تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آثار نقاشی کلود مونه نقاش فرانسوی

این نقاش مشهور فرانسوی در کنار خلق مجموعه تابلو‌های چشم‌نواز، در طراحی کاریکاتور هم چیره‌دست بود. در این مطلب کوتاه بخشی از فعالیت هنری کلود مونه فرانسوی معرفی می‌شود که اغلب کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد: مونه به عنوان یک کاریکاتوریست.

وقتی می‌گوییم این بخش از فعالیت هنری مونه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، منظور این است که مردم کمتر درباره این آثار مونه مطلع هستند؛ البته این موضوع چندان تعجب‌آور نیست؛ چراکه کاریکاتورهای این نقاش باید با مجموعه‌های نیلوفر آبی رقابت می‌کردند.

شاید بهتر باشد برای بررسی اجمالی کاریکاتورهای مونه مروری کوتاه بر زندگی این هنرمند داشته باشیم.

کاریکاتورهای کلود مونه

اسکار کلود مونه در سال ۱۸۴۰ در پاریس متولد شد. زمانی که یک کودک حدودا ۵ ساله بود خانواده او به نورماندی و دهکده لو آور نقل مکان کردند. وقتی که مونه ۱۱ ساله شد با حمایت مادرش به مدرسه هنر همان منطقه رفت. او حدود چهار سال در کلاس‌های مدرسه لو آور شرکت کرد.

تکفارس آی آر

او زمان حضور در کلاس‌ها بود که روند خلق کاریکاتورها را آغاز کرد. در زمانی که خارج از کلاس حضور داشت هم تاجران و ساکنان لو آور سوژه کاریکاتورهای او بودند.

نقاشی کاریکاتور کلود مونه

تا جایی که مشخص است، نخستین کاریکاتورهایی که توسط مونه خلق شدند به فاصله بین ۱۸۵۵ و ۱۸۵۷ بازمی‌گردند.

مونه در نامه‌ای نوشت: در پانزده سالگی من به عنوان یک کاریکاتوریست مشهور در لو آور شناخته می‌شدم. شهرت من به حدی رسیده بود که از نقاط مختلف سفارش پرتره‌های طنز می‌گرفتم. سفارش‌ها متعدد و پول تو جیبی‌های ناکافی که مادرم سخاوتمندانه به من می‌داد سبب شد یک تصمیم جسورانه‌ای بگیرم که خانواده‌ام را شوکه کرد. من برای پرتره ‌ها پول دریافت می‌کردم… طی یک ماه مشتری‌های من دو برابر شدند… اگر به این روند ادامه می‌دادم امروز یک میلیونر بودم.

image آثار نقاشی کلود مونه نقاش فرانسوی

www.takfars.ir

image آثار نقاشی کلود مونه نقاش فرانسوی

image آثار نقاشی کلود مونه نقاش فرانسوی

محصولات معتبر
محصولات معتبر