تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه مدل عینک شنا برای من مناسب است

image چه مدل عینک شنا برای من مناسب است

اهمیت اندازه ی لنز و قاب عینک شنا

اگر سری به فروشگاه های آنلاین یا سنتی بزنید، می توانید انواع عینک های شنا را در اشکال و اندازه های مختلف مشاهده کنید. به طور کلی، من دوست دارم این نوع از محصولات را در دو دسته ی کوچک و بزرگ طبقه بندی کنم. در این طبقه بندی اندازه ی چشمی یا همان قاب محصول و ابعاد لنز عینک در نظر گرفته شده است.

اندازه ی چشمی عینک شنا می تواند تاحدی اطلاعاتی در مورد اندازه ی لنز یا شیشه ی عینک را نشان دهد. در این میان برخی از شناگران عینک های کوچکی که در حفره ی چشم قرار می گیرند مانند عینک شنای سوئدی را دوست ندارند، زیرا این دسته از محصولات می توانند روی استخوان های اطراف حدقه ی چشم فشار وارد کنند؛ بنابراین برای برخی از افراد شنا با آن راحت نیست. از سوی دیگر، عینک های چشمی بزرگ چون در حدقه ی چشم شما قرار نمی گیرند و به نوعی ساختار مکنده (مانند فوم، لاستیک و غیره) متکی هستند ممکن است کمتر آزاردهنده باشند. در این میان توصیه می کنیم که به سمت خرید عینک شنایی با چشمی کوچک بروید، چراکه در فعالیت های حرفه ای گزینه های بزرگ ممکن است کمی حجیم، سنگین و دست و پا گیر باشد.

اندازه ی لنز عینک در واقع اندازه ی شیشه یا همان عدسی آن است که شناگر از طریق آن محیط اطراف را ببیند. یک لنز بزرگ تر به شناگر اجازه می دهد دامنه ی دید وسیع تری داشته باشد. در مقابل، لنزهای کوچک به شناگران حرفه ای این امکان را می دهند که شاید با محدود کردن میدان دید، روی مسابقه خود تمرکز کنند. توجه داشته باشید که در زمان خرید عینک شنای کوچک یا از نوع سوئدی به دنبال گزینه هایی باشید که شیشه ی آن کمی کشیده به سمت گونه ها باشد تا بتوانید دید بهتر و بیشتری را تجربه کنید.

تکفارس آی آر

تناسب عینک شنا با صورت

مهم ترین چیزی که در مورد تناسب ایدئال عینک شنا با صورت وجود دارد، شکل عینک اطراف حدقه ی چشم است. اگر عینک مکش نداشته باشد، ممکن است هنگام شنا، نشت کند یا از روی صورت بیفتند. به همین دلیل هم توصیه می کنیم در زمان خرید، عینک را بدون آویز کردن بند بر روی حدقه ی چشم های خود قرار دهید تا از میزان مکش آن مطمئن شوید.

برخی از عینک های مسابقه مانند مدل های سوئدی جزو گزینه های بی مکش یا بدون واشر هستند و می توانند یک مهر و موم محکم با حدقه ی چشم شما ایجاد کنند و برای ایمن شدن باید در حفره چشم قرار بگیرند. هنگام استفاده از این نوع عینک، مطمئن شوید که به اندازه کافی آن را روی صورت محکم کنید تا در جای خود باقی بماند. همچنین بند عینک هم می تواند بر روی تناسب عینک با صورت تاثیر زیادی بگذارد. بنابراین سعی کنید بند را کاملا متناسب با دور سر خودتان تنظیم کنید.

به طور کلی عینک های شنا از نقطه ی نظر نوع استفاده ی شما در استخر می توانند دسته بندی شوند که در حالت کلی می توان آن ها در دو دسته ی تفریحی و ورزشی (حرفه ای) دسته بندی کرد.

عینک شنا از نوع تفریحی

www.takfars.ir

این نوع از عینک های شنا، کمی ضخیم هستند و هنگامی که قاب آن بر روی چشم قرار می گیرد بر روی پوست اطراف حدقه چشم مکش کمی ایجاد می کند. ولی از آنجایی که از درزگیر چندان مناسبی در پوشش دور چشم ندارند، معمولا موجب نفوذ آب به داخل عینک و تشکیل بخار در شیشه می شوند. این دسته از محصولات برای استفاده ی افرادی مناسب است که گه گاهی هوس شنا دارند و به دنبال عینکی ارزان برای رفتن به استخر به صورت تفریحی هستند.

عینک مسابقه ای شنا (عینک شنا حرفه ای)

این نوع از عینک ها را معمولا شناگران حرفه ای و نیمه حرفه ای استفاده می کنند و به دلیل تنگ بودن بند تعبیه شده در آن که به جهت عدم نفوذ آب به داخل آن است، عموما به طور دائمی مورد استفاده قرار نمی گیرد. عینک شنا ی حرفه ای درزگیری مناسبی به دور حدقه ی چشم ها دارد، اما ممکن است برای استفاده ی طولانی مدت کمی آزاردهنده باشد. در عین حال اگر به دنبال گزینه ای حرفه ای با قیمت ارزان هستید توصیه می کنیم که عینک سوئدی را برای شنا انتخاب کنید. به طور کلی در این عینک ها از لنزهای ساده پلاستیکی با بند هایی لاستیکی استفاده شده است و حفرهای تعبیه شده برای پوشش چشم ها در آن شبیه به چشم انسان است به همین دلیل هم زدن این نوع عینک به چشم چندان آزاردهنده نیست.

همانطور که احتمالا تجربه دارید خوب می دانید که شناگران معمولا از سه وسیله ی اصلی برای فعالیت خود استفاده می کنند که شامل مایو، کلاه شنا و عینک شنا می شود.

در این میان انتخاب و خرید عینک شنا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چراکه به معنی واقعی کلمه بر عملکرد شما تاثیر می گذارد. به همین دلیل هم در این بخش چند فاکتور مهم در خرید این کالای ورزشی را بررسی می کنیم.

کجا شنا می کنید؟

اولین سوالی که در زمان خرید عینک شنا باید از خود بپرسید این است که قصد شنا در چه جایی را دارید؟ شنا در آب های آزاد، شنا در استخرهای سرپوشیده یا استخرهای روباز؟ بسته به نوع محیط انتخابی، به عینک شنایی با رنگ لنز متفاوتی نیاز دارید. اگر بخواهید در استخرهای سرپوشیده شنا کنید ممکن است عینک های بسیار تیره چندان کاربردی نباشند و دید خوبی نداشته باشید، مگر اینکه نور زیادی در محیط وجود داشته باشد. اگر قصد شنا در فضای باز یا استخرهای رو باز را دارید، باید از چشمان خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. به همین دلیل هم مدل هایی با لنزهای پلاریزه و دارای محافظ UV را برای خرید پیشنهاد می کنیم.

اندازه ی قاب چشمی عینک

معمولاً هرچه قاب کوچک تر باشد بهتر است، زیرا کمتر دست و پای شما را زیر آب می گیرد و بر روی چشم حس سنگینی می دهند. با این حال توصیه می کنیم که اگر اصرار دارید که زاویه ی دید بیشتر از حد معمول داشته باشید، بهتر است که عینک های ویژه ی غواصی یا ماسک غواصی را تهیه کنید.

مکنده های لاستیکی، سیلیکونی، فوم یا پلاستیکی؟

تک فارس

مکنده ها یا واشرهای عینک قطعاتی هستند که در واقع پوست اطراف چشم شما را لمس می کنند و در اطراف حدقه چشم شما فشار ایجاد می کنند تا آب وارد چشم نشود. معمولاً گزینه هایی از جنس لاستیکی یا سیلیکونی بهترین مواد برای این بخش هستند، زیرا مکش خوبی ایجاد می کنند که آب وارد چشم نشود. البته قیمت مدل هایی با مکنده های لاستیکی یا سیلیکونی بالاتر از سایر مدل ها است. با این حال، اگر آلرژی ندارید، فوم نیز گزینه ای کاربردی است، اما عینک های فومی خیلی زود خراب می شوند.

به طرز قرار گرفتن عینک روی چشمان خود دقت کنید

اگر قصد شنا در فضای باز یا استخرهای رو باز را دارید، باید از چشمان خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. به همین دلیل هم مدل هایی با لنزهای پلاریزه و دارای محافظ UV را برای خرید پیشنهاد می کنیم.

آیا عینک شنا روی صورت تان زیادی بزرگ یا زیادی کوچک است؟ آیا مژه های شما هنگام پلک زدن عینک را لمس می کند؟ این مساله می تواند کاملا آزاردهنده باشد. بنابراین یکی از مواردی که در اینجا باید در نظر گرفت این است که چه مدت شنا می کنید؟ اگر گهگاهی برای حدودا نیم ساعت در استخر هستید، این مساله نمی تواند مشکل بزرگی برای شما درست کند، اما اگر می خواهید ساعت ها آب شنا کنید، شاید باید به فکر صرف هزینه ی بیشتر و انتخاب گزینه ای نرم باشید که به آرامی روی پوست شما بنشیند. در غیر این صورت بعداً پشیمان خواهید شد.

بند عینک را بررسی کنید

آیا بند عینک شنا برای سر من قابل تنظیم است؟ به طور کلی برای بزرگسالان، یک بند دوگانه گزینه ای کاملا استاندارد است. در مورد کودکان در حالت ایدئال، بند کمی بزرگ تر از سر آن ها است، تا راحت تر باز شود. با این حال، مراقب مواد بی کیفیتی که برای ساخت بند عینک به کار می رود باشید. به منظور شناسایی کیفیت بند عینک آن را بکشید و ببینید که آیا رنگ بند تغییر می کند یا خیر. اگر بله، در این صورت بند از مواد باکیفیتی ساخته نشده است.

آنتی فوگ حقیقی در مقابل آنتی فوگ های تبلیغاتی

در حالت کلی عینک های شنای واقعا بد در عرض چند ثانیه شروع به مه گرفتن می کنند. بنابراین توصیه می کنیم در زمان خرید قبل از اینکه روی چشم هایتان بگذارید با زبان داخل آن لیس بزنید. بله، درست خواندید، نترسید و این کار را انجام دهید. با این حال، اگر علاقه ای به چنین کاری ندارید، بدانید که محصولات باکیفیت دارای یک پوشش نازک ضد مه در داخل لنز هستند که نباید با دست روی آن ها بکشید. البته دوام این پوشش ها کم است و معمولا پس از مدتی خاصیت ضد مه خود را از دست می دهند.

حتما عینک را امتحان کنید

شما نیاز دارید کالا را روی چشمان خود قرار دهید تا ببینید مناسب شما هست یا خیر، بنابراین اگر فروشنده کالا را به شکل مهر و موم شده می فروشد و اجازه نمی دهد آن را باز کنید، بهتر است از چنین محلی خرید نکنید.

T A K F A R S

با عینک طبی شنا همه می توانند شنا کنند

در گذشته افرادی که دچار مشکل بینایی بودند و به اصطلاح چشمان ضعیفی داشتند همواره به دنبال یافتن عینک های شنایی با لنز طبی بودند که با به صورت شخصی آماده می شود و طبیعتا قیمت های گزافی هم داشت. اما در حال حاضر عینک های شنا یی وجود دارد که در آن ها از لنز طبی با قیمت های بسیار مناسبی استفاده شده است. این دسته از محصولات (عینک طبی شنا) به صورت نیم شماره ای در سایت دیجی کالا موجود است و افرادی که عینک می زنند هم می توانند به راحتی از شنا به عنوان ورزشی مفرح لذت ببرند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر