تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکار حفظ شادابی پوست هنگام رژیم لاغری

image راهکار حفظ شادابی پوست هنگام رژیم لاغری

در لاغری عجول نباشید

در مسابقه کاهش وزن مثل لاک پشت عمل کنید و اصلا عجله نداشته باشید. وقتی تصمیم برای لاغری می گیرید، مهم است مراقب باشید تا حجم عضلانی زیادی را از دست ندهید. زیرا این ماهیچه ها هستند که به حفظ و نگهداری از پوست کمک می کنند. بنابراین روی از دست دادن چربی تمرکز کنید، نه عضله. کاهش وزن ۱ تا ۲ کیلو در ماه بسیار مناسب است. البته وزن اولیه فرد را هم باید در نظر گرفت. اینکه هر فرد با رژیم لاغری بهتر است در ماه چند کیلو وزن کم کند، باید توسط پزشک یا متخصص تغذیه تعیین شود.

روی عضله سازی تمرکز کنید

هنگامی که برای لاغری اقدام می کنید، روی ساخت توده عضلانی تمرکز کنید تا جایگزین چربی های از دست رفته شما شوند. ماهیچه زیر پوست شما پایه ای است که پوست روی آن قرار می گیرد. سعی کنید تمرینات قدرتی انجام دهید تا نه تنها از افتادگی پوست شما جلوگیری شود بلکه میزان کالری سوزی نیز افزایش یابد و بیشتر وزن کم کنید. در کنار تمرینات قدرتی از مواد غذایی غنی از پروتئین نیز حتما استفاده نمایید تا عضله سازی در بدن شما به اوج برسد.

تکفارس آی آر

رژیم لاغری اصولی داشته باشید

جالب است بدانید که اگر مواد مغذی به اندازه کافی به بدن شما نرسند، ورزش کردن هیچ فایده ای نخواهد داشت. پروتئین برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست از ضروریات است. کلاژن مهم ترین پروتئینی است که جهت جلوگیری از افتادگی پوست به آن نیاز دارید. پوست شما خاصیت ارتجاعی مناسبی نخواهد داشت، مگر آنکه یک رژیم غذایی با پروتئین بالا داشته باشید.

وعده های غذایی شما در رژیم لاغری باید متعادل باشند. بهتر است در تمام وعده ها از پروتئین، یک منبع چربی مفید و برخی سبزیجات کم کربوهیدرات حتما استفاده شود. غنی ترین مواد غذایی حاوی پروتئین عبارتند از: گوشت مرغ، گوسفند، ماهی و تخم مرغ. به عنوان سبزیجات کم کربوهیدرات نیز می توانید از اسفناج، کلم بروکلی، خیار، کاهو و گل کلم استفاده کنید. روغن هایی همچون روغن زیتون و آووکادو را هم حتما به رژیم غذایی خود بیفزایید.

سیگار را برای همیشه ترک کنید

هرچه بیشتر سیگار بکشید، انعطاف پذیری پوست شما کمتر خواهد شد. سیگار به شدت بر سطح کلاژن تاثیر منفی بر جای می گذارد. حتی اگر خودتان سیگار نکشید و دیگران در اطراف شما سیگار بکشند، باز هم به پوست شما آسیب وارد خواهد شد. سیگار کشیدن عاملی برای کاهش سطح کلاژن پوست بوده و باعث پیری زودرس می شود. از طرف دیگر وقتی سیگار می کشید، آسیب اکسیداتیو به بدن وارد شده و پروتئین های پوست دچار تخریب می شوند. پس سیگار را از برنامه زندگی خود حذف کنید.

www.takfars.ir

به مقدار زیاد آب بنوشید

نوشیدن آب سهم بزرگی در کاهش وزن شما داشته و باعث افزایش انرژی شما می شود. اما دلیل دیگری هم وجود دارد که روی نوشیدن آب تاکید می کنیم. خاصیت ارتجاعی پوست شما تا حدود زیادی به سطح هیدراتاسیون در بدن شما بستگی دارد. افزایش مصرف آب به طور قابل توجهی سطح رطوبت پوست را افزایش داده و سلامت پوست را بهبود می بخشد.

مراقب کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن خود باشید

رژیم غذایی شما در لاغری باید متعادل باشد و همه ویتامین ها و مواد معدنی برای بدنتان تامین شود. دقت کنید که گاه کمبود بعضی از مواد مغذی خود می تواند باعث شود تا شما از رژیم لاغری آن طور که انتظار می رود، نتیجه نگیرید. در بسیاری از موارد نمی توان تمام مواد مغذی را از رژیم غذایی دریافت کرد. در این صورت برای پر کردن شکاف های تغذیه ای بهتر است از مکمل های غذایی استفاده کنید.

اگر کمبود ویتامین و مواد معدنی دارید، مولتی ویتامین بخورید. با هدف بهبود خاصیت ارتجاعی پوست از مکمل های کلاژن استفاده کنید. چنانچه به مقدار کافی در رژیم غذایی خود از ماهی استفاده نمی کنید، خرید مکمل روغن ماهی یا قرص امگا ۳ را به شما پیشنهاد می دهیم؛ زیرا مطالعات نشان داده است که این مکمل خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و در جوان سازی پوست نقش دارد.

به پوست خود برس بکشید

از شنیدن این عبارت شاید تعجب کنید: مسواک زدن پوست. برای مسواک زدن به پوست خود از برس هایی با موهای طبیعی و دسته بلند استفاده کنید. با استفاده از این تکنیک، گردش خون در پوست بهبود می یابد و سموم و مواد زاید که عامل ایجاد سلولیت در پوست هستند، از بین می روند. برس زدن به پوست ۵ تا ۱۰ دقیقه هر روز صبح باید صورت گیرد تا موثر واقع شود. حتی بعد از اینکه رژیم لاغری پایان یافت، همچنان به این کار ادامه دهید تا از افتادگی پوست ممانعت به عمل آید.

ضد آفتاب را فراموش کنید

ممکن است بگویید که زدن ضد آفتاب چه ربطی به جلوگیری از افتادگی پوست دارد؟ اشعه مضر خورشید می تواند باعث تجزیه کلاژن شده و موجب شود تا پوست خاصیت ارتجاعی خود را زودتر از دست بدهد. بنابراین چه رژیم لاغری دارید و چه ندارید، به هنگام بیرون رفتن از منزل همیشه کرم ضد آفتاب بزنید تا به جوان سازی پوست شما کمک شود.

از کرم های ضد چروک و کلاژن ساز استفاده کنید

تک فارس

در روتین پوستی خود از کرمی استفاده کنید که حاوی کلاژن و الاستین باشد. در این صورت پوست شما سفت تر خواهد شد زیرا سطح پروتئین ها در پوست افزایش خواهد یافت و کلاژن و الاستین سریع تر جذب خواهند شد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر