تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نکات مهم تهیه ترشی برای تازه عروس ها

image نکات مهم تهیه ترشی برای تازه عروس ها

اولین نکته برای تهیه یک ترشی خوش طعم با کیفیتی بازاری، تهیه بهترین مواد اولیه برای آماده سازی ترشی است.

تازگی مواد اولیه تاثیر زیادی در بافت، طعم و کیفیت ترشی دارد. بهتر است مواد اولیه مورد نیاز برای ترشی انداختن را زمانی تهیه کنید که نهایتا ۲-۳ روز بعد قصد انجام این کار را داشته باشید و تا آن زمان مواد را در جای خنک نگهداری کنید تا تازه و سالم باقی بمانند. حتی ادویه های انتخابی برای ترشی نیز باید تازه باشند زیرا ادویه های قدیمی عطر و طعم چندانی به ترشی نمی دهند.

استفاده از ظروف تمیز

از دیگر نکات ترشی انداختن که باید به آن توجه کرد، استفاده از ظروف تمیز و مناسب است. وجود کوچک ترین آلودگی در ظرف ترشی طعم و بافت ترشی را تغییر می دهد. برای مثال اگر ظرفی که ترشی در آن تهیه می شود چرب باشد، احتمال کپک زدن ترشی تا زمان رسیدن وجود دارد، خیس بودن ظرف هم اثری مشابه در کیفیت ترشی دارد. علاوه بر تمیز بودن ظروف، جنس آن ها هم برای ترشی انداختن اهمیت زیادی دارد. ظروف پلاستیکی که بیشتر افراد ترشی های خانگی را در آن ها آماده می کنند، گزینه چندان مناسبی برای این کار نیستند. تا حد امکان بهتر است از ظروف شیشه ای یا سفالی برای انجام این کار استفاده کرد.

تکفارس آی آر

استفاده از سرکه مناسب

یکی دیگر از راهکارهای تهیه ترشی با کیفیت و خوش طعم استفاده از سرکه مناسب است. بهترین نوع سرکه برای تهیه ترشی، سرکه انگور، کشمش و سیب است. سرکه مصرفی در ترشی باید جوشانده شود تا مواد داخل آن کپک نزنند. البته بعد از جوشاندن سرکه باید آن را سرد کرد و سپس در ترشی استفاده کرد. به منظور تهیه بهترین سرکه یا مایع برای آماده سازی ترشی همچنین می توان از ترکیب ۱ به ۳ آب و سرکه نیز استفاده کرد. به طوری که ۳ برابر میزان آب از سرکه استفاده شده باشد.

انتخاب ادویه مناسب

از دیگر نکاتی که به تهیه یک ترشی خوشمزه کمک می کنند، می توان به انتخاب ادویه مناسب اشاره کرد. از جمله ادویه های موثر در طعم سازی ترشی و خوشمزه کردن این چاشنی می توان به نمک، میخک، فلفل سبز، شوید خشک، سیاه دانه، گلپر، هل، نعناع خشک، پودر خردل، برگ مو، زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز و زیره اشاره کرد.

نکات مهم نگهداری از ترشی

www.takfars.ir

بعد از آماده سازی ترشی باید آن را در جایی مناسب نگهداری کرد تا ترشی عمل آمده و قابل مصرف شود. نگهداری از این چاشنی هم فوت و فن ها و اصولی دارد که در صورت عدم رعایت آن ها، ترشی خیلی زود خراب شده و ماندگاری مناسبی نخواهد داشت. مهم ترین نکات ترشی در زمینه نگهداری انواع ترشی به شرح زیر هستند

ترشی ها تا زمان عمل آمدن باید در جای خشک و خنک و دور از آفتاب نگهداری شوند.

درب ظروف باید به طور کامل بسته شده و هواگیری انجام شود تا ترشی کیفیت بهتری داشته باشد.

بعد از آماده شدن ترشی می توان آن در یخچال هم نگهداری کرد اما تا حد امکان باید از فریز کردن این چاشنی خودداری کرد.

قاشق یا ملاقه ای که برای برداشتن ترشی از ظرف آماده سازی مورد استفاده قرار می گیرد باید خیس و خشک باشد تا ترشی در ظرف خود کپک نزند.

پودر انبه، نعنا و پونه از جمله ادویه هایی هستند که بیشتر ترشی ها را خوشمزه کرده و نباید استفاده از آن ها را فراموش کرد.

برای جلوگیری از کپک زدن ترشی همچنین می توان چند قاشق روغن مایع یا زیتون روی سطح آن ریخت.

محصولات معتبر
محصولات معتبر