تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در فصل پاییز پوستی شاداب داشته باشید

image چطور در فصل پاییز پوستی شاداب داشته باشید

به روغن های صورت بله بگویید

روغن های صورت می توانند در تابستان احساس چربی و سنگینی بیش از حد به پوست شما بدهند، اما بهترین گزینه برای استفاده در پاییز هستند. روغن طبیعی مناسب پوست یک راه عالی برای بازگرداندن رطوبت در ماه های خشک سال است. برخی از روغن های صورت که برای پاییز مناسب هستند عبارتند از: روغن ژنوبایوتیک و روغن جوجوبا. این روغن ها سرشار از آنتی اکسیدان، خواص ضد التهابی و رطوبت هستند.

خودتان را از درون و بیرون هیدراته کنید

آب و هوای پاییز می تواند غیر قابل پیش بینی باشد. آیا باران خواهد بارید؟ آیا خورشید سر بر می آورد؟ باد خواهد وزید؟ شرایط آب و هوایی پاییز ثابت نیست؛ اما یک چیز قطعی است: نیاز به رطوبت. پوست و بدنتان به همان اندازه ای که در تابستان به رطوبت و آب نیاز دارد، در فصل پاییز هم نیازمند آن ها است.

تکفارس آی آر

همانطور که سطح دما و رطوبت به تدریج کاهش می یابد، میزان رطوبت پوست شما هم کم می شود. این موضوع می تواند منجر به خشکی ناخوشایند شود. همانطور که پوستتان خشک تر می شود، سبوم اضافی تولید می کند تا خشکی خود را جبران کند. این فرآیند به مرور و در فاصله ی کوتاه منجر به شکستگی لایه ی زیرین پوست می شود. در نتیجه چین و چروک های سطحی پدید می آیند.

با آبرسانی پوست و هیدراته نگه داشتن بدن خود از خشکی و جوش جلوگیری کنید. این جمله به معنای نوشیدن آب بیشتر، مصرف غذاهایی که آبرسان هستند، خریدن یک مرطوب کننده ی مناسب و استفاده از سرم ها و آبرسان ها است. به گزارش Verywell Health، به دنبال مواد مرطوب کننده ای باشید که مانند آهنربا آب را جذب می کنند. برخی از این مرطوب کننده ها عبارتند از هیالورونیک اسید و گلیسیرین.

مرطوب کننده های سبک را با کرم های سنگین جایگزین کنید

در تابستان، اعمال یک مقدار مرطوب کننده روی پوست کافی است. به این دلیل که تابستان مرطوب ترین فصل سال است. بنابراین هوا رطوبت بیشتری برای حفظ درخشندگی پوست دارد. با نزدیک شدن به ماه های پاییز، باید از کرم های غلیظ به منظور آبرسانی پوست استفاده کنید؛ مرطوب کننده هایی که در عین آبرسانی، به عنوان یک مانع بین پوست و محیط اطراف عمل می کنند استفاده از نرم کننده هایی مانند اسکوالن، موم زنبور عسل، لانولین، پترولاتوم و پارافین توصیه می شود.

بالاترین SPF را استفاده کنید

www.takfars.ir

یکی از توصیه های آکادمی پوست آمریکا استفاده از ضد آفتاب به صورت روزانه است. هر زمانی که قصد بیرون رفتن دارید باید از محصولات حاوی SPF استفاده کنید. حتی زمانی که باد، برف و باران می بارد، همچنان به SPF نیاز دارید؛ زیرا نور خورشید از آسمان ابری پاییز نفوذ می کند و از آب به پوست منعکس می شود. استفاده از ضد آفتاب با SPF بیشتر از ۳۰ از آفتاب سوختگی و آسیب رادیکال های آزاد که منجر به پیری زودرس پوست می شود، جلوگیری می کند.

مواد لایه بردار قوی را کنار بگذارید

مواد لایه بردار مانند AHAها و BHAها می توانند برای پوست خشن باشند. اگرچه این مواد فواید زیادی دارند، اما همچنین می توانند حساسیت، تحریک و قرمزی را افزایش دهند. در طول ماه های پاییز که پوست تغییرات زیادی را تجربه می کند، بهتر است استفاده از لایه بردارهای شیمیایی و سایر مواد قوی را کاهش دهید.

پاییز بهترین زمان برای استراحت پوست از مواد قوی است. اما در عین حال باید روی مرطوب نگه داشتن بدن و پوست و محافظت از آن تمرکز کنید. می توانید یک تا دو بار در هفته لایه بردار ملایم به پوستتان بزنید، اما از مصرف آن بیش از سه بار خودداری کنید.

لب ها هم به مراقبت نیاز دارند

یکی از اولین علائم مرتبط با پوست که بسیاری از افراد هنگام تغییر فصل تجربه می کنند ترک خوردن لب ها است. با مراقبت از لب های خود می توانید خشک شدن و ترک خوردن آن ها را به تعویق بیندازید. بالم لب را همیشه در کیف یا جیبتان نگه دارید و در طول روز استفاده کنید. این کار نه تنها لب های شما را آبرسانی می کند، بلکه بسیاری از بالم های لب حاوی مواد محافظی هستند که از نفوذ اشعه ی آفتاب جلوگیری می کنند. این کار به ویژه در روزهای سرد، خشک و بادی پاییزی مفید خواهد بود. به دنبال یک بالم لب با SPF باشید؛ زیرا لب ها هم به محافظت در برابر آفتاب و اشعه های مضر آن نیاز دارند.

لوسیون بدن ضروری است

روتین های مراقبت از پوست اغلب حول مراقبت از صورت می چرخند، اما مراقبت از بدن را فراموش نکنید. در فصل پاییز پوست بدنتان هم به رطوبت نیاز دارد. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده ی بدن درست زمانی است که از حمام خارج می شوید. حتی زمانی که پوستتان هنوز مرطوب است، مقدار کافی از لوسیون بدن را روی پوستتان بمالید. لوسیون را روی دست ها، آرنج ها، پاها و زانوهای خود بمالید تا تمام نواحی بدنتان مرطوب شوند.

از مصرف مواد پاک کننده پوست خودداری کنید

استفاده از مواد پاک کننده ی پوست رطوبت باقیمانده ی آن را از بین می برد و حساسیت به خشکی و کم آبی را افزایش می دهد. از مصرف موادی مانند عطر و الکل که پوست را از بین می برند خودداری کنید. برای استفاده از پاک کننده ی صورت به دنبال محصولات مناسب پوست خود باشید تا از خشکی و آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

تک فارس

از یک پاک کننده ی آبرسان استفاده کنید

یک پاک کننده ی خوب باید تجمع کثیفی، چربی اضافی و حتی سلول های مرده ی پوست را از بین ببرد. در طول ماه های سردتر پاییز، نباید از شر تمام چربی های طبیعی پوست خود خلاص شوید. این چربی ها به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کنند. اگر پاک کننده ای که استفاده می کنید احساس سفتی، خشکی و خارش در پوستتان ایجاد می کند، ممکن است مناسب شما نباشد. به دنبال پاک کننده ای باشید که ملایم و در عین حال آبرسان باشد. از پاک کننده های کف دار خودداری کنید؛ زیرا به طور کامل چربی طبیعی پوست را از بین می برند و خشکی ایجاد می کنند. در عوض، یک کرم پاک کننده یا یک پاک کننده مبتنی بر روغن را برای افزایش آبرسانی در شروع روتین مراقبت از پوست پاییز خود انتخاب کنید.

در استفاده از مواد تحریک کننده احتیاط کنید

افرادی که پوست حساس و واکنش پذیری دارند و درگیر بیماری های پوستی مانند اگزما هستند، اغلب از سوزش و خارش پوست در فصل پاییز شکایت دارند. یکی از راه های کاهش سوزش پوست در پاییز، پرهیز از مواد تحریک کننده است. برخی از ترکیبات تحریک کننده شامل عطر، الکل، اسیدهای قوی، سولفات ها و اسانس ها هستند. اگر پوست حساسی دارید، ابتدا محصول جدید را روی پوستتان تست کنید، سپس آن را به صورتتان بمالید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر