تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خواص گلاب برای سلامتی و زیبایی

image خواص گلاب برای سلامتی و زیبایی

گلاب، نام یک مایع معطر و خوشبو است که از تقطیر با بخار گلبرگ های گل محمدی به دست می‌آید. از گلاب استفاده‌های بسیاری می‌شود، از جمله استفاده در محصولات مراقبت پوستی، استفاده در عطرها و یا حتی برای طعم دار کردن غذا از این مایع معطر استفاده می‌شود. جالب است به شما بگوییم که تولید و استفاده از گلاب سابقه بسیاری دارد و به قرون وسطی باز می‌گردد. در ادامه به معرفی خواص گلاب برای پوست و مو می‌پردازیم

کمک به تسکین پوست تحریک شده

خاصیت ضد التهابی گلاب، یکی از مهم ترین خواص این ماده است. گلاب چون خاصیت ضد التهابی دارد می‌تواند به درمان بیماری‌های متعدد داخلی و خارجی بدن کمک بسیاری کند. حتی در برخی موارد می‌توان تحریک پوست ناشی از اگزما را هم به کمک گلاب تسکین داد.

کاهش قرمزی پوست از خواص گلاب برای پوست و مو

تکفارس آی آر

از قدیم گلاب را به عنوان یک محصول برای زیبایی می‌شناختند. این ماده باعث زیبا شدن چهره می‌شود چون اگر روی صورتتان از گلاب استفاده کنید به کاهش قرمزی پوست شما کمک زیادی خواهد کرد. گلاب خاصیت ضد باکتریایی دارد و سبب کاهش آکنه می‌شود و از طرف دیگر خاصیت ضد التهابی دارد و باعث کم شدن قرمزی پوست و پف صورت می‌شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی گلاب

گلاب همانطور که گفتیم از گل سرخ به دست می‌آید. گلبرگ‌ها و روغن گل سرخ، حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی بوده که این مسئله به محافظت از سلول‌ها در مقابل آسیب کمک می‌کنند. به طور کلی باید بگوییم آنتی اکسیدان به هر ماده‌ای گفته می‌شود که بتواند فرآیند اکسیداسیون در بدن را مهار کند. مطالعات نشان می‌دهند، آنتی اکسیدان‌های موجود در گلاب پتانسیل مهار پراکسیداسیون لیپیدها را دارند که این مسئله باعث ایجاد محافظت سلولی خواهد شد.

درمان جوش صورت و لک صورت

همانطور که پیش از این گفتیم گلاب به زیبایی چهره کمک بسیاری می‌کند. گلاب می‌تواند از رشد باکتری‌ها جلوگیری کرده و جوش‌های پوستی را تا حد زیادی کاهش دهد. شما می‌توانید به کمک گلاب چربی اضافی پوست را بگیرید که در نهایت منجر به کاهش و درمان جوش صورت شما خواهد شد ضمن این که پوست شما را به خوبی آبرسانی می‌کند و منافذ پوست را مسدود نمی‌کند.

www.takfars.ir

اگر روی پوست صورتتان لک دارید برای کم رنگ کردن لک کافیست یک لیتر آب معمولی را با گلاب مخلوط کنید و سه قطره روغن بادام به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را در یخچال قرار دهید و هر روز از آن برای شستشوی صورت استفاده کنید.

بهبود بریدگی، زخم و سوختگی

گلاب پر از خاصیت است که یکی دیگر از خواص آن برای پوست، خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی می‌باشد. اگر دچار زخم و بریدگی روی پوستتان شدید می‌توانید از این ماده استفاده کنید چون گلاب علاوه بر بهبود سریع تر زخم‌ها، به تمیز نگه داشتن محل بریدگی کمک می‌کند و با عفونت‌های ناشی از بریدگی و سوختگی مقابله خواهد کرد.

نرم و خوش رنگ کردن لب‌ها

اگر دوست دارید لب‌های خوش رنگ و نرمی داشته باشید از معجزه گلاب غافل نشوید. برای نرم نگه داشتن لب‌ها و جلوگیری از پوسته شدن آن‌ها هر شب قبل از خواب مقداری گلاب روی لب‌های خود بمالید.

اگر می‌خواهید کمی هم رنگ به لب‌هایتان ببخشید لازم است یک ریشه چغندر را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و اجازه دهید در برابر آفتاب خشک شوند. بعد تکه‌های چغندر خشک شده را آسیاب کنید تا کاملا پودر شوند. مقداری گلاب را با پودر به دست آمده مخلوط کنید تا شکل خمیر به خود بگیرد. این خمیر را روی لب بزنید و پس از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید.

خاصیت ضد پیری

در برخی از محصولات آرایشی مشاهده می‌کنیم که گلاب هم به کار رفته است. استفاده از گلاب در محصولات آرایشی برای کاهش چین و چروک پوست صورت است چون این ماده دارای اثرات ضدپیری و ضد چروک می‌باشد. شما می‌توانید هر روز مقداری گلاب روی پوست خود اسپری کنید تا از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری کرده و مانع بروز پیری زودرس شوید.

خاصیت ضد میکروبی

از دیگر خواص گلاب برای پوست و مو خاصیت ضد میکروبی آن است. اسانس روغنی و عصاره گلاب، دارای خاصیت ضد باکتریایی قوی در مقابل سویه‌های استافیلوکوک اورئوس (عامل بروز آکنه)، باکتری اشرشیا کلای، کروموباکتریوم ویولاسوم و … است و به همین خاطر به سالم ماندن پوست کمک شایانی می‌کند.

تک فارس

درمان کننده پاشنه پای ترک خورده

یکی دیگر از فواید گلاب کمک به درمان ترک پاشنه پا می‌باشد. البته این ماده به تنهایی نمی‌تواند ترک را درمان کند و لازم است در کنار آن از گلیسیرین هم کمک بگیرید. گلیسیرین خاصیت نرم کنندگی دارد و پوست پا را نرم می‌کند، گلاب هم ویتامین‌های A، B3، C، D، و E دارد و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی را هم برای پوستتان فراهم خواهد کرد.

برای درمان ترک پا به مقدار مساوی گلاب و گلیسیرین را با هم مخلوط کنید و قبل از خواب روی پاشنه‌ها و کف پای خود بمالید. صبح روز بعد پاها را با آب ولرم بشویید.

رفع آفتاب سوختگی و بثورات پوستی

اگر مدت زیادی جلوی نور آفتاب بوده‌اید و دچار آفتاب سوختگی شده‌اید، برای رفع این مشکل حدود ۱۰ عدد برگ ریحان مقدس را بکوبید و ۲۰۰ میلی لیتر گلاب به آن اضافه کنید. سپس ترکیب به دست آمده را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا به خوبی خنک شود. بعد از چند ساعت می‌توانید ترکیب حاصله را از یخچال بیرون بیاورید و بر روی پوست آسیب دیده اسپری کنید. این ترکیب شگفت انگیز خاصیت خنک کنندگی دارد و به آرام کردن پوست آفتاب سوخته کمک بسیاری می‌کند.

گلاب برای کاهش پف چشم

آلرژی، استرس، خستگی چشم و کمبود خواب از جمله دلایلی هستند که منجر به بروز پف چشم می‌شوند. گلاب می‌تواند دور چشم را آب‌رسانی کرده و پوست اطراف چشم را احیا و نرم کند. پیش از این هم گفتیم که ضدالتهاب بودن یکی دیگر از خواص گلاب است که باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود. توصیه می‌کنیم اگر پف دور چشم یا حلقه تیره دور چشم دارید بدون هیچ نگرانی از گلاب به صورت مستقیم روی پوست حساس دور چشم استفاده کنید تا مشکلتان رفع شود.

اگر پف دور چشمتان به خاطر خستگی و کم‌خوابی است می‌توانید یک شیشه گلاب که چند ساعت در یخچال بوده را بردارید و با استفاده از یک پنبه تمیز مقداری از گلاب را روی دور چشم خود بزنید. پنبه را آرام روی پلک نگه دارید تا پف چشم را کم کند و خستگی چشم‌ها را به سرعت از بین ببرد.

گلاب یک پاک ‌کننده آرایش طبیعی

پاک‌کننده آرایش یک محصول بسیار ضروری برای افرادی است که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند. اما بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش موجود در بازار دارای الکل و مواد شیمیایی بوده و باعث خشک شدن پوست می‌شوند. اگر پوست حساسی دارید گلاب را به عنوان یک پاک کننده آرایش که طبیعی و ملایم است، به شما معرفی می‌کنیم. اگر گلاب را با یک روغن پایه طبیعی ترکیب کنید می‌تواند به خوبی آرایش شما را پاک کند.

T A K F A R S

برای تهیه پاک کننده آرایش کافیست دو قاشق گلاب را با یک قاشق روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین ترکیب کنید و به کمک پنبه تمیز تمام صورت خود را با آن پاک کنید.

مرطوب کننده پوست و آب‌رسانی به پوست

یکی از دلایلی که پوست می‌تواند به سرعت خشک و پیر شود، کمبود آب است. اگر پوست دچار کمبود آب شود علاوه بر پیری زودرس، دچار قرمزی، حساسیت و حتی خارش هم خواهد شد. پس بهتر است علاوه بر نوشیدن آب به مقدار کافی، همیشه از آب‌رسان برای پوست استفاده کنید.

یکی از بهترین خواص گلاب برای پوست و مو ، خاصیت آب ‌رسانی آن است که نرمی و لطافت را به پوست هدیه می‌دهد و رطوبت مورد نیاز پوست را تا حد زیادی تامین می‌کند. برای آب‌رسانی به پوست می‌توانید مستقیم از گلاب روی پوستتان استفاده کنید یا کمی گلاب را به کرم یا لوسیون خود اضافه کنید. درخشندگی و شفافیت پوست نتایج افزایش رطوبت خواهد بود.

کرم مرطوب کننده دیپ سنس حاوی گلاب بوده و مناسب دست و صورت می‌باشد. این کرم مرطوب کننده به آبرسانی پوست کمک می‌کند و باعث کاهش قرمزی آن می‌شود.

استفاده از گلاب به عنوان تونر صورت

اگر می‌خواهید پوست شفاف و جذابی داشته باشید، استفاده از تونر را در مراحل روتین پوست خود حتما قرار دهید چراکه تونر، چربی، آلودگی و باقی ‌مانده مواد آرایشی را که پاک کننده آرایش نتوانسته پاک کند، به خوبی تمیز می‌کند.

همچنین تونر در کنار پاک‌کنندگی، می‌تواند PH پوست را هم به خوبی تنظیم ‌کند و باعث متعادل سازی پوست صورت شود.

گلاب یک ماده طبیعی است که می‌توان از آن به عنوان تونر استفاده کرد. استفاده منظم از گلاب کمک می‌کند چربی اضافی پوست گرفته شود و از ایجاد جوش سرسیاه، جوش سر سفید، آکنه، و جوش زیر پوستی جلوگیری خواهد کرد. می‌توان گفت استفاده از گلاب به عنوان تونر بهتر از تونرهایی با پایه مواد شیمیایی است چون گلاب هم از لحاظ اقتصادی به صرفه بوده و هم تونرهای شیمیایی ممکن است پوست را به مرور خشک کنند.

اگر می‌خواهید از گلاب به عنوان تونر استفاده کنید کافیست آن را روی پوست خود بزنید و اجازه دهید که جذب منافذ پوست‌تان شود.

تک فارس www.takfars.ir

image خواص گلاب برای سلامتی و زیبایی

تونر گلاب عارضی فاقد ترکیبات شیمیایی بوده و کاملا طبیعی می‌باشد. این تونر خاصیت جوان کنندگی و شاداب کنندگی دارد و برای پوست صورت، گردن، لب و بدن مناسب است.

خواص گلاب برای مو

پس از اینکه فواید گلاب برای پوست را بررسی کردیم حالا نوبت این موضوع است که شما را با فواید گلاب برای مو آشنا کنیم. از فواید این ماده خوشبو برای مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

تقویت کوتیکول مو

جلوگیری و درمان شوره سر

بهبود رشد موها

تقویت کوتیکول مو با گلاب

موهای سالم در هرچه زیباتر شدن چهره نقش موثری ایفا می‌کنند اما گاهی اوقات با وجود تمام تلاشی که می‌کنیم تا موهای سالمی داشته باشیم، نتیجه مورد نظر را نمی‌گیریم. جالب است بدانید که مصرف گلاب باعث تقویت کوتیکول موها شده و در طول روز موهای شما را مرطوب نگه می‌دارد. توصیه می‌کنیم برای داشتن موهای سالم و درخشان، گلاب را روی موهایتان اسپری کنید تا به کمک این ماده از خشکی و شکنندگی موها در امان باشید.

جلوگیری و درمان شوره سر با گلاب

تکفارس

زمانی که پوست سر تحریک شده و پوسته پوسته می‌شود، می‌گوییم دچار شوره سر شده‌ایم. اگر می‌خواهید شوره به سراغتان نیاید از گلاب کمک بگیرید. گلاب خواص آنتی‌ باکتریایی دارد و از پوست سر در برابر التهاب و عفونت محافظت می‌کند.

بهبود رشد موها با گلاب

همه دوست دارند موهای سالم و زیبایی داشته باشند و خبر خوب این است که شما به کمک گلاب می‌توانید به این خواسته برسید و موهای خود را بلند و زیبا کنید. مصرف گلاب باعث بهبود چرخش خون در پوست سر شده و سرعت رشد موها را بالا می‌برد. شما می‌توانید بعد از اینکه موها را با شامپو شست و شو دادید روی سرتان مقداری گلاب ریخته و آرام روی پوست سرتان ماساژ دهید. این کار به تقویت فولیکول‌ها و در نتیجه رشد مو کمک بسیاری خواهد کرد.

معرفی انواع ماسک با گلاب برای پوست

در ادامه طرز تهیه چند مدل ماسک با گلاب را به شما آموزش می‌دهیم

ماسک عسل و گلاب برای روشن شدن پوست

مواد لازم

۳ قاشق غذاخوری گلاب

۴ قاشق غذاخوری عسل

عسل و گلاب را با هم مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را بر روی صورت خود بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

takfars.ir

image خواص گلاب برای سلامتی و زیبایی

خیار و گلاب برای شفافیت و آبرسانی پوست

مواد لازم

دو عدد خیار

دو قاشق غذاخوری عسل

یک قاشق غذاخوری گلاب

خیار را خرد یا رنده کرده و با عسل ترکیب کنید. بعد مقداری گلاب به آن بیفزاید. این ماسک را ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید.

ماسک آلوورا و گلاب برای درمان آکنه

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا

تک فارس آی آر

یک قاشق غذاخوری گلاب

مواد را با هم ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. بعد با آب سرد آن را شستشو دهید.

image خواص گلاب برای سلامتی و زیبایی

ترکیب زاج و گلاب برای مو زدایی

مواد لازم

نصف قاشق چای خوری پودر زاج

۲ الی ۳ قاشق غذاخوری گلاب

چندین قطره روغن زیتون یا روغن کنجد

پودر زاج را با گلاب مخلوط کنید تا کاملا حل شود بعد با یک پنبه بر روی موهای روی پوست بمالید. اجازه دهید خشک شود و دوباره این کار را تکرار کنید. (اگر پوست حساسی دارید، بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه خودش را نشان می‌دهد). بعد از یک ساعت این ترکیب را با آب سرد بشویید و بعد پوستتان را با روغن زیتون یا کنجد مرطوب کنید.

TakFars

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر