تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بفهمم کسی دارد به من دروغ می گوید یا راست

image چطور بفهمم کسی دارد به من دروغ می گوید یا راست

اشاره بیش از حد با انگشت

اشخاص وقتی دروغ میگویند تمایل دارند تا اوضاع را به نفع خود و به ضرر دیگران تمام کنند به همین دلیل حالت تدافعی به خود میگیرند و بیش از حد با انگشت به سمت شما یا دیگران اشاره میکند، همچنین دست به سینه شدن نیز یکی از حالت های تدافعی بدن است که افرادی که سعی دارند صحبت هایشان باور پذیر تر شود از این حرکت استفاده میکنند.

نگاهی سرد، خیره و بدون پلک زدن

افرادی که دروغ میگویند سعی میکنند از تماس چشمی خود داری کنند، اما ممکن است گاهی برای فریب دادن شما، بیشتر از حد معمول به شما خیره شوند و پلک نزنند که این کار نیز باعث میشود نشان دهد که دروغ میگوید زیرا افرادی که دروغ نمی گویند به پیرامون نگاه میکنند و به طور عادی پلک میزنند، اما دروغ گو ها نگاهی سرد و خیره غیر معمول دارند و نمی توانند به صورت عادی پلک بزنند.

تکفارس آی آر

به سختی حرف می زنند و لبخندی تصنعی دارند

سیستم عصبی افرادی که دروغ میگویند به دلیل استرس، ترشح بزاق را کاهش می دهد و باعث میشود مخاط دهان خشک شود، به همین دلیل صحبت کردن برای اینگونه افراد سخت میشود، همچنین ممکن است علائمی مثل گاز گرفتن لب و فشردن لب ها نیز نشانه دروغگویی افراد باشد. افرادی که سرفه بیش از حد میکنند نیز تمایل دارند تا حقیقت را پنهان کنند و سعی میکنند از طریق سرفه کردن این کار را انجام دهند.

یکی دیگر از نشانه های دروغ افراد لبخند تصنعی آن ها است، اینگونه افراد لبخند میزنند اما چشمانشان تغییری نمی کند و به دیگران شادی منتقل نمی کنند.

*جا به جایی پاها و شانه بالا انداختن

تکان دادن و جا به جایی پا ها نشانه ی استرس و اضطراب است و اگر فردی دروغ میگوید نا خود آگاه استرس میگیرد و بی قراری میکند و تمایل دارد تا از این موقعیت دور شود. بنابراین میتوانید به پا های او نگاه کنید و متوجه شوید که آیا دروغ میگوید یا نه، این راه یکی از بهترین راه حل هایی میباشد که میتوان با استفاده از آن دروغ افراد را تشخیص داد.

www.takfars.ir

همچنین اگر فردی شانه های خود را به مقدار کمی بالا می اندازد قصد کتمان و انکار موضوعی را دارد زیرا شانه بالا انداختن حرکتی غیر ارادی است که افرادی که دروغ میگویند انجام میدهند.

گذاشتن دست روی دهان و لمس بیش از حد اعضای صورت

افرادی که دست خود یا وسیله ای مثل کاغذ و خودکار را بر روی دهانشان میگذارند در حقیقت تمایل ندارند درباره مسئله ای صحبت کنند و این کار نشان میدهد که از گفتن حقیقت دوری میکنند و اگر شخصی این کار را انجام داد به این معنی است که احتمال دارد درباره مسئله ای دروغ بگوید.

همچنین افراد دروغ گو ممکن است به صورت ناخودآگاه اجزای صورت خود مثل چانه و بینی را بیش از حد لمس کنند که می تواند نشان دهنده دروغ فرد باشد.

زبان بدن افراد دروغگو | تکرار کلمات و عبارات

اگر شخصی به مراتب روی مسئله ای تاکید میکند و آن را تکرار میکند به این معنا است که تمایل دارد تا شما را نسبت به مسئله ای متقاعد کند و دروغ خود را توجیه کند، همچنین با این کار فرصتی برای خود بدست می آورد تا بتواند به دروغ خود ادامه دهد و کار نادرست خود را توجیه کند.

حرکت نکردن و ثابت ماندن و تعریق بیش از حد

اشخاصی که دروغ می گویند علاوه بر این که زیاد تکان می خورند ممکن است هیچ حرکتی نکنند و در جای خود ثابت بمانند و اگر فردی این علامت را داشت می توان احتمال داد که درباره مسئله ای صادق نیست و دروغ میگوید.

همچنین افرادی که دروغ می گویند ناخودآگاه استرس می گیرند و باعث می شود دمای بدن آن ها بالا برود و تعریق کنند.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر