تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنید تا گوشت سریع نرم و پخته شود

image چه کنید تا گوشت سریع نرم و پخته شود

گوشت گوساله یا گاو

رنگ این گوشت بسیار قرمز و شفاف است. گوشت گوساله چربی کمی دارد و طبق گفته های طب سنتی طبع آن سرد است. شما از این گوشت می توانید برای پخت انواع خورشت و استیک استفاده کنید. همچنین یکی از بهترین گزینه ها برای تهیه گوشت چرخ کرده، گوشت گوساله است.

گوشت گوسفند

رنگ این گوشت به نسبت گوشت گوساله یا گاو کم رنگ تر است. به علاوه، این گوشت چربی و استخوان بیشتری دارد. باز هم اگر به طب سنتی متمایل هستید باید بگویم که طبع این گوشت گرم و تر تشخیص داده شده است. بنا بر همین تشخیص است که بسیاری از علمای طب سنتی معتقد هستند، این گوشت یکی از مناسب ترین و مقوی ترین گوشت ها برای پخت غذای ایرانی سالم است. همچنین در صورت داشتن درد مفاصل یا زخم معده، یکی از پرتکرارترین تجویزهای طب سنتی این است که از گوشت گوسفندی استفاده شود. این در حالی است که استفاده از گوشت گاوی اصلا پیشنهاد نمی شود. برعکس در این طب اعتقاد بر این است که گوشت گاو بسیار مضر است.

تکفارس آی آر

گوشت بز

رنگ گوشت بز از گوشت گوسفند ذره ای تیره تر است. این گوشت بسیار دیرپز و سفت است. با دانستن همین دو نکته می توانید حدس بزنید که این گوشت برای پخت غذا بسیار نامناسب است. به همین دلیل است که این گوشت از دیگر انواع گوشت ها ارزان تر است. پس فروشنده های کلاهبردار برای داشتن سود بیشتر، این گوشت را به جای گوشت گوسفندی به مشتری قالب می کنند. بنابراین حسابی حواس خود را جمع کنید که کلاه سرتان نرود. خصوصا اگر روی طبع غذا حساس هستید باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید. زیرا گوشت بز کاملا برعکس گوشت گوسفند است و طبع آن سرد است. اما به هر حال، برخی از افراد از آن برای طبخ خورشت و آبگوشت استفاده می کنند. همچنین برای درمان بعضی از بیماری ها هم تجویز می شود. می بینید که این گوشت پر از تناقض های جذاب است. احتمالا به همین دلیل است که کمتر کسی ریسک خرید گوشت بز را به جان می خرد.

گوشت شتر

گوشت شتر مفیدترین، معروف ترین و بهترین گوشت برای پخت انواع خورشت و هر غذای ایرانی است. چرا؟ خب رنگ این گوشت قرمز خیلی تیره است، چربی کمی دارد و طبع آن به شدت گرم است. در طب سنتی معتقد هستند همه قسمت های گوشت شتر دارای خاصیت منحصربه فرد خود هستند. و این خاصیت در بین دیگر گوشت ها سرآمد هستند. برای مثال جگر شتر بسیار مفیدتر از جگر گوسفندی یا گاوی است. میزان آهن موجود در این گوشت به شدت بالا است.

نکات مهم در تشخیص گوشت کهنه

www.takfars.ir

رنگ گوشت سالم را به خاطر بسپارید. گوشت گوساله، قرمز است و گوشت گوسفندی، صورتی مایل به قرمز. اگر رنگ گوشت متفاوت یا کم رنگ تر باشد، بدون شک این گوشت کهنه شده است و به هیچ عنوان برای مصرف مناسب نیست.

گوشت نباید بوی بد مردار بدهد. اگر بوی گوشت در حدی باشد که برای شما قابل تحمل نیست، در خرید آن شک کنید. این گوشت به احتمال خیلی زیاد کهنه شده است و از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

بافت گوشت باید منسجم باشد. گوشت نباید نرم، شل و وارفته باشد. برعکس گوشت تازه و باکیفیت منسجم و سفت است. همچنین در صورت مشاهده لبه های نازک گوشت، از خرید آن اجتناب کنید. این گوشت نشان از کهنگی دارد.

گوشت نباید خیس و لزج باشد. این یکی دیگر از نشانه های گوشت مانده است. اگر ذره ای به سلامت و مزه غذای خود اهمیت بدهید، به هیچ عنوان این گوشت را خریداری نمی کنید.

نکات مهم در تشخیص گوشت باکیفیت

در این بخش نکات مهم در تشخیص گوشت با کیفیت را برایتان شرح خواهیم داد.

اگر قصد خرید گوشت گوسفندی دارید و نمی دانید که بهترین راه تشخیص تازگی آن چیست، این ترفند به شما کمک می کند. برای تشخیص گوشت گوسفندی باکیفیت و تازه کافی است به استخوان دنده یا قفسه سینه آن دقت کنید. اگر رنگ آن مایل به آبی کم رنگ بود، به شما تبریک می گوییم. این گوشت کاملا سالم و باکیفیت است.

دوست دارید گوشت شما زود بپزد؟ خب گوشت گوسفند نر یا گوسفند زیر یک سال (بره) تهیه کنید. کاملا تضمینی است.

نکات طلایی برای زود پختن گوشت

گوشت را بکوبید.

تک فارس

این ترفند یکی از قدیمی ترین راهکارها برای زود پختن گوشت است. برای این تنها کاری که باید بکنید این است که قبل از اینکه گوشت را برای پخت آماده کنید، آن را روی یک تخته گوشت به خوبی بکوبید. بعد از این کار گوشت شما برای پخت آماده است.

از سرکه یا آبلیمو استفاده کنید.

سرکه و آبلیمو، هر دو مواد اسیدی هستند که گوشت را بسیار نرم می کنند. اگر زمان خوبی دارید، گوشت را یک شب تا صبح در سرکه یا آبلیمو بخوابانید. اگر هم زمان شما کم است، گوشت را با چنگال سوراخ کنید و برای ۱ تا ۲ ساعت این کار را انجام دهید. تقریبا همان تاثیر را خواهد داشت. فقط قبل از پخت گوشت آن را به خوبی بشویید زیرا این دو مواد به گوشت طعم و بو می دهند. قطعا ما برای خورشت ترجیح می دهیم گوشت بی طعم و مزه استفاده کنیم.

از جوش شیرین استفاده کنید.

جوش شیرین فیبر گوشت را تجزیه می کند و باعث می شود گوشت نرم بشود. برای این کار مقداری جوش شیرین را روی هر دو طرف گوشت بپاشید. سپس اجازه دهید برای ۳ تا ۵ ساعت در یخچال بماند. توجه داشته باشید که جوش شیرین یک مواد شیمیایی است. پس قبل از پخت حتما گوشت را چندین بار زیر آب بشویید. اگر این کار را انجام ندهید گوشت شما بوی نامطبوعی خواهد گرفت و تمام زحمات خود را بر باد می دهید.

دیگر نکته ای که باید به خوبی به آن توجه کنید این است که در هنگام استفاده از جوش شیرین، از آب لیمو و سرکه استفاده نکنید. زیرا خاصیت جوش شیرین کاملا از بین خواهد رفت.

از کیوی استفاده کنید.

این یکی از عجیب ترین روش های زود پختن گوشت است. قبل از اینکه این روش را به کار بگیرید، مطمین شوید که هیچ کس به این میوه حساسیتی نداشته باشد.

از پوره کیوی استفاده کنید.

برای تهیه پوره کیوی، پوست آن را جدا کنید. کیوی را تکه تکه کنید و در مخلوط کن بیاندازید. بعد از اینکه کیوی پوره شد، گوشت خود را با آن بپوشانید و اجازه دهید برای یک شبانه روز بماند. همانطور که بارها گفتیم، قبل از پخت حتما گوشت را بشویید که مزه کیوی از بین برود.

T A K F A R S

کیوی را روی گوشت بمالید.

کیوی را نصف کنید و آن را روی سطح گوشت بمالید. اجازه دهید گوشت برای یک ساعت در این حالت بماند. سپس گوشت را بشویید و بپزید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر