تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفند های پخت غذای خوشمزه برای تازه عروس ها

image ترفند های پخت غذای خوشمزه برای تازه عروس ها

با استفاده از نشاسته، غذاهای خود را جذاب تر می کنند

بسیاری از ما تعجب می کنیم که آشپزهای چینی چطور ماهی و گوشت را تا آنطور براق می کنند. راز آن در نشاسته ی ذرت است در تقریباً هر آشپزخانه ای در چین از آن استفاده می شود. هیچ سسی وجود ندارد که چینی ها بدون نشاسته آن را درست کنند (منظور سسی است که در دمای بالا تهیه می شود و در طبخ غذا به کار می رود).

میوه ها و سبزیجات را با آب نمک می شویند

در چین، مردم معمولاً میوه ها و سبزیجات خود را خوب می شویند. ابتدا آن ها را با آب شیر شستشو می دهند، سپس در محلول آب نمک می گذراند و بعد از آن، بار دیگر آن ها را آب کشی می کنند. و این روش کاملاً درست هم هست. دانشمندان به شواهدی دست یافته اند که شستشو با آب نمک به از میان رفتن مؤثر آفت کش ها از میوه ها و سبزیجات کمک می کند.

تکفارس آی آر

یک روش ساده ی انجام این کار این است که یک قاشق غذاخوری نمک و نیم پیمانه آب را باهم ترکیب کنید و درون یک بطری اسپری بریزید، سپس این ترکیب را روی میوه ها و سبزیجات اسپری کنید. بعد آن ها را زیر آب خوب بمالید و آب بکشید. در نهایت، همه چیز را با یک دستمال حوله ی کاغذی خشک کنید.

برنج را بدون پیمانه و اندازه گیری می پزند

چینی ها هنگام پخت برنج نیازی به دانستن مقدار دقیق آب و برنج ندارند. آن ها صرفاً مقدار برنج مورد نیازشان را داخل قابلمه می ریزند و سپس انگشت اشاره ی خود را با زاویه ی صحیح روی سطح برنج قرار می دهند. تنها کاری که باید انجام دهند این است که آنقدری آب درون قابلمه بریزند که یک بند از انگشت شان را بپوشاند.

با زرده ی تخم مرغ، گوشت را نرم می کنند

در چین مردم می توانند حتی سفت ترین گوشت ها را هم نرم کنند. برای این منظور گوشت را به مدت حدوداً ۱۵ دقیقه در زرده ی تخم مرغ می خوابانند. این کار شاید غیر منطقی به نظر برسد، چون معمولاً از چیزهای دیگری مانند آب لیموترش، سرکه و دیگر مواد اسیدی برای این منظور استفاده می شود.

www.takfars.ir

به گفته ی آشپزهای چینی، زرده ی تخم مرغ گوشت را براق تر می کند و از آن در پروسه ی پخت محافظت می کند. در حقیقت، زرده ی تخم مرغ مانع از بخار شدن آب درون گوشت می شود، به همین دلیل گوشت رطوبت و طعمش را حفظ می کند.

بیشتر اوقات قبل از پخت گوشت، آن را می جوشانند

در چین، مردم گوشت خام را درون آب قرار می دهند، آن را با آب می پزند و سپس آب را خالی می کنند و بعد از آن، گوشت را می پزند، سرخ می کنند، یا دوباره با آب تازه می پزند. این کار دلایل متعددی دارد.

اول آنکه جوشاندن به از میان رفتن آلودگی ها و خون اضافه ی گوشت کمک می کند. دوم اینکه، این کار باعث نرم شدن برخی انواع گوشت می شود.

در نهایت، بعد از آنکه گوشت به طور کامل با آب پخت، برای طعم دار کردن گوشت، آن را به همراه سبزیجات و ادویه ها سرخ می کنند.

بسیاری از غذاها را بخارپز می کنند

image ترفند های پخت غذای خوشمزه برای تازه عروس ها

در فرهنگ غذایی چین، غذاهای بخارپز زیادی وجود دارد. از این روش حتی برای درست کردن غذاهایی که با آرد تهیه می شوند، هم استفاده می شود. چینی ها از نوعی سبد بامبو برای قرار دادن مواد غذایی بر روی آب جوش استفاده می کنند.

برای آنکه بتوانید به روش چینی ها، غذاهای خوبی درست کنید، نیازی به سبد بامبو ندارید. می توانید از آبکش های فلزی معمول هم استفاده کنید. آن را روی یک قابلمه حاوی آب جوش قرار دهید. اما از گاز خیلی دور نشوید، چون باید مطمئن شوید که هنوز آب کافی درون قابلمه باقی مانده.

با محصولات گیاهی دسر درست می کنند

تک فارس

چینی ها در دسرهای خود از شکر زیادی استفاده نمی کنند و مربا و شکلات در این کشور طرفدار چندانی ندارد. آن ها از محصولات گیاهی مانند کنجد، لوبیا و سیب زمینی شیرین برای شیرین کردن دسرهای خود استفاده می کنند. به همین دلیل، اگر عادت به خوردن خوراکی های خیلی شیرین داشته باشید، ممکن است دسرهای چینی به نظرتان بی مزه به نظر برسند. شاید به همین خاطر است که اغلب چینی ها لاغر اندام اند.

از یک ماده غذایی به خصوص استفاده می کنند که آن ها را سالم و جوان نگه می دارد

چینی ها صدها سال است که شیفته ی کنجد هستند و از آن در تقریباً همه ی غذاهای خود استفاده می کنند. آن ها یک دسر سنتی هم به نام توپ کنجدی دارند. کنجد، کلسیم، آهن، منیزیم و مس فراوانی دارد بنابراین باید آن را بیشتر مصرف کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر