تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین روش خشک کردن انگور و تهیه کشمش

image بهترین روش خشک کردن انگور و تهیه کشمش

روش آفتاب خشک

خوشه های انگور را بشویید. بسته به انتخاب خودتان می توانید به صورت خوشه ای یا دانه دانه آن را خشک کنید. بعد در فضای باز، جایی که انگورها در معرض نور آفتاب باشند، یک پارچه نخی و تمیز پهن کنید. انگورها را روی پارچه قرار دهید. هر چند روز یک بار انگورها را جابه جا کنید تا همه جای آن ها خشک شود. در این روش ۱۵ تا ۲۰ روز زمان نیاز است.

روش سایه خشک

خوشه های انگور را به یک بند وصل کنید و در محیطی به دور از نور خورشید آویزان کنید. بهترین مکان برای این روش جایی مثل زیرزمین است. فقط حواستان باشد که محیطی که انتخاب می کنید رطوبت بالایی نداشته باشد زیرا رطوبت باعث می شود، انگور شما کپک بزند. در این روش ۵۰ تا ۶۰ روز زمان نیاز دارید. اگر دوست دارید این روند سریع تر جلو برود، می توانید از پنکه استفاده کنید.

تکفارس آی آر

استفاده از دستگاه میوه خشک کن

در این روش تنها کاری که باید بکنید این است که انگورها را در دستگاه قرار دهید. بعد باید حواستان باشد که زیاد از حد خشک نشود. کشمش بهتر است کمی گوشتی بماند.

نکات مهم در انتخاب انگور برای درست کردن کشمش

از انگور درشت و گوشتی استفاده کنید.

انگور بدون دانه بهترین انتخاب است.

www.takfars.ir

انگور زرد، شیرین تر است پس برای داشتن کشمش شیرین و خوشمزه از انگورهای زرد و طلایی استفاده کنید.

انواع کشمش

کشمش آفتابی

این کشمش در آفتاب خشک می شود. به این نوع کشمش، کشمش پلویی هم می گویند. این نوع بسیار با کیفیت است و به دلیل طعم و بوی قوی که دارد، بهترین انتخاب برای پخت غذا است. رنگ این کشمش قرمز است و در کنار دیگر مواد غذایی معرکه می شود. یک بار هم که شده از این نوع کشمش روی سالاد کاهو استفاده کنید تا معجزه آن را ببینید. این نوع کشمش در شیرینی، کیک و دسر هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

کشمش سایه خشک

این کشمش برعکس نوع آفتابی، در سایه و به دور از نور خورشید درست می شود. به همین دلیل است که رنگ آن تغییری نمی کند و سبز باقی می ماند. این کشمش با انگور عسگری یا همان انگور سبز درست می شود و به لحاظ ارزش تغذیه از کشمش آفتابی بالاتر است. دلیل آن هم به تفاوت شیوه درست کردن آن ها بر می گردد. کشمش آفتابی به دلیل قرار گرفتن در معرض خورشید، ویتامین های مفیدش را از دست می دهد. در حالی که کشمش سایه خشک به دور از نور درست می شود و مواد معدنی و ویتامین های آن سر جای خودشان باقی می مانند. به علاوه این کشمش آلودگی ندارد. زیرا در فضای باز، خشک نشده است.

کشمش تیزابی

این کشمش به سبزه معروف است. اجازه بدهید قبل از هر توضیحی به شما بگوییم تیزاب چیست. تیزاب مخلوطی از اسیدهای نیتریک و هیدروکلریک غلیظ است. این مخلوط توانایی حل کردن طلا را دارد. به دلیل همین ویژگی است که از قدیم به آن تیزاب سلطانی می گفتند و توسط کیمیاگران استفاده می شده است. ما این روش را هیچ وقت توصیه نمی کنیم زیرا معتقدیم تا وقتی می توان به روش ارگانیک و به دور از هر گونه مواد شیمیایی یک مسیر را طی کرد، نیازی به استفاده از این مواد نیست.

تیزاب کیفیت، طعم و بوی کشمش را کاهش می دهد و اگر از دوز بالایی از تیزاب استفاده شده باشد، به شدت سرطانزاست. اگر می خواهید تشخیص بدهید که برای درست کردن کشمشی که تهیه کرده اید از این مواد استفاده کرده اند یا نه کافی است به ظاهر آن توجه کنید. سطح کشمش تیزابی چرب و نیمه براق است.

مویز

تک فارس

مویز همان کشمش معمولی خودمان است. تنها تفاوتش این است که به جای انگور سبز از انگور قرمز مجلسی استفاده می شود. انگور استفاده شده برای درست کردن مویز باید درشت و گوشتی باشد. خواص و ظاهر مویز با دیگر کشمش ها هیچ فرقی ندارد. همانطور که گفتیم فقط رنگش متفاوت است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر