تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه لوازمی برای خوابیدن نوزاد ضروری است

image چه لوازمی برای خوابیدن نوزاد ضروری است

تخت کودک

تخت های کودک که متناسب با نیازهای آن ها طراحی شده اند، محیطی امن و راحت برای خواب فرزند شما می سازند. بدنه ی این تخت ها معمولا محکم است و اطراف آن، میله هایی وجود دارد که مانع از غلتیدن و افتادن نوزاد می شود. اگر در سنین پایین از تخت استفاده کنید، کودکان به جدا خوابیدن عادت می کنند. می توانید در ماه های اول تولد، تخت را در اتاق خودتان قرار دهید تا خیالتان راحت تر باشد و به خوبی به نیازهای کودکتان رسیدگی کنید.

حتما در هنگام خرید به جنس و اندازه ی محصول دقت کنید و مطمئن شوید که با وجود رشد سریع کودکان، می توانید چندین سال از تخت استفاده کنید.

تشک تخت نوزاد

تکفارس آی آر

یکی از مهم ترین وسایل خواب نوزاد، تشک مخصوص است. این تشک ها با داشتن مواد و الیاف خوب و باکیفیت، خواب راحت تری را به کودک هدیه می دهند. یکی از مهم ترین مزایای تشک نوزاد، این است که می توانید به راحتی آن را جابه جا کنید و در اتاق خواب خودتان، تخت نوزاد یا هر جای دیگری از آن استفاده کنید.

همچنین این تشک ها معمولا فضای مشخصی را برای خواب نوزادان فراهم می کنند و خطر غلت خوردن یا گیر افتادن در رخت خواب های شل را کاهش می دهند. در حقیقت چه زمان خواب باشد و چه زمان بازی، تشک های مخصوص کودک، برای استراحت نوزادان و جستجو و کشف محیط اطرافشان، فضایی راحت و مطمئن می سازند.

از آن جایی که این محصول به صورت مستقیم با بدن نوزاد در تماس است، حتما در هنگام خرید به جنس الیاف آن توجه کنید تا باعث ایجاد حساسیت نشود.

پتوی کودک

پتوی مخصوص کودک، یکی از دیگر از وسایل خواب نوزاد است که کاربرد بسیار زیادی دارد. این پتوها با ایجاد حس گرما، به نوزادان احساس راحتی و امنیت می دهند، و به داشتن خوابی آرامش بخش کمک می کنند.

www.takfars.ir

طراحی این پتوها به شکلی است که با پوست حساس نوزاد سازگار باشند و به آن آسیبی نرسانند. پتوهای سنگین مناسب بدن ظریف نوزاد نیستند؛ به همین دلیل یکی از مواردی که باید هنگام خرید این محصول به آن توجه کنید، سبک بودن آن است. البته توجه داشته باشید که این کم وزن بودن، نباید مانع ایجاد گرما شود.

آویز تخت

آویزهای تخت و گهواره، فقط برای زیبایی نیستند و به خواب نوزاد نیز کمک می کنند. بسیاری از این آویزها موزیکال هستند و با پخش موسیقی و صداهای آرامش بخش، خوابی آرام به فرزندتان هدیه می دهند.

همچنین این اسباب بازی ها در تحریک حواس کودک و تقویت رشد شناختی آن ها نقش مهمی دارند. آن ها اغلب رنگ های زنده و شادی دارند و در شکل ها و جنس های مختلف تولید می شوند؛ به همین دلیل ورودی حسی ارزشمندی را ارائه می دهند و به نوزادان کمک می کنند، تا محیط اطراف خود را کشف کنند و با آن درگیر شوند.

گهواره

گهواره یکی از بهترین وسایل خواب نوزاد است که فضایی امن و دنج را برای استراحت فرزندتان فراهم می کند. این وسیله به خاطر حرکات آرامی که دارد، یادآور رحم مادر است؛ و به همین دلیل احساس راحتی و آشنایی ایجاد می کند. این احساس به نوزادان کمک می کند تا در هنگام خوابیدن، امنیت و آرامش بیشتری داشته باشند.

یکی از مزایای مهم گهواره کوچک بودن آن است، که به والدین اجازه می دهد این تخت محرک را به راحتی جابه جا کنند و آن را در هر جایی که خواستند قرار دهند. همچنین به خاطر ویژگی های ایمنی گهواره مانند قابی که اطراف آن وجود دارد، می توانید در هنگام خواب فرزندتان با خیال راحت به کارهای شخصی خود رسیدگی کنید.

پشه بند

نیش حشرات حتی برای بزرگسالان نیز آزاردهنده است، و پوست ظریف و حساس نوزادان بیشتر از ما، مستعد نیش حشره و بیماری های مربوط به آن است. با استفاده از پشه بند می توانید برای فرزندتان، یک سد محافظ در برابر پشه ها و سایر حشرات بسازید و آرامش مورد نیازشان را در هنگام خواب تامین کنید. در حقیقت این محصول یک راه حل طبیعی برای دور نگه داشتن حشرات است، و شما را از استفاده از مواد شیمیایی دافع حشره بی نیاز می کند.

قنداق

تک فارس

قنداق نوزاد یکی از وسایل خواب نوزاد است که به آن ها احساس امنیت و آرامش می دهد. در حقیقت قنداق با ایجاد یک محیط کوچک و محصور، به خواب بهتر و طولانی تر نوزاد کمک می کند. یکی از مهم ترین مزیت های این محصول ، جلوگیری از حرکات ناخواسته و ناگهانی نوزاد و افتادن از تخت یا گهواره است. بنابراین با استفاده از قنداق، می توانید علاوه بر تامین امنیت فرزندتان، با خیال راحت تری استراحت کنید یا به کارهای شخصی تان برسید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر