تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دستور پخت صبحانه خوشمزه گیلانی پنیر برشته

image دستور پخت صبحانه خوشمزه گیلانی پنیر برشته

آماده سازی سیر

در اولین مرحله تابه مناسبی را روی حرارت کم قرار دهید. کره را به آن منتقل کنید و منتظر بمانید تا کره ذوب شود. پس از ذوب شدن کره سیر های پوست گرفته شده را رنده کرده و به تابه بیفزاید. سیرها را تفت دهید تا عطر آن ها آزاد شود. توجه داشته باشید که کره به سرعت می سوزد، برای جلوگیری از این اتفاق می توانید کمی روغن به آن بیفزایید.

افزودن پنیر

در دومین مرحله به سراغ پنیر روید. آن را به محتوای درون تابه اضافه کنید و کمی صبر کنید تا پنیر شروع به گرم شدن کند. با پشت قاشق کم کم پنیر را باز کنید تا بافتی لطیف و خمیری شکل حاصل شود. انتخاب نوع پنیر کاملا مناسب با ذائقه و سلیقه شماست. در تهیه این املت گیلانی از هر نوع پنیری که تمایل دارید می توانید استفاده کنید.

تکفارس آی آر

افزودن طعم دهندها

در سومین مرحله زردچوبه، فلفل سیاه و شوید خشک را به پنیر بزنید و کمی مواد را بهم زنید تا طعم و عطرها به خوبی در هم آمیخته شوند. شما در این مرحله در صورت تمایل می توانید از مقداری زردچوبه نیز استفاده کنید. اگر شوید تازه در دسترس دارید بی شک به سراغ آن روید و از شوید تازه در تهیه این املت استفاده کنید.

افزودن تخم مرغ

در آخرین مرحله به سراغ تخم مرغ ها روید. تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بشکنید و با چنگال کمی بهم زنید تا از حالت لختگی خارج شوند. تخم مرغ های زده شده را به محتوای درون تابه اضافه کنید و کمی مواد را بهم زنید تا تخم مرغ ها به خوبی در تابه پخش و پخته شوند. اگر پنیر شما نمک کمی دارد می توانید در همین مرحله با مقداری نمک چاشنی املت گیلانی جذابتان را تنظیم کنید.

مواد لازم جهت تهیه پنیر برشته گیلانی

www.takfars.ir

پنیر ۱۵۰ گرم کره ۴۰ گرم سیر ۴ حبه شوید خشک به مقدار دلخواه تخم مرغ ۳ عدد فلفل سیاه و نمک به مقدار دلخواه

محصولات معتبر
محصولات معتبر