تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفندهای فر کردن مو با اتو مو در خانه

image ترفندهای فر کردن مو با اتو مو در خانه

آموزش راحت فر کردن مو با اتو

فر کردن مو با اتو مو، یک روش سریع و آسان برای تغییر ظاهر موها است. با استفاده از یک اتو موی باکیفیت و رعایت نکات کلیدی، می توانید در خانه موهای خود را به هر شکلی که دوست دارید فر کنید. برای این کار در مرحله اول، به یک اتو موی باکیفیت احتیاج دارید.

علاوه بر اتوی مخصوص مو، وسایل دیگری مثل اسپری محافظ حرارتی و فیکس کننده برای مو، یک شانه دندانه درشت و در نهایت گیره مو، احتیاج خواهید داشت. در ادامه مراحل فر کردن مو با استفاده از اتو را کامل توضیح می دهیم.

داشتن موهای تمیز

تکفارس آی آر

ابتدا مطمئن شوید که موهای شما کاملا تمیز است. چون موهای کثیف، به خوبی حالت فر خود را حفظ نمی کنند؛ پس موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید. توجه کنید که موهای خیس یا مرطوب، به خوبی فر نمی شوند؛ در نتیجه آن ها را کاملا خشک کنید. اگر ابتدا موهایتان را سشوار می کشید، حتما از موس مو استفاده کنید.

استفاده از موس مو باعث ایجاد حجم اضافی و جلوگیری از صاف شدن موها می شود.

از یک اتو موی باکیفیت، دارای لبه های گرد استفاده کنید؛ زیرا برای ایجاد فرهای زیبا و طبیعی مناسب تر است. هنگام خرید اتو مو، حتما به سایز صفحه ی دستگاه دقت کنید. صفحه های پهن، برای ایجاد فرهای درشت و صفحه های نازک تر، برای ایجاد فرهای ریز، مناسب تر هستند. بهتر است از اتو موی مناسب استفاده شود اما در مواقع ضروری، می توانید فرآیند فر مو با اتو مسافرتی را نیز امتحان کنید.

دمای اتو مو را با توجه به نوع موهای خود، تنظیم کنید. اگر موهای شما نازک است، دمای زیر ۳۰۰ درجه کافی است. موهای معمولی یا ضخیم را می توان با دمای ۳۰۰ تا ۳۸۰ درجه اتو کرد. البته شما می توانید با انتخاب بهترین دستگاه فر، از موهای خود در مقابل آسیب، محافظت کنید. همچنین استفاده از دستگاه با کیفیت، تاثیر زیادی روی دوام فرها دارد.

اهمیت اسپری محافظ حرارتی برای فر کردن مو

www.takfars.ir

اسپری محافظ حرارتی، از آسیب دیدن موهای شما در برابر دمای بالا جلوگیری می کند. استفاده از این محصولات، یک لایه ی محافظ بین مو و گرمای اتو، ایجاد می کند تا موها وز نشوند و نسوزند. حتما قبل از شروع مراحل فر کردن مو، موهایتان را شانه بزنید. شانه زدن موها قبل استفاده از حرارت، از گره خوردن موها جلوگیری می کند. اگر موهای پرپشتی دارید، اسپری محافظ حرارتی را روی هر قسمت مو اسپری کنید تا به همه ی قسمت های مو برسد.

دسته دسته کردن موها برای ایجاد فر زیبا

تقسیم موها به بخش های کوچک، فر کردن مو را آسان تر می کند. هر چه موهای شما ضخیم تر باشد، بخش های بیشتری باید تقسیم کنید تا فرها یکدست شوند. فرآیند فر کردن موها را از پایین پوست سر (ریشه مو)، شروع کنید. یک بخش کوچک از مو را جدا کرده و لای اتوی مو قرار دهید. اتو مو را باید در جایی که می خواهید مو فر شود، ۱۸۰ درجه بچرخانید تا فرها شکل خود را حفظ کنند.

دستگاه اتوی مو را روی موهای خود، به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید. سپس آن را به صورت صاف تا انتهای مو و به سمت پایین بکشید؛ این کار باعث می شود تا فرها طبیعی به نظر برسند. موهای فر شده را با گیره مو ثابت کنید تا حلقه فرها شکل خود را حفظ کنند. در نهایت سراغ لایه بعدی بروید و همین مراحل را مجدد انجام دهید.

استفاده از انگشتان برای شانه کردن موها

بعد از فر کردن تمام قسمت های مو، لایه ی موها را با انگشتان دست یا شانه دندانه درشت، مرتب کنید تا فرهای ایجاد شده طبیعی تر به نظر برسند. برای ماندگاری بیشتر فرها، از اسپری موی فیکس کننده و تافت استفاده کنید. توجه داشته باشید که شانه کردن زیاد، باعث باز شدن فرها می شود و حالت زیبای خود را از دست می دهد. این نکته برای تغییر حالت مو با روش های مختلف مثل فرمو بدون اتو هم اهمیت زیادی دارد.

اسپری فیکس کننده، اتمام مراحل فر دادن مو با اتو مو

اسپری مو را با فاصله حدود ۳۰ سانتی متر از سر گرفته و روی تمام قسمت های مو اسپری کنید. اسپری مو، از فرها در برابر رطوبت و عوامل محیطی محافظت می کند و ماندگاری آن ها را افزایش می دهد. از محصولات فیکس کننده ی حالت مو، به مقدار زیاد استفاده نکنید؛ زیرا باعث سفت شدن لایه های مو می شود و ظاهری نامطلوب و غیرطبیعی ایجاد می کند.

آموزش فر مو با اتو و مداد

روش های مختلفی برای فر کردن مو با اتو وجود دارد؛ یکی از آن ها استفاده از مداد، حین اتو کشیدن مو است که نتیجه ی آن فرهای ریز و زیبا خواهد بود. پس اگر طرفدار این سبک فرها برای ظاهر خود هستید، حتما این روش را امتحان کنید. در ادامه فرآیند فر مو با اتو و مداد را در چند مرحله ساده، توضیح می دهیم.

تک فارس

شانه زدن موی خشک شده

موهای خشک شده خود را شانه بزنید تا گره ها باز شوند. اگر موهای شما مجعد است، می توانید از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید. این کار باعث می شود فرها طبیعی تر به نظر برسند. اگر موهای شما صاف است، بهتر است از یک شانه ی دندانه ریز، استفاده کنید. شانه زدن موها قبل از فر کردن، از گره خوردن موها هنگام اتوکشی، جلوگیری می کند.

تقسیم مو به بخش های کوچک

موهای خود را دسته دسته تقسیم کرده و یک بخش کوچک از مو را جدا کنید؛ سپس آن را دور مداد خود بپیچید. مطمئن شوید که مداد زیر موها دیده نمی شود تا فرها یکدست شوند. به هیچ وجه حلقه ی موها را روی هم قرار ندهید؛ قرار دادن موها روی هم باعث می شود فرها، نامنظم و زشت به نظر برسند.

تنظیم دمای اتوی مو و شروع فرآیند فر کردن

مطمئن شوید که اتوی موی شما خیلی داغ نباشد، زیرا دمای بالا می تواند موهایتان را بسوزاند. اتوی مو را با دمای مناسب، تنظیم کنید و هرگز بالای ۴۰۰ درجه نگذارید؛ سپس آن را خود را بردارید و موهایی را که دور مداد حلقه شده پیچیدید، بین دو لبه اتو، قرار داده و دو سر اتو را به هم فشار دهید. هر بار حدود ۳-۵ ثانیه اتو کنید. فر موی ایجاد شده را حدود ۱۰ ثانیه پس از اتو کردن، همچنان به صورت حلقه، نگه دارید تا حالت بگیرد.

باز کردن و مرتب کردن فرهای ایجاد شده

در این مرحله، به آرامی موها را از روی مداد باز کنید. اگر احساس می کنید که خیلی سفت و ریز هستند (تقریباً مانند فنر)، یک یا دو بار، انگشتان خود را از فر موها، عبور دهید. بهتر است این کار را خیلی انجام نداده و زیاد موهای خود را شانه نزنید؛ زیرا حالت زیبای فر مو را از بین می برد.

استفاده از اسپری حالت دهنده برای مراقبت از فرها

کار فر کردن مو را با اسپری حالت دهنده مو، تمام کنید. اسپری مو را حداقل ۳۰ سانتی متر از موهای خود دور کرده و روی مو پخش کنید. حتما یک اسپری مو با ماندگاری متوسط، برای حالت دادن به فرها انتخاب کنید تا اثر آن در تمام طول روز باقی بماند.

T A K F A R S

نکات کلیدی و مهم فر کردن مو با اتو

میزان تقسیم لایه های مو برای اتو کردن، به شما بستگی دارد؛ اگر تعداد زیادی فر ریز می خواهید، موهای خود را به دسته های کم حجم تقسیم کنید. برای داشتن فر درشت مو با اتو مو، دسته های بزرگ تری از حجم موی خود را بردارید تا کمی طبیعی تر به نظر می رسند.

اگر در یک منطقه خیلی مرطوب زندگی می کنید، از اسپری ضد رطوبت نیز استفاده کنید.

با چرخاندن ۳۶۰ درجه کامل اتوی مو، به جای ۱۸۰ درجه، فرهای برجسته تر و ریزتری ایجاد کنید.

دقت کنید که اتوی مو را خیلی نزدیک پوست سر نگیرید که شما را بسوزاند.

سعی کنید اتو را به آرامی روی ساقه مو تا انتها، بکشید. هرچه اتو را کندتر حرکت دهید، موهای شما فرتر می شود. هر چه سریع تر آن را حرکت دهید، پیچ وتاب موها، کمتر و ملایم تر خواهد شد.

همیشه هنگام فر کردن موها، از اسپری محافظ حرارتی استفاده کنید؛ زیرا گرمای زیاد فقط موها را خشک نمی کند، بلکه ساختار داخلی مو را از بین می برد و آن را می سوزاند. همچنین ماندگاری رنگ موی شما را کاهش می دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر