تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بدون آرایش مژه های بلند و خوش حالت داشته باشید

image چطور بدون آرایش مژه های بلند و خوش حالت داشته باشید

از محصولاتی که به تقویت مژه کمک می‌کنند استفاده کنید

مژه‌ها هم مثل هر موی دیگری که در سر و صورت و بدن می‌روید دوره رشد و استراحت دارد بنابراین ممکن است به هر دلیلی رشد آن‌ها کاهش یافته و مژه های زیبا و بلند شما ضعیف و کوتاه شوند. اما شما می‌توانید با استفاده سرم‌های مخصوص تقویت مژه، رشد مژه‌ها را افزایش دهید و مژه‌هایی بلندتر و پرپشت‌تر داشته باشید. قبل از انتخاب و خرید این محصولات حتما با پزشک متخصص خود مشورت داشته باشید چون ترکیباتی که در این محلول‌ها و سرم‌ها وجود دارد باید با دقت انتخاب شده و به روش صحیح استفاده شوند. به خاطر داشته باشید که نمی‌توان از سرم تقویت ابرو برای مژه استفاده کرد چون می‌تواند باعث التهاب چشم شود. استفاده از وازلین یا روغن کرچک نیز برای مژه‌ها خطرناک است.

به غذاهایی که مصرف می‌کنید توجه داشته باشید

تغذیه نقش مهمی در رشد و تقویت موها دارد و مژه‌ها هم از این اصل مستثنی نیستند. اگر در غذاهایی که مصرف می کنید مواد مغذی لازم برای رشد مژه‌ها به اندازه کافی وجود نداشته باشد مژه‌های شما ضعیف و نازک خواهند شد و آسیب خواهند دید. ویتامین B3 نقش مهمی در تقویت مژه دارد و از خشک شدن و ضعیف شدن موها جلوگیری می‌کند. ویتامین E نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان از مژه در مقابل رادیکال‌های آزاد حفاظت کرده و رشد آن‌ها را تقویت می‌کند، علاوه بر این از التهاب فولیکول‌های مژه نیز جلوگیری می‌کند. مصرف تخم مرغ، روغن زیتون، سیب زمینی شیرین آووکادو و آجیل خام اثر مطلوبی در تقویت مژه و داشتن مژه های زیبا و طبیعی دارد.

تکفارس آی آر

مژه‌ها را به روش صحیح فر بزنید

تقویت مژه‌ها تا حد زیادی می‌تواند زیبایی طبیعی آن‌ها را برگرداند اما برخی افراد به طور ذاتی و ژنتیکی مژه های کوتاه، کمرنگ و نازکی دارند و آرایش کردن برای داشتن مژه های زیبا یک کاری ضروری در روتین آرایشی آن‌ها محسوب می‌شود. فر زدن مژه‌ها یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای زیباتر کردن مژه‌های خود انجام دهید. این کار باعث می‌شود چشمان شما بزرگ‌تر و بازتر شود به شرطی که از یک فرمژه باکیفیت استفاده کنید و آن را درست به کار ببرید چون استفاده از فرمژه غیراستاندارد میتواند باعث شکستن مژه‌ها و آسیب دائمی به آن‌ها شود. به جای این که فرمژه را روی مژه چفت کنید ان را چند بار با ملایمت فشار دهید و باز و بسته کنید تا فرم گرد و نرمی روی مژه‌ها شکل بگیرد. حتما قبل از ریمل زدن فرمژه بزنید چون اگر بعد این کار را انجام دهید مژه‌های شما آسیب خواهد دید و فرمژه کثیف خواهد شد.

از پرایمر مژه استفاده کنید

همان طور که گفتیم خشک شدن مژه‌ها می‌تواند باعث آسیب به آن‌ها شود به همین دلیل لازم است که قبل از آرایش کردن مژه از پرایمر استفاده کنید. پرایمر مژه زمینه‌ای مناسب برای آرایش به وجود می‌آورد و از آسیب به مژه‌های شما جلوگیری می‌کند. از پرایمری استفاده کنید که خاصیت آبرسانی داشته باشد و لایه‌ای محافظ بین مژه و ماده آرایشی (معمولا ریمل که خاصیت خشک کنندگی دارد) به وجود آورد. برخی از پرایمرها اثر تغذیه کننده و حالت دهنده هم دارند و به ماندگاری بیشتر آرایش و زیباتر شدن آن روی مژه‌های شما کمک می‌کنند در نیتجه شما به لایه‌های کمتری از ریمل برای آرایش نیاز خواهید داشت.

از ریملی استفاده کنید که برای مژه‌های شما مفید است

www.takfars.ir

ریمل یکی از اجزای اساسی در آرایش چشم است و بیشتر خانم‌ها به ریمل‌های خود وابستگی خاصی دارند. اما استفاده از هر ریملی برای سلامتی و زیبایی مژه‌ها مناسب نیست. خودتان قضاوت کنید، شما ریملی را ترجیح می‌دهید که صرفا مژه‌های شما را بلند و سیاه و پرپشت کند یا ریملی که علاوه بر این کارها به رشد مژه‌ها نیز کمک کند و آن‌ها را سالم نگه دارد؟ برخی ریمل‌ها از برندهای معتبر و خاص چنین اثری دارند و علاوه بر زیباتر کردن مژه‌ها به سالم‌تر شدن آن‌ها نیز کمک می‌کنند. ریمل‌های ضدآب اثر خشک کنندگی بیشتری دارند و چون پاک کردن آن‌ها دشوارتر است آسیبی که این نوع ریمل به مژه‌ها وارد می‌کند بیش از انواع دیگر است. پس ترجیحا از ریمل‌های سبک‌تر استفاده کنید و هرگز بدون پاک کردن ریمل به رختخواب نروید.

اگر به مژه مصنوعی نیاز دارید

سبک زندگی و آرایش هر کسی به خود او بستگی دارد و شما هم ممکن است جزو کسانی باشید که مژه مصنوعی جزو بخش‌های ضروری زندگی آن‌ها است. در هر صورت اگر می‌خواهید از مژه مصنوعی استفاده کنید حتما این کار را درست انجام دهید. اگر به دنبال ظاهری طبیعی هستید از مژه‌های منفرد استفاده کنید و فاصله بین مژه‌های طبیعی خود را پر کنید، اگر این کار را درست انجام دهید هیچ کس نمی‌تواند تفاوت مژه‌های طبیعی و مصنوعی شما را حدس بزند. برای این منظور مژه را با موچین یا اپلیکاتور بردارید و به چسب آغشته کنید و در محل مورد نظر بچسانید و چند ثانیه نگه دارید یکی دو مژه را هم به گوشه خارجی چشم بچسبانید تا چشمان شما کشیده‌تر به نظر برسد.

مژه‌های یکپارچه برای افرادی مناسب است که مهارت زیادی در استفاده از مژه مصنوعی ندارند و یا می‌خواهند ظاهری دراماتیک داشته باشند. این مژه‌ها را نیز به روشی که گفته شد روی پلک بچسبانید و چند ثانیه نگه دارید تا در جای خود ثابت شوند. سپس با ریمل به آن‌ها حالت بدهید تا با مژه‌های طبیعی شما ترکیب شوند و زیباتر به نظر برسند. پس از آن می‌توانید آرایش چشم خود را کامل کنید. اگر گذاشتن و برداشتن مژه‌های مصنوعی برای شما کاری پردردسر است می‌توانید با اکستنشن مژه تا چند هفته از این کارها آسوده باشید اما حتما برای انجام اکستنشن به یک سالن معتبر مراجعه کنید و نکات مراقبتی را با دقت رعایت کنید.

مژه‌های مغناطیسی و روش استفاده از آن‌ها

مژه‌های مغناطیسی نوع جدیدی از مژه مصنوعی هستند که به چسب نیازی ندارند و با پوشش مغناطیسی که در انتهای آن‌ها وجود دارد به مژه‌ها شما متصل می‌شوند، این نوع مژه به چسب نیازی ندارد و پاک کردن و جدا کردن آن هم بسیار ساده است و آسیبی به مژه‌های طبیعی شما وارد نمی‌کند. استفاده از این نوع مژه از نظر تئوری ساده به نظر می‌رسد اما در مقام عمل کار دشواری است. واضح است که هر کاری به تمرین و کسب مهارت نیاز دارد و نمی‌توانید انتظار داشته باشید که در اولین تلاش به نتیجه دلخواه برسید. استفاده از مژه‌های مغناطیسی هم از این اصل مستثنی نیست و شما باید روش صحیح این کار را بدانید و با چند بار تمرین و تکرار مژه های زیبا با ظاهر طبیعی داشته باشید.

مژه مغناطیسی دو لایه دارد، لایه‌ای که زیر مژه‌های طبیعی قرار می‌گیرد و لایه‌ای که بالای آن قرار می‌گیرد و با اتصال مغناطیسی این دو لایه به هم، مژه‌ها روی پلک شما ثابت می‌شوند. کارشناسان توصیه می‌کنند برای این که مژه‌های مغناطیسی بهتر روی پلک‌های شما بایستند لایه زیرین مژه‌ها را به چند قسمت تقسیم کنید. تعداد این قسمت‌ها نباید بیش از سه یا چهار باشد اما اطمینان حاصل کنید که مغناطیس کاملی روی هر قطعه وجود داشته باشد. دشوارترین بخش در استفاده از مژه مغناطیسی منظم چیدن آن‌ها روی پلک است و اگر لایه زیرین مژه‌ها را به چند قسمت تقسیم کرده باشید این کار بسیار ساده‌تر خواهد شد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر