تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور ناخن های شاداب با رشد سریع داشته باشیم

image چطور ناخن های شاداب با رشد سریع داشته باشیم

ناخن‌هایتان را هیدراته نگاه دارید

برنامه‌ی غذایی متعادل، مهم و نوشیدن آب فراوان، ضروری است. دبورا لیپمن، موسس و مدیر خلاق محصولات زیبایی و لوکس eponymous می‌گوید: مهم‌ترین چیز برای تقویت آنها این است که ناخن‌هایتان و کوتیکول‌هایش را هیدراته نگاه دارید.

بیوتین و تقویت کننده‌های دیگر

مکمل‌ های بیوتین با شکنندگی ناخن‌ها از داخل مبارزه می‌کنند. دوریس نونز، متخصص پوست و زیبایی سالن AKS نیویورک، پیشنهاد می‌کند که برای رشد مو و ناخن‌هایتان قرص Phytophanere را مصرف نمایید. اما حتما به خاطر بسپارید که قبل از استفاده از هر نوع دوا و درمانی، آن را با پزشکتان در میان بگذارید. علاوه بر چنین محصولات دارویی، محصولات و لاک‌هایی هم وجود دارد که می‌توانید مستقیما آنها را روی ناخن‌هایتان استفاده کنید.

تکفارس آی آر

کوتیکل‌هایتان را ماساژ دهید

لیپمن می‌گوید از آنجایی که ناخن‌ها در زیر کوتیکول‌ها شکل می‌گیرند، ماساژ اطراف ناخن باعث افزایش جریان خون در آنجا و در نتیجه رشد بیشتر ناخن‌هایتان خواهد شد.

از کوتیکل‌هایتان مراقبت کنید

نونز توصیه می‌کند که مطمئن شوید کوتیکول‌هایتان را فقط به عقب می‌رانید، آنها را نباید بچینید.همچنین مرطوب کردن انگشتان و ناخن‌ها بیش از یک بار در روز نیز ایده‌آل است.لیپمن هم پیشنهاد می‌کند که همیشه در کیفتان کرم دست و کاتیکل به همراه داشته باشید.

همچنین اضافه می‌کند که هیچگاه نباید صورتتان را بدون استفاده از مرطوب کننده بشویید. با دستانتان هم باید به همین شکل رفتار نمایید.

www.takfars.ir

از شکستن ناخن‌هایتان جلوگیری کنید

لیپمن هشدار می‌دهد که هیچگاه از ناخن‌هایتان به عنوان ابزار استفاده نکنید،در این صورت ناخنتان را در معرض خطر شکستن قرار می‌دهید.

بخش سفید ناخن که به عنوان ناحیه‌ی استرس نیز شناخته می‌شود هم سرانجام سست شده و خواهد شکست. خیلی مهم توجه داشته باشید که از ناخن‌هایتان به چه منظوری استفاده می‌کنید.

ابزار مناسب انتخاب کنید

نوع سوهان ناخنی که استفاده می‌کنید خیلی مهم است. دکتر دبرا جالیمن می‌گوید که همیشه از سوهان ناخن‌های کریستالی استفاده کنید.

این نوع سوهان به ملایمت با ناخن شما رفتار خواهد کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر