تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور فرزند دانش آموز خود را برای امتحان آماده کنید

image چطور فرزند دانش آموز خود را برای امتحان آماده کنید

شرکت در آزمون ها و ارزشیابی های تحصیلی به ویژه برای دانش آموزانی که به تازگی محیط مدرسه را تجربه کرده اند یکی از موقعیت های پراسترس تحصیلی محسوب می شوند.

موقعیتی که باید به درستی مدیریت شود تا به بحران نرسد. پیش از هر اقدامی باید مفهوم واقعی امتحان و ارزشیابی را به فرزند خود آموزش دهید؛ این مفهوم که آزمون و ارزشیابی ها یکی از بهترین شیوه های سنجش اطلاعات و دانش ما هستند که ضعف ها و قوت های علمی و عملی مان را نمایان می سازند؛ بنابراین باید همواره در تلاش باشیم تا بهترین نتیجه را از شرکت در آن ها کسب کنیم. نتایجی که چه خوب و بد، باید پله بعدیِ رشد و آگاهی ما درنظر گرفته شوند.

در این بین به فرزند خود بیاموزید فهمیدن مهمتر و بهتر از نمره ۲۰ یا عالی است.

پیش از حضور در ارزشیابی، منابع موردِ آزمون را بررسی کنید و از فرزند خود بخواهید ضمن دسته بندی آن منابع، برای مرور دقیق آنها، برنامه ریزی کند. از طریق برنامه ریزی هم با نظم و ارزش قائل شدن به زمان آشنا می شود و هم منابع کلی که سخت و بزرگ به نظر می رسند به داده های جزیی که ظاهری کوچک و آسان دارند، تقسیم می شوند.

تکفارس آی آر

محیط را آرام کنید

محیط مطالعه و درس خواندن او را محیطی آرام و بدون ظواهرِ پرت کننده حواس تعیین کنید.

به تغذیه او نیز اهمیت دهید.

مایعات طبیعی، میوه، خشکبار را در میان وعده های سبکِ غذایی فرزندتان بگنجانید.

برای آموزش و فهم دقیق تر مباحث و دروسی که فرزندتان در آن ها با مشکل مواجه است از روش های مهیج، بازی ها و تصاویر استفاده کنید.

www.takfars.ir

پیش از حضور در آزمون و ارزشیابی، او را در وضعیت مشابه آن آزمون قرار دهید تا ضمن آشنایی با فضای آزمون، از استرس ناشناخته بودن محیط کاسته شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر