تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

جرمگیری و سفید کردن دندان در خانه و بدون هزینه

image جرمگیری و سفید کردن دندان در خانه و بدون هزینه

عادات خوب مراقبت از دهان را حفظ کنید

می توانید پلاک را در خانه با مسواک زدن خوب دندان ها در روز و نخ دندان کشیدن یکبار در روز بردارید. یک تکنیک خوب مسواک زدن شامل مسواک زدن ملایم به مدت حداقل دو دقیقه است و اطمینان از اینکه هر طرف هر دندان را بگیرد.

به طورمنظم به دندان پزشک خود مراجعه کنید

دندان پزشک شما می تواند تارتار را در مکان هایی که ممکن است متوجه آن نشده اید تشخیص دهد. رفتن به دندانپزشک هر شش ماه یکبار یک راه عالی برای جلوگیری از پلاک و تارتار قبل از ایجاد مشکل است.

تکفارس آی آر

از محصولات مراقبت از دهان با فلوراید استفاده کنید

از مخلوط جوش شیرین استفاده کنید

یکی از درمان های مؤثر، مخلوط کردن نمک و جوش شیرین و استفاده از خمیر آن برای مسواک زدن دندان هایتان است. هم نمک و هم جوش شیرین به نرم شدن انباشته کمک می کنند و همین امر حذف آن را آسان تر می کند اما مهم است که از این درمان خانگی در حد اعتدال استفاده کنید. زیرا علیرغم مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد. نمک و جوش شیرین هر دو ساینده هستند و استفاده طولانی مدت از آن ها به لثه و دندان آسیب می رساند.

سرکه سفید را غرغره کنید

روش دیگر غرغره کردن با سرکه سفید است. زیرا اسیدیته باکتری ها و تجمع روی دندان ها و لثه ها را از بین می برد. همانند روش جوش شیرین، این درمان خانگی نیز باید به قدر اعتدال استفاده شود. استفاده طولانی مدت از سرکه سفید ممکن است مینای دندان را حل کرده و به سطح دندان آسیب برساند. این دو درمان خانگی نباید بخشی از برنامه روزانه شما شوند و در صورت ایجاد پلاک شدید، فقط یک یا دوبار استفاده شود.

www.takfars.ir

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن برای ساختن لبخندی سالم تر استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر