تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در نظر دیگران جذاب و قدرتمند باشید

image چطور در نظر دیگران جذاب و قدرتمند باشید

صاف بایستید

چیزی که باعث می‌شود بالرین‌های ریزاندام، مربی‌های خوش‌رفتار یوگا و ژنرال‌های خانم در همان نگاه اول، تسلط و لیاقت خود را به رخ‌تان بکشند چیست؟ شک نکنید که ژست بدنی آنهاست. منظور ما این نیست که شق و رق و خشک و عبوس باشید، بلکه باید جوری بایستید که انعطاف پذیری و آرامش‌تان را با ستون فقراتی کشیده و سالم نشان دهید و با قامتی صاف و در عین حال متواضع، احساسات و نگاه‌تان را منتقل کنید.

چمنزار بلندی که در نسیم ملایم به این سو و آن سو تاب می‌خورد بسیار زیباتر است از حصار بلندی که صاف و محکم به زمین چسبیده است. باید این ژست را خودتان احساس کنید؛ کف هر دو پای‌تان روی زمین باشد و زانوها را خیلی ملایم خم کنید، عضلات شکم را منقبض کنید، شانه‌ها ریلکس باشند و با نگه داشتن سر و گردن هم راستا با شانه‌های‌تان، خودتان را بالا بکشید. بگذارید ستون فقرات‌تان در حالت خنثی باشد و با وقار و ظرافتی دلپذیر به آن انحنا بدهید. حالا تا حدودی بلندتر، لاغرتر و با اعتماد بنفس ِ بیشتر به نظر می‌رسید.

مکررا بخندید

تکفارس آی آر

اگر بتوانیم آن روحیه‌ی شوخ طبعی حقیقی را که در درون ما و در حوادث روزمره است، بدون کنایه و متلک یا بدون خباثت و خودخواهی بروز دهیم و با آن شادمان باشیم، زندگی‌مان طعم بسیار مطبوع‌تری خواهد داشت. شوخ طبعی، تنش را برطرف می‌کند، رویدادهای سنگین و ناخوشایند را قابل تحمل‌تر می‌کند و ما را به هم ارتباط می‌‌دهد. ضمنا خندیدن می‌تواند ریسک حمله‌ی قلبی را تا ۴۰ درصد کاهش بدهد و به بدن کمک کند قند خون را بهتر پردازش کند.

جنبه‌ی شوخ و بذله گوی‌تان را دوست داشته باشید و پرورش بدهید تا عمرتان هم طولانی‌تر شود. لازم نیست از استندآپ کمدین‌های معروف تقلید کنید، شوخ طبعی شما منحصر بفرد و خاص خودتان است، درست مانند اثر انگشت‌تان، و این همان چیزی است که درون زیبای‌تان را بازتاب می‌دهد. شوخ طبعی را مانند عضله‌ای فرض کنید که باید هرازگاهی تمرین داده شود تا تقویت شود.

شعف درونی‌تان را پیدا کنید

شاید این حس را تجربه کرده باشید؛ وقتی که در یک غروب دل انگیز، کنار ساحل، دست در دست کودک‌تان قدم می‌زدید، یا در مسیر دوی ماراتن و یا وقتی که روی کار مورد علاقه‌تان مشغول و متمرکز بوده‌اید. انگار زمان متوقف می‌شود و بقیه‌ی دنیا پیش چشم‌تان رنگ می‌بازد. کاملا در لحظه حضور دارید، کاملا متمرکزید و کاملا سرحالید؛ این همان شعف و شادکامی است. احساس ناب ِ بودن که رضایت و خوشی عمیق ایجاد می‌کند.

در این لحظات است که تغییر می‌کنیم و به سمت بهتر شدن می‌رویم. شما نمی‌توانید این حس را تعریف کنید یا اندازه بگیرید، اما مطمئنا می‌دانید چه وقت‌هایی تجربه‌اش می‌کنید، و شگفت انگیز اینکه بدون حتی گفتن کلمه‌ای، دیگران هم آن را می‌فهمند. در این لحظات شما زیبایی درون خود را جلوه می‌دهید، پس بیشتر درون خود را جستجو کنید و این رضایت و شعف درونی را که از با ارزش‌ترین دارایی‌های شماست پیدا کنید.

www.takfars.ir

قدردان باشید

شاید زمانی که کودک بوده‌اید، تشکر کردن برای‌تان کاری سخت بود که جنبه‌ی وظیفه داشت، یا حتی احساس می‌کردید با تشکر کردن آدم ضعیفی جلوه می‌کنید، اصلا ممکن است هنوز هم اینطور فکر کنید. اما باید بدانید واقعا احساس قدردان بودن کردن، به خود ِ شما احساس خوبی می‌دهد و انرژی مثبت به تمام دنیا می‌فرستد. احساس سپاسگزار بودن کردن، حس خوشینی را تقویت می‌کند، درد و ناراحتی را کاهش می‌دهد،عملکرد شما را در کار و زندگی بهتر می‌کند، هشیاری‌تان را بالا می‌برد، اشتیاق و انگیزه‌تان را بیشتر می‌کند، ارده‌تان را محکم می‌کند و تمرکزتان را افزایش می‌دهد.

پس قدردان بودن می‌تواند در روابط‌ تان جادو بکند و احساس کنید با دیگران ارتباط بهتری دارید و انگیزه‌تان برای کمک به دوستان، همکاران و اعضای خانواده یا هر کسی که درگیر مشکلی است بیشتر می‌شود. با واژه‌هایی زیبا از کارهای خوبی که دیگران برای‌تان انجام می‌دهند تشکر کنید، این کار نه تنها روحی خودتان را رشد می‌دهد بلکه روحیه‌ی دیگران را نیز تقویت می‌کند. زیبایی درون شما در قالب کلمه‌ها و جمله‌هایی که به پاس قدردانی بیان می‌کنید و حقیقتی که از قلب‌تان آمده و در نگاه‌تان نشسته، جلوه خواهد کرد.

بیشتر خوش بگذرانید

بعدازظهرتان را در یک پارک قشنگ بگذرانید، با چندتا از بهترین دوستان‌تان قراری بگذارید، به کنسرت مورد علاقه‌تان بروید و … ماموریت شما این است تفریح کردن جزو الویت‌های‌تان باشد، زیرا گاهی بهترین جلوه‌ی زیبایی درون، در خنده‌‌ای از سر هیجان ، بی‌حساب و کتاب و کنترل نشدنی است. همه‌ی ما می‌دانیم که زندگی با مسئولیت‌ها جورواجور و استرس برانگیز گاهی زیادی جدی می‌شود و یک دوش آبگرم یا یک کتاب خوب نمی‌تواند حال‌مان را آنطوری که باید جا بیاورد.

با کودک درون‌تان ارتباط برقرار کنید؛ با همان کودک ۱۲ ساله‌ی پُرانرژی و سرکِشی که درون همه‌ی ما زندگی می‌کند. توجه به کودک درون باعث می‌شود درخشش خاصی در چشم‌های‌تان بوجود بیاید، گام‌های‌تان پُرانرژی‌تر شود و مدام به شما یادآوری کند که چقدر به شما خوش می‌گذرد.

دست و دلباز و بلندنظر باشید

معلم خصوصی یک بچه محصل شوید، دست نیازمندی را بگیرید و تا حد توان‌تان، مالی یا معنوی کمک کنید. اولین چیزی که با انجام این فعالیت‌ها تجربه خواهید کرد، ترشح هورمون‌های خوبی در مغز است که حال‌تان را خوب می‌کند. کمک کردن به دیگران و داوطلب شدن برای فعالیت‌های خیرخواهانه، نواحی از مغز را که برای برنامه ریزی و سازماندهی زندگی روزمزه مهم هستند فعال می‌کند، ضمنا طول عمرتان هم بیشتر می‌شود: در پژوهشی، آنهایی که در انجام کارهای خیر داوطلب شده بودند، میزان مرگ و میرشان ۶۰ درصد کمتر شده بود. لازم نیست راه دوری بروید، حتما در اطراف شما کسانی هستند که نیازمند حمایت و کمک شما باشند. چیزی که مهم است، درک نعمت‌ها و توانایی‌هایی است که در زندگی دارید و می‌توانید آنها را با دیگران هم سهیم شوید. این، زیبایی واقعی و درونی شماست.

اعتبارپذیری را تمرین کنید

کیفیت ارزشمند اعتبار و اصالت، تماما به تعادل برمی‌گردد: شما می‌توانید طبق چیزهایی که برای‌تان مهم هستند عمل کنید، به دیگران احترام بگذارید و همه را به یک چشم ببینید. این رفتار یعنی شناختن خودتان و احترام قائل شدن برای خودتان تا حدی که انتخاب‌هایی کنید که بازتاب عمیق‌ترین الویت‌های‌تان باشد و با وقار و مهربانی همیشه حقیقت را ابراز کنید. البته این مهارتی است که شاید لازم باشد طی یک فرایند طولانی آن را یاد بگیرید و یک روزه نمی‌توان آن را کسب کرد. بهتر است با بررسی دقیق‌تر جنبه‌هایی از زندگی‌تان که همسو با ارزش‌های‌تان است شروع کنید و چیزهایی را که نمی‌پسندید تدریجا کنار بگذارید.

تک فارس

همه‌ی ما سلول‌هایی در مغزمان داریم که به آنها نورون‌های آینه‌ای می‌گویند. دلیل اینکه وقتی فرد مقابل‌تان خمیازه می‌‌کشد شما هم خمیازه می‌کشید یا وقتی فرزندتان در یک روز سرد زمستانی فقط با یک سویشرت بیرون می‌رود شما احساس سرما می‌کنید، همین سلول‌ها هستند. نورونهای آینه‌ای در مواجهه با فعالیتی که در انسان دیگری مشاهده شود فعال شده و باعث ایجاد نوعی درک احساسی و مفهومی از عملکرد فرد دیگر می‌شوند.

نقش شگفت انگیز نورن‌های آینه‌ای این است که با ایجاد حس همدلی و یگانگی، ارتباط بشر را معنادارتر و عمیق‌تر می‌کنند. توجه و عمل کردن طبق این احساسات مشترک، طرح کلی دوستی و همبستگی است. رفتارهای با اصالت و معتبر، حقیقی‌ترین زیبایی شما را بروز می‌دهند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر