تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور موهایی زیبا و پرپشت داشته باشید

image چطور موهایی زیبا و پرپشت داشته باشید

روتین مراقبت از مو شامل استفاده از شامپوی سازگار با پوست سر، نرم کننده، ماسک مو و سرم مو است.

انتخاب شامپوی مناسب

ابتدا موهای خود را بشناسید و بعد متناسب با آن شامپوی انتخاب کنید که به تمیز و سالم نگه داشتن موهایتان کمک کند. مثلا اگر موهای شما چرب است هر روز نیازمند شست و شوی روزانه است در حالی که موهای خشک به هفته ای ۱-۳ بار شست و شو نیاز دارد. اولین مرحله برای داشتن موهایی سالم و جذاب انتخاب شامپویی مناسب با موهایتان است که در گام اول شما باید وضعیت موهایتان را به درستی تشخیص دهید این که موهایتان در کدام دسته بندی چرب، معمولی و خشک قرار دارد. متناسب با وضعیت مو شامپوی مناسبی تهیه کنید.

استفاده از نرم کننده در حمام

تکفارس آی آر

بعد از شستن موی سر حتماً از نرم کننده استفاده کنید بهتر است نرم کننده را در قسمت میانی و پایین مو بزنید استفاده از نرم کننده در ریشه مو باعث چرب شدن پوست سر می شود. شامپو وظیفه تمیز کردن موها را دارد اما همین تمیز کردن گاهی باعث خشکی مو می شود به همین دلیل نیاز دارید تا بعد از استفاده از شامپو حتماً از نرم کننده و ماسک مو استفاده کنید. نرم کننده رطوبتی که در اثر شامپو زدن از روی مو شسته می شود را جبران می کند و از موخوره و گره خوردگی آن جلوگیری می کند همچنین مواد مغذی و رطوبت مو را تامین می کند.

استفاده از ماسک مو

ماسک مو و سرم مو خارج از حمام استفاده می شوند و احتیاج به آبکشی و شستشو ندارند محصولاتی مانند روغن ها، سرم ها و کرم ها که مواد مغذی و آبرسانی برای مو هستند. بعد از اینکه آبگیری موهایتان تمام شد و موهایتان به حالت نمدار رسید نوبت به مراقبت های خارج از حمام می رسد پس از اینکه موها تمیز شد یک ماسک موی مناسب می تواند مو را در برابر خشکی و شکستگی محافظت کند.

موها در حالت خیس بسیار حساس هستند و ایجاد استحکاک بین آنها و حوله موجب شکنندگی و موخوره می شود. ماسک مو یکی از محصولاتی است که در روتین مو استفاده می شود که شامل اسیدهای چرب و ویتامین هایی هستند که جان تازه ای به موها می بخشند.

استفاده از سرم مو

www.takfars.ir

استفاده از روغن های طبیعی برای ترمیم و تغذیه مو را روغن تراپی می گویند. سرم های مو حالت تقویتی و درمانی دارند این سرم ها باعث ترمیم بازسازی شادابی و آبرسانی موهایتان می شود در روند روتین مراقبت از مو بعد از خشک کردن حتماً از سرم مو استفاده کنید.

حرارت و آب داغ رطوبت موهای شما را از بین می برد و موهای شما را خشک و شکننده می کند.

به هیچ عنوان از آب داغ برای شستشوی مو استفاده نکنید،آب داغ به موهای شما آسیب می زند و باعث از بین بردن چربی طبیعی مو خواهد شد.

از طرفی ریزش مو را در پی دارد، پس حتما با آب ولرم موهای خود را شست و شو دهید.

آب ولرم باعث حفظ و درخشندگی و سلامت موهایتان می شود.

از شانه مناسب استفاده کنید. استفاده از برس یا شانه های دندان ریز باعث می شود هنگام شانه کشیدن بیشتر به مو آسیب زنید.

به همین دلیل استفاده از شانه های دندان درشت بهترین اقدام برای رفع گره های مو است.

برای خشک کردن موهایتان از سشوار استفاده نکنید و موهایتان را در جریان هوا خشک کنید استفاده از گرمای سشوار به فولیکول های مو آسیب می رساند.

تا حد امکان موهایتان را از سشوار،اتو مو، دستگاه فر مو و غیره دور نگه دارید زیرا این حرارت ها به موهایتان آسیب زیادی می رسانند.

به موهایتان زیاد دست نزنید. انواع موها به صورت طبیعی چربی در خود دارند که دست زدن مرتب به مو باعث می شود که این چربی پخش شود و موها چرب تر به نظر بیایند پس موهایتان را در حالتی ببندید که راحت باشید و از دست زدن مدام به آن اجتناب کنید.

تک فارس

به طور مدام موهایتان را نوک گیری کنید.

معمولاً موها پس از بلند شدن دچار موخوره و چند شاخه شدن می شود به همین دلیل توصیه می کنیم تقریباً هر سه ماه یک بار موهایتان را نوک گیری کنید.

زمانی که از حمام بیرون می آیید و موهایتان خیس است باید از یک حوله که الیاف آن نرم است برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید بهترین حوله ها برای آبگیری انواع موها حوله های میکروفایبر هستند.

برای خشک کردن اصولی موها خوله را به آرامی کف سر خود بکشید و آهسته آهسته موهایتان را خشک کنید.

روش صحیح شستن موها این گونه است که اصلاا نباید خشونت به خرج دهید.

نسبت به قد و حجم موهایتان روی کف دست شامپو بریزید کمی آن را با آب رقیق کنید سپس به ریشه موهایتان بزنید و با نوک انگشتانتان به آرامی کف سر را ماشاژ دهید تا پوست سر با کمک شامپو تمیز شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر