تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت فسنجان حرفه ای و پر روغن

image آموزش پخت فسنجان حرفه ای و پر روغن

مدت زمان پخت

خورشت فسنجان از جمله خورشت های است که باید با شعله کم، صبر و حوصله زیاد طبخ گردد تا رنگ گردو تیره شود و به روغن بیفتد.

شما باید در زمان پخت خورشت فسنجان حرارت را کم و مدت زمان پخت را نسبت به سایر خورشت ها افزایش دهید تا بتوانید خورشتی بسیار خوشمزه و خوش رنگ داشته باشید.

نکته: به هیچ عنوان از زودپز استفاده نکنید زیرا خورشت فسنجان باید طی حرارت ملایم و چند ساعت متوالی پخته شود تا به خوبی روغن بیندازد.

تکفارس آی آر

شوک دادن به خورشت

برای اینکه خورشت فسنجانتان روغن بیندازد در چند دقیقه پایانی از پخت چند تکه یخ به خورشت اضافه کنید شوک وارد شده باعث می شود که خورشت شما به روغن بیفتد و رنگ و لعاب خوبی به خود گیرد.

استفاده از گردوی مرغوب

بهتر است حتما از گردوی ایرانی استفاده کنید. گردوی شما باید پرچرب باشد، به شکلی که وقتی گردو را بین دو انگشتتان فشار می دهید روغن از آن خارج شود. حتما توجه داشته باشید که گردوی شما تازه باشد و بوی ماندگی و کهنگی ندهد. گردو را به خوبی آسیاب کنید تا به حالت پودر در بیاید و روغن آن در زمان پخت راحت تر خارج شود. بهتر است قبل از پخت خورشت گردو را چند دقیقه ای تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و عملیات روغن انداختن آن را تسریع بخشد.

استفاده از آب سرد

www.takfars.ir

برای خورشت فسنجان بر خلاف سایر خورشت ها باید با آب سرد استفاده کنید. حتماً در زمان اضافه کردن آب به این نکته توجه داشته باشید و آب سرد به خورشتتان بیفزایید. مقدار آبی که برای خورشت فسنجان استفاده می کنید باید کمتر از سایر خورشت ها باشد.

استفاده از رب انار اصل و خالص

رب انار در طعم، مزه و ظاهر خورشت فسنجان شما بسیار تاثیرگذار است حتماً از رب انار اصل و خالص استفاده کنید. اگر رب انارتان خالص نباشد خورشتتان روغن نمی اندازد و رب، روغن آن جذب می کند.

نکته: می توانید از کمی محلول زعفران برای خوش رنگ تر و خوش طعم تر شدن خورشت کمک بگیرید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر