تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش درست کردن نوشیدنی رانی خانگی

image آموزش درست کردن نوشیدنی رانی خانگی

خرید میوه تازه و باکیفیت

قدم اول خرید است. شما برای درست کردن این نوشیدنی به میوه های رسیده و تازه نیاز دارید. تا جای ممکن تلاش کنید که زردآلوی سفت یا گندیده نخرید. زیرا زردآلوی سفت بافت نهایی رانی را بهم می ریزد و زردآلوی گندیده هم به رانی شما بوی نامطبوعی می دهد.

شستشو به روش درست

بعد از خرید زردآلو باید آن را به خوبی بشویید. برای رعایت بهداشت توصیه به شما این است که اول با آب به خوبی بشویید. بعد برای محکم کاری در یک ظرف بزرگ آب و شوینده ترکیب کنید و اجازه دهید زردآلوهای شما برای ۱۵ دقیقه در این ترکیب بماند تا به خوبی ضدعفونی شوند.

تکفارس آی آر

خشک کردن و جداسازی هسته

در این مرحله زردآلوها را دو بار آبکشی کنید و بگذارید به خوبی خشک شوند. سپس میوه¬ها را به دو قطعه مساوی تقسیم کنید و هسته هایشان را جدا کنید.

تقسیم زردآلوها

بعد از جدا کردن هسته ها، زردآلوها را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید. اگر دوست دارید مزه زردآلو بیشتر باشد، مقدار زردآلو را دو برابر کنید و به جای ۳۰۰ گرم، ۶۰۰ گرم زردآلو استفاده کنید.

جوشاندن زردآلوها

www.takfars.ir

در این مرحله باید میوه ها را بجوشانید. به این منظور یک قابلمه با اندازه مناسب بردارید و آن را پر از آب کنید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب جوش بیاید.

اضافه کردن شکر

زمانی که آب به آستانه جوشیدن رسید، شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی حل شود. بعد از اینکه شکر کاملا حل شد، زردآلوهای خرد شده و کمی رنگ خوراکی را به آب و شکر اضافه کنید. البته اضافه کردن رنگ خوراکی اجباری نیست و اگر دغدغه استفاده از مواد ارگانیک را دارید، شما به عنوان جایگزین می توانید از زعفران دم کرده استفاده کنید.

نرم شدن میوه ها

در این مرحله فقط باید صبر کنید تا زردآلوها کاملا نرم شوند. زمان خاصی برای ان مرحله در نظر نمی گیریم زیرا که بستگی به میوه شما دارد. اگر نرم باشد، مدت زمان این مرحله هم کاهش می یابد.

جداسازی کف

این امکان وجود دارد که در حین جوشاندن میوه ها، کف سفید تشکیل شود. در این صورت شما باید با یک قاشق این کف ها را جدا کنید. اگر این کار را انجام ندهید نوشیدنی شما در نهایت کدر و تیره می شود.

سرد کردن مواد

زمانی که زردآلوها به خوبی نرم شدند، می توانید آن را از روی اجاق بردارید. سپس اجازه دهید مواد شما کاملا سرد شوند و بعد با کمک یک گوشتکوب دستی یا برقی یا همزن موادتان را به خوبی له کنید. این مرحله را تا جایی ادامه دهید که بافت مواد شما یکدست و شفاف شود.

مخلوط کردن میوه ها

تک فارس

برای به دست آوردن یک بافت یکدست مرحله قبل کفایت نمی کند. در این مرحله با کمک یک همزن باید مواد را به خوبی هم بزنید تا به بافت دلخواهتان برسید. بافت رانی غلیظ، شفاف و خوش رنگ است.

مواد لازم برای درست کردن رانی زردآلو

زرد آلو ۳۰۰ گرم

شکر ۱۵۰ گرم

آب۲ پیمانه

رنگ خوراکی در صورت دلخواه

نکات مهم

در بازار ترکیب رانی های زردآلو و میوه های دیگر را دیده اید و می دانید که چه ترکیب معجزه آسایی دارند. شما هم می توانید این رانی های ترکیبی را درست کنید. برای مثال اگر دوست دارید رانی زردآلو را با شلیل یا هلو ترکیب کنید. به این منظور تنها کاری که باید انجام دهید این است که این میوه ها هم به زردآلوهایتان اضافه کنید. در غیر این صورت، هیچ زحمت اضافه ای برای شما نخواهد داشت.

به این نکته در مراحل گفته شده هم اشاره کردیم. یادتان باشد که استفاده از رنگ خوراکی دلبخواهی است. شما به جای این رنگ های مصنوعی می توانید از زعفران دم کرده استفاده کنید. طعم نهایی را خیلی کم تحت تاثیر قرار می دهد.

شیرینی این نوشیدنی تماما به خودتان بستگی دارد. اگر شیرینی زردآلو به نظرتان کم می آید، می توانید پیمانه شکر را افزایش دهید.

T A K F A R S

شکر هم جایگزین های سالم دارد. انتخاب شکر قهوه ای یا عسل انتخاب سالم تری برای آن هایی خواهد بود که دغدغه سلامتی شان را دارند.

اگر طرفدار شیرینی زیاد زردآلو نیستید می توانید بعد از آماده شدن آن با ریختن چند قطره لیموترش مزه نوشیدنی را به طبع دلخواهتان نزدیک کنید.

نوشیدنی را فریز کنید ولی اجازه ندهید کاملا یخ بزند. با این کار یک نوشیدنی تگری خنک خواهید داشت.

محصولات معتبر
محصولات معتبر