تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور آدم بهتر و شادتر و سالم تری باشید

image چطور آدم بهتر و شادتر و سالم تری باشید

منفی بافی

حقیقت آن است که زندگی همیشه بر وفق مراد نیست. اما انگشت گذاشتن بر جنبه های منفی می تواند واقعاً روحیه تان را خراب کند و مانع پیشرفت تان شود. افکار و نگرش های منفی مانند لنگر عمل می کنند و دست و پایتان را می بندند. وقتش رسیده که این عادت را کنار بگذارید. به جای تمرکز بر چیزهای نادرست، سعی کنید در هر موقعیتی چیز مثبتی پیدا کنید؛ هر قدر هم که کوچک باشد.

به علاوه، دور خودتان را با افراد مثبت نگر پُر کنید؛ انرژی آن ها مسری است. با خداحافظی از منفی بافی، در را به روی یک نسخه ی شادتر و مثبت نگرتر از خودتان باز می کنید.

پشت گوش انداختن

تکفارس آی آر

همه ی ما تجربه اش کرده ایم؛ پشت گوش انداختن کارهایی که علاقه ای به انجام شان نداریم.

فردا انجامش می دهم را آنقدر در زندگی مان گفته ایم که روی اعتراف به آن را نداریم. اما نکته این است که فردا تبدیل به روز بعد می شود و آن هم به روز بعدی اش. و دست آخر مجبور می شوید در آخرین لحظه کارها را به انجام برسانید.

این کار نه تنها باعث افزوده شدن فشاری غیر ضرور به زندگی تان می شود، بلکه مانع دستیابی شما به پتانسیل تان می شود.

بنابراین بار دیگر که وسوسه شدید کاری را پشت گوش اندازید، از خودتا علتش را بپرسید. سپس آن کار را به گام های کوچک تر تقسیم کنید و هر یک را جداگانه انجام دهید. به خاطر داشته باشید که هر مسیری با یک قدم آغاز می شود. با پشت گوش انداختن خداحافظی و به بازدهی سلام کنید.

مقایسه ی خود با دیگران

www.takfars.ir

بسیاری از ما دائماً خود را با دوستان، همکاران و حتی افراد غریبه در شبکه های اجتماعی مقایسه می کنیم. ما احساس می کنیم همه از ما بهترند و دستاوردهای بیشتر و زندگی شادتری دارند. اما این کار افسردگی آور است و انرژی زیادی از ما می گیرد.

ما در حقیقت، پشت پرده ی خودمان را با پست های پرزرق و برق آن ها مقایسه می کنیم. هر کسی درگیری ها و چالش هایی در زندگی خود دارد که ما آن ها را نمی بینیم. به جای مقایسه کردن خود با دیگران، تمرکزتان را بر روی مسیر خود بگذارید.

اهدافی شخصی تعیین کنید و دستاوردهای خودتان را جشن بگیرید؛ هر قدر هم که کوچک باشد.این کار شما را به فردی شادتر، با اعتماد به نفس بیشتر و در نهایت، بهتر تبدیل می کند. خداحافظی با این عادت ورق را برخواهد گرداند.

قدرنشناسی

دست کم گرفتن داشته ها و تمرکز بر نداشته ها کار راحتی است. اما این طرز فکر می تواند ما را درگیر احساس نارضایتی کند و باعث شود همیشه بیشتر و بیشتر بخواهیم. همینجا است که ضرورت قدرشناسی احساس می شود.

قدرشناسی یعنی آنکه قدر داشته هایتان را – هر چند اندک – بدانید. این داشته ها می تواند یک دوست، یک غروب زیبا یا حتی این حقیقت ساده باشد که امروز صبح از خواب بیدار شدید. قدرشناسی، احساس شادی را افزایش می دهد و از افسردگی می کاهد.

پس چرا آن را تبدیل به یک عادت نکنیم؟

برای شروع، هر روز چند دقیقه به چیزهایی فکر کنید سپاسگزار داشتن آن ها هستید. در صورت امکان آن ها را بنویسید. متعجب خواهید شد که چقدر این کار ساده می تواند طرز نگاه تان را تغییر دهد و احساس رضایتمندی را در شما بیشتر کند.

بی توجهی به سلامت

مراقبت از سلامت خود در میان این همه مسائل کاری، خانوادگی و دیگر چیزهایی که در زندگی داریم، شاید کار بی اهمیتی به نظر برسد. مثلاً با خودمان فکر می کنیم که گرفتارتر از آن هستیم که ورزش کنیم، گاهی غذا نمی خوریم یا به جای غذای سالم خانگی با فست فود صرفاً شکم خود را سیر می کنیم. اما یک روز بالاخره تحمل بدن مان به پایان می رسد و بیمار می شویم.

تک فارس

حقیقت این است که ما اگر از سلامت خود مراقبت نکنیم، همه چیز دیگر هم خراب خواهد شد. می توانید با تغییرات کوچک شروع کنید. مثلاً در ساعت استراحت روزهای کاری تان یک پیاده روی کوتاه کنید، میوه را جایگزین تنقلات فاقد ارزش غذایی کنید، چند دقیقه در روز را به زدودن اضطراب و تمدد اعصاب اختصاص دهید.

انجام این تغییرات شاید در ابتدا دشوار باشد، اما به طور قطع ارزشش را دارد. با این کار پرانرژی تر خواهید شد و تمرکزتان هم افزایش خواهد یافت.

مراقبت از سلامت خود باید یک اولویت باشد، نه گزینه ی دوم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر