تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور سر کار سرحال و پرانرژی باشید

image چطور سر کار سرحال و پرانرژی باشید

انجام چند کار ساده برای سر حال شدن

اگر به دنبال چند کار ساده و موثر برای رفع خواب آلودگی و سر حال شدن هستید، برخی از روش‌هایی که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم، از لحاظ تجربی کاملا آزموده و تایید شده‌اند؛ نتیجه‌ی این کارها شگفت‌زده‌تان خواهد کرد. نخست، ۱۰ بار نفس عمیق بکشید تا انرژی را به بدن‌تان باز گردانید. سپس، آدامس بجوید تا ماهیچه‌های صورت‌تان تحریک شوند و گردش خون در اطراف‌ سرتان افزایش یابد. همیشه به خاطر داشته باشید، صاف و درست بنشینید، زیرا نحوه‌ی صحیح نشستن می‌تواند سطوح انرژی‌تان را افزایش دهد. اگر به روغن نعناع فلفلی دسترسی دارید، آن را جلوی بینی‌تان قرار دهید و چند نفس عمیق بکشید؛ رایحه‌ی این روغن به طور طبیعی انرژی، هوشیاری، تمرکز، و توجه‌تان را بهبود می‌بخشد. هم‌چنین، می‌توانید با دیگران تماس چشمی برقرار کنید یا با آن‌ها صحبت کنید؛ این کار نیز باعث می‌شود انرژی خوب و مثبتی را از آن‌ها دریافت کنید. در نهایت، از جای‌تان بلند شوید، دستشویی بروید و کمی به صورت‌تان آب بزنید یا به فضای باز بروید و کمی هوای تازه تنفس کنید؛ به این ترتیب، با شادابی بیش‌تری به کارتان باز می‌گردید و بهره‌وری‌تان افزایش خواهد یافت.

حفظ آب رسانی به بدن

با این‌که قهوه بخش جدایی ناپذیری از زندگی و محبوب‌ترین نوشیدنی برای حفظ انرژی و هوشیاری است، در حقیقت باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و پس از آن‌که احساس شادابی موقتی‌اش از بدن خارج شد، شما را دچار خستگی شدید می‌کند. بنابراین، این جا است که یک نوشیدنی معجزه‌گر و ارزشمندی که بسیاری از آدم‌ها نادیده‌اش می‌گیرند، می‌تواند به نجات شما بیاید. آب می‌تواند تعادل میان مایعات بدن را حفظ کند و سطح هوشیاری‌تان را بالا ببرد. هم‌چنین، می‌توانید مقداری آب خنک به صورت‌تان بزنید تا خواب آلودگی‌تان رفع شود و سر حال شوید. اگر هم‌چنان به مصرف کافئین تمایل دارید، چای سبز جایگزین بسیار خوبی برای چای سیاه یا قهوه است. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است، و با توجه به این‌که میزان کافئین موجود در آن بسیار کم‌تر از قهوه است، می‌تواند در حفظ آب رسانی به بدن به شما کمک کند؛ هم‌چنین، بر خلاف قهوه باعث نمی‌شود به طور ناگهانی انرژی‌تان تخلیه شود. اگر چای سبز با تمام ویژگی‌های مفیدش نتوانست به اندازه‌ی کافی سر حال‌تان کند، آن‌گاه می‌توانید قهوه را نیز، با رعایت تعادل، به برنامه‌ی روزانه‌تان برگردانید.

تکفارس آی آر

مصرف تنقلات سالم

اگر با انجام تمام اقدامات بالا، هم‌چنان احساس خواب آلودگی و خستگی می‌کنید، انتخاب و مصرف تنقلات سالم می‌تواند به طور طبیعی سطح انرژی مورد نیازتان را برای حفظ شادی و هوشیاری در محل کار تامین کند. بسیاری از آدم‌ها به طور طبیعی تنقلات ناسالمی را انتخاب می‌کنند که مملو از قند هستند؛ این مواد غذایی به سرعت می‌توانند هوشیاری‌تان را برگردانند، ولی پس از مدت کوتاهی شما را دچار تخلیه‌ی انرژی می‌کنند. به جای مواد غذایی مملو از قند، خوراکی‌هایی را انتخاب کنید به با آهستگی انرژی را در بدن پخش می‌کنند – از جمله آووکادو، ماهی سالمون، سبزیجات پهن برگ، تخم مرغ یا غلات کامل. هم‌چنین، می‌توانید یک بسته آجیل سالم و کم نمک مانند بادام یا گردو را نیز در کشوی میزان قرار دهید و هنگام احساس خستگی و خواب آلودگی مقداری از آن نوش جان کنید. گزینه‌هایی سالم دیگری نیز وجود دارند، از جمله جو دو سر، گرانولا، غلات صبحانه به همراه جو، یا کره‌ی بادام زمینی به همراه موز. هم‌چنین، بهتر است میوه‌ها را نیز در برنامه‌ی غذایی‌تان در محل کار قرار دهید؛ میوه‌ها گزینه‌ی غذایی فوق‌العاده مفیدی هستند که نه تنها باعث افزایش سطح انرژی بدن‌تان می‌شوند، بلکه دستگاه ایمنی بدن‌تان را نیز تقویت می‌کنند. مرکباتی نظیر پرتقال یا آناناس سرشار از ویتامین C هستند که باعث افزایش سطح گلوکز بدن می‌شوند ولی بر خلاف خوراکی‌های ناسالم مملو از قند، باعث تخلیه‌ی انرژی‌تان نمی‌شوند. با وجود این، اگر انجام تمام ترفندهای بالا نتواند مشکل‌تان را برطرف کنند، یک تکه شکلات تلخ می‌تواند کافئین مورد نیازتان را برای باز گرداندن انرژی و شادابی به بدن‌تان تامین کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر