که حجم آن دو برابر شود و به صورت مجدد جلوه ای فومی بگیرد، حدود یک ساعت تخمیر می دهیم.

تک فارس

فرم دادن به شیرینی ها

پس از تخمیر، خمیر را به دو بخش تقسیم کرده و هر بخش را به صورت یک صفحه نازک و مستطیلی درآورده و روی آن مربا یا شکلات خرد شده را پخش می کنیم. سپس برای پیچیدن شیرینی، هر دو طرف را به مرکز بچرخانید و شکل دلخواهی به آن بدهید.

پخت شیرینی ها

شیرینی ها را روی سینی فری با دستان خود قرار داده و سپس سینی را در داخل فر گرم کرده و آن را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم. شیرینی ها را تا زمانی که سطح آن ها طلایی و شکسته باشد، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می پزیم.

تزئین و سرو

شیرینی های دانمارکی را از فر بیرون می آوریم و آن ها را روی سینی خنک کننده قرار می دهیم تا به دمای محیط خنک شوند. سپس می توانید آن ها را با شکلات ذوب شده، شکر پودری یا هر تزئین دلخواه دیگر، زیبا کنید. نهایتاً شیرینی های دانمارکی آماده ی سرو و لذت بردن می باشند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر