تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

علت شباهت زیاد زن و شوهر ها به یکدیگر چیست

image علت شباهت زیاد زن و شوهر ها به یکدیگر چیست

جذب شدن به افراد شبیه به والدین خود

دانشمندان می گویند مردان اغلب با زنی شبیه به مادر خود ازدواج می کنند. احتمال آنکه همسر آن ها شباهت هایی با مادر آن ها، چه از نظر ظاهری و چه از نظر رفتار داشته باشد، بیشتر است. به گفته ی دانشمندان، ما هنگام انتخاب شریک عاطفی، جذب کسانی می شویم که نه تنها شبیه به خودمان، بلکه شبیه به والد جنس مخالف مان نیز هستند. مهم ترین عوامل تأثیرگذار در این امر، رنگ موها و چشم ها و سن والدین مان هستند.

تعداد سال هایی که یک زوج در کنار هم گذرانده اند

روانشناسان در پژوهشی به مقایشه ی تصاویر زوج ها پیش از ازدواج و پس از گذشت ۲۵ سال از ازدواج پرداختند. این تحقیق نشان داد حتی اگر زوجی هیچ شباهتی از نظر چهره به یکدیگر نداشتند هم حدود ۲۵ سال بعد به طرز عجیبی به هم شباهت پیدا کرده بودند.

تکفارس آی آر

تجربیات مشترک

یک دلیل دیگر اینکه زوج بعد از مدتی شروع به شباهت پیدا کردن به یکدیگر پیدا می کنند، تجربیات مشترکی است باهم دارند. زوج ها در طول زندگی مشترک شان لحظات شاد و غم انگیز زیادی را باهم تجربه می کنند. هر چه که آن ها به عنوان یک باهم از سر می گذرانند بر زبان بدن آن ها و وضعیت روانی شان اثر می گذارد. حتی چین و چروک روی صورت زوج ها یک جا ظاهر می شود.

جذب شدن به افراد شبیه به خود

تحقیقات نشان داده ما جذب کسانی می شویم که از نظر چهره شبیه خودمان هستند. به این امر اصطلاحاً جورآمیزی (Assortative Mating) گفته می شود. بر اساس این نظریه آن هایی که فنوتیپ (ویژگی های ظاهری موجودات زنده که نتیجه ی ژنتیک و تأثیر محیط هستند) مشابهی دارند بیشتر با یکدیگر جفت می شوند. اگر هر دوی شما شبیه به یکدیگر باشید، احتمالاً فرزندتان شباهت زیادی به هر دوی شما خواهد داشت. دانشمندان معتقدند ما از این طریق سعی می کنیم احتمال انتقال ژن های خود به نسل بعد را به حداکثر برسانیم.

شباهت دستگاه ایمنی

www.takfars.ir

دستگاه ایمنی ما بازتابی از سبک زندگی ما است، از جمله عادت های غذایی و میزان فعالیت بدنی مان (ورزش کردن). دانشمندان در پژوهشی به این نتیجه رسیدند که زوج هایی که مدت زمان زیادی از ازدواج آن ها می گذرد دستگاه ایمنی آن ها شباهت زیادی به یکدیگر دارد. شاید به همین دلیل باشد که زوج ها به طور کلی اغلب عادت ها و شبک زندگی مشابهی دارند.

تقلید ناخودآگاه

زوج هایی که رابطه ی خوبی با یکدیگر دارند اغلب به طور ناخودآگاه از عادت ها و زبان بدن یکدیگر تقلید می کنند. دانشمندان می گویند افراد اغلب طی زندگی مشترک عادت های خود را تغییر می دهند. برای مثال، اگر یکی از زوجین سعی کند سیگار را ترک کند و رژیم غذایی سالمی در پیش بگیرد، شریک زندگی او هم اغلب همین کار را می کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر