تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اطلاعات جدید درباره رژیم های لاغری غلط

image اطلاعات جدید درباره رژیم های لاغری غلط

شکست های رژیمی به این خاطر است که بیشتر ما برنامه کاهش وزن را زیر نظر متخصص تغذیه دنبال نمی کنیم و با دانسته ها و شنیده های خود شروع به رژیم غذایی و برنامه ریزی برای کاهش وزن می کنیم. در این مقاله سعی بر این داریم چند باور اشتباه درباره کاهش وزن را مرور کنیم

نخوردن صبحانه به کاهش وزن کمک می کند

منطق پشت این استراتژی این است که از دست دادن یک وعده غذایی در روز منجر به دریافت کالری کمتری می شود. طبق مطالعات انجام شده افرادی که صبحانه نمی خورند برای جبران در وعده نهار غذای بیشتری می خورند. اکثر این افراد سطح انسولین ناشتا و سطح کلسترول بالاتری دارند. بنابراین می توان گفت؛ نخوردن صبحانه خطر اضافه وزن و چاقی را افزایش می دهد.

غذاهای چربی سوز می توانند به کاهش وزن کمک کنند

تکفارس آی آر

برخی از غذاها به عنوان چربی سوز شناخته می شوند. برخی افراد ادعا می کنند؛ غذاهایی مانند آناناس، زنجبیل، پیاز، آووکادو، مارچوبه، کرفس، فلفل قرمز، بروکلی، چای سبز و سیر متابولیسم بدن را تسریع می کنند و در نتیجه به چربی سوزی بدن کمک می کنند. با این حال، شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد این غذاها می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

مکمل های چربی سوز می توانند به کاهش وزن کمک کنند

افراد بسیاری برای کاهش وزن از چربی سوزها استفاده می کنند، مطالعات انجام گرفته بر روی ۲۰۰ چربی سوز رایج در بازار نشان می دهد که این مکمل ها حاوی ترکیبات خطرناکی از مواد پنهان هستند، از جمله مواد فعال موجود در داروهای تایید شده تشنج، داروهای فشار خون و داروهای ضد افسردگی. بنابراین بهتر است برای اندکی کاهش وزن سلامت خود را به خطر نیاندازید.

غذاهای کم چرب به کاهش وزن کمک می کنند

البته غذاهای کم چرب یا کم چرب احتمالاً چربی کمتری دارند. با این حال، این محصولات گاهی اوقات با شکر یا نمک اضافه شده جبران می شوند. علاوه بر این چربی کاهش یافته لزوماً به معنای کم چربی نیست، فقط محتوای چربی یک محصول کمتر از نسخه کامل آن است.

www.takfars.ir

برای کاهش وزن میان وعده نخورید

برخی خوردن میان وعده را یکی از علل اصلی چاقی می دانند اما مطاللعات انجام گرفته نشان می دهد، خوردن یک میان وعده سالم مانند میوه یا کمی ماست کم چرب و… موجب می شود اشتها برای وعده غذایی کاهش یافته و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند.

خود را از غذاهای مورد علاقه محروم کنید

طبق مطالعات انجام گرفته محروم کردن خود از تمام غذاهایی که از آن لذت می برید کارساز نخواهد بود چرا که در نهایت تسلیم وسوسه خواهید شد و تلاش های خود را رها خواهید کرد. هیچ ضرری ندارد که هر چند وقت یکبار به خودتان اجازه دهید تا غذای مورد علاقه خود را هرچند شیرین و چرب بخورید.

مصرف بعضی قندها بیشتر چاق می کند

شایعه ای وجود دارد که قندهای کم فرآوری شده، مانند قندهای موجود در شربت افرا یا عسل، سالم تر از شکر سفید هستند. در حقیقت، بدن ما قند را به همان روش پردازش می کند. روده تمام قندها را به مونوساکاریدها تبدیل می کند و همه انواع قندها حدود ۴ کالری در هر گرم دارند.

مصرف شکر را کاملا حذف کنید

در رژیم غذایی حفظ اعتدال بسیار مهم است اما باید گفت استفاده از مواد غذایی که قند کمتری دارند ایده خوبی برای کاهش وزن است.

شیرین کننده های مصنوعی سالم هستند

برای کاهش مصرف قند، بسیاری از مردم شیرین کننده های کم یا بدون کالری مانند آسپارتام را انتخاب می کنند. این ممکن است تعداد کالری مصرفی را کاهش دهد، اما مطالعات صورت گرفته نشان می دهد، شیرین کننده های مصنوعی یا غیرمغذی با افزایش وزن مرتبط است و موجب افزایش BMI [شاخص توده بدنی] و خطر قلبی متابولیک می شود.

تک فارس

با رژیم غذایی چربی های نواحی خاصی از بدن را کاهش دهید

برخی از افراد به طور خاص تمایل دارند تا چربی های نواحی خاصی مانند ران یا شکم را از دست بدهند. در واقع، این هدف گیری امکان پذیر نیست. واکنش همه بدن به کاهش وزن متفاوت است و ما نمی توانیم انتخاب کنیم که کدام تکه های چربی اول از بین برود.

با این حال، اگر کاهش وزن با ورزش هایی برای تقویت یک ناحیه خاص همراه باشد، می تواند تصور کاهش وزن بیشتری را برای منطقه ایجاد کند.

درپایان باید متذکر شد که کاهش کالری دریافتی و ورزش مطمئن ترین روش برای کاهش وزن است. با این اوصاف، افراد مبتلا به بیماری های مزمن، از جمله دیابت و چاقی، باید قبل از شروع رژیم کاهش وزن جدید با پزشک خود صحبت کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر