تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در هوای آلوده موهایی زیبا و درخشان داشته باشید

image چطور در هوای آلوده موهایی زیبا و درخشان داشته باشید

موهایتان را بپوشانید

یکی از ساده ترین راه ها برای محافظت از مو در برابر این آلودگی ها پوشاندن مو است. برای این کار کافی است با انواع کلاه، شال یا روسری موهای خود را بپوشانید.

این پوشش از موهای شما در برابر آلودگی تا حد زیادی محافظت می کند. بهتر است قبل از خارج شدن از خانه موهای خود را با کش یا گیره مناسب ببندید.

موهایتان را در فضای آزاد باز نگذارید تا از برخورد آلاینده ها و مواد آلوده با تمام قسمت های مو جلوگیری کنید.

تکفارس آی آر

انتخاب شوینده مناسب و حفظ رطوبت مو

انتخاب شوینده مرغوب و سازگار با مو یکی دیگر از مهم ترین عواملی است که در سلامت موهای شما تاثیرگذار است. موهایتان را با شامپو مناسب و مرغوب بشویید و با انواع آب رسان یا روغن های طبیعی میزان رطوبت موهایتان را تنظیم کنید.

خشکی مو موجب آسیب بیشتر موها می شود. استفاده از روغن های مو به استحکام موهایتان کمک می کند و از آلودگی های محیطی و آسیب های آنها تا حد مطلوبی جلوگیری می کند.

موهایتان را زیاد نشویید

شاید برخی این تصور اشتباه را داشته باشند که شستشوی مدام مو با شامپو موجب تمیز شدن مو از آلودگی ها می شود. شستن روزانه مو با شامپو موجب ازبین رفتن روغن های طبیعی مو و در نهایت خشکی مو می شود. موهای خشک ایمنی لازم برای مراقبت از خود را در برابر آلودگی ها ندارند و سریع تر آسیب می بینند.

www.takfars.ir

بنابراین، به شما پیشنهاد می کنیم در روتین هفتگی موهایتان هفته ای ۳-۴ مرتبه از شامپو استفاده کنید. پس از قرار گرفتن در محیط های باز یا آلوده موهایتان را با مقداری آب آبکشی کنید.

اگر موهای خشکی دارید به سراغ شامپوهای بدون سولفات روید. در زمان شستشو به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید، آب داغ به بافت موهای شما آسیب می رساند. استفاده از آب ولرم و گرم یک انتخاب مناسب برای شست وشوی موهایتان است.

با موهایتان مهربان باشید

انتخاب شانه یا برس مناسب و شانه زدن روزانه موها به صورت آرام، استفاده از تقویت کننده های خانگی و سالم، عدم استفاده از دستگاه های گرمایشی مانند اتو، سشوار یا بابلیس و عدم استفاده از انواع حالت دهنده های مو عوامل مهمی هستند که در ریزش و سلامت موهایتان اهمیت زیادی دارند.

رژیم غذایی متعادلی داشته باشید

رژیم غذای شما نقش مهمی در سلامت پوست و موهایتان دارد. استفاده از مواد غذایی مغذی، سبزیجات و میوه ها را در رژیم غذایی تان جای دهید.

پروتئین مصرف کنید تا ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست و مو تغذیه شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر