تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه برای درمان خانگی شوره سر

image بهترین راه برای درمان خانگی شوره سر

آلوئه ورا برای درمان شوره سر

آلوئه ورا با اثرات خنک کننده ای که دارد باعث از بین رفتن خارش های سر می شود. شما می توانید از آلوئه ورا در هنگام درمان شوره های سر استفاده کنید تا از خارش های ناشی از پوسته شدن و شوره های سر جلوگیری کند.

روش استفاده از آلوئه ورا برای از بین بردن شوره های سر

یک عدد برگ آلوئه ورا را با یک چاقوی تیز نصف کنید، لبه های دندانه دار را نیز برش بزنید. ژل چسبنده را استخراج کنید و داخل ظرفی بریزید. ژل آلوئه ورا را روی تمام قسمت های پوست سر بمالید و بعد از چند دقیقه موهایتان را با یک شامپوی ملایم شتسشو دهید.

تکفارس آی آر

رفع دائمی شوره سر با ماست

ماست یکی از بهترین روش های درمان شوره شدید سر است. یکی از علت های ایجاد شوره سر، قارچی است که باعث می شود تا پوست سر پوسته های سفید رنگ را تولید کند. ماست سرشار از ترکیبات ضد قارچ و ضد میکروبی خیلی خوبی است که برای درمان شوره شدید سر نیز مفید است. همچنین، ماست به تسکین خارش پوست سر که یکی از علائم اصلی شوره سر است، کمک می کند.

روش استفاده از ماست برای شوره سر

ماست را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند، سپس سرتان را با شامپو بشویید.

۲ قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. محلول را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند و بعد با شامپو بشویید.

www.takfars.ir

این روش ها را دو یا سه بار درهفته انجام دهید.

درمان شوره سر با روغن درخت چای

یک مطالعه که بر روی روغن درخت چای انجام شده است، نشان می دهد شامپوهایی که فقط پنج درصد روغن چای در ترکیبات آن بوده است شوره سر را به طرز شگفت انگیزی بهبود بخشیده است. برای بهره مند شدن از خواص ضد شوره روغن درخت چای مقداری از این روغن را بردارید و تمام قسمت های سر و موی خود را با آن ماساز دهید و بگذارید تا صبح روی موهایتان بماند و سپس آبکشی کنید.

توجه داشته باشید که روغن درخت چای می تواند در افرادی که پوست حساسی دارند، باعث تحریک شود. بهتر است قبل از استفاده مستقیم روی پوست، آن را با اضافه کردن چند قطره به روغن حامل مانند روغن نارگیل رقیق کنید.

درمان طبیعی شوره سر با روغن نارگیل

اگر دنبال یک روش مطمئن و امتحان شده برای درمان شوره های سرخود هستید، ما به شما روغن نارگیل را پیشنهاد می کنیم. مطالعات زیادی بر روی روغن نارگیل و ارتباط آن با شوره سرانجام شده است. این مطالعات نشان می دهد که ترکیبات روغن نارگیل برای درمان شوره های سر بسیار مؤثر است. برای استفاده از روغن نارگیل کافی است که قبل از استحمام سه تا پنج قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی سرخود ریخته و ماساژ دهید، سپس بگذارید تا یک ساعت روی سر بماند و سپس آن را بشویید.

روش دیگر برای استفاده از روغن نارگیل برای درمان شوره سر

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل طبیعی را کف سرتان بریزید و ۵ دقیقه ماساژ دهید. بعد سرتان را به مدت نیم ساعت با یک کلاه یکبارمصرف بپوشانید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

از بین بردن شوره سر با نمک

خاصیت نمک برای شستشو پوسته سر و از بین بردن شوره های سر بسیار مفید است. برای استفاده از نمک کافی است که مقداری از نمک را بر روی پوست سرخود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بعدازاین کارخواهید دید که پوسته های سر شما برداشته شده است و وقت شستن آن با شامپو هست.

تک فارس

روش از بین بردن شوره سر با نمک

مقداری نمک را روی پوست سر خشک بریزید و به آرامی ماساژ دهید تا شوره سر را از بین ببرد، سپس موهایتان را با شامپو بشویید.

سیر برای از بین بردن شوره سر

سیر دارای خواص ضد قارچ و آنتی باکتریال است که برای درمان شوره های سر بسیار مناسب است. برای استفاده از سیر به عنوان یک داروی ضد شوره فقط کافی است که مقداری سیر را خردکنید و آن را روی پوست سرخود مالش دهید. برای کاهش بوی تند سیر بهتر است آن را باکمی عسل مخلوط کنید و سپس روی پوست سرخود بمالید.

روش دیگر برای استفاده از سیر برای درمان شوره سر

۲ قاشق غذاخوری پودر سیر را با کمی آب لیمو مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید. بعد از گذشت ۴۰ دقیقه با آب سرد و شامپو بشویید.

از بین بردن شوره سر با سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از مواد طبیعی برای درمان شوره های سر است. سرکه سیب با کاهش پی اچ پوست سر، شرایط را برای رشد و نمو مخمرها و قارچ هایی که باعث ایجاد شوره سر می شود سخت می کند.

استفاده از سرکه سیب برای درمان شوره سر

برای استفاده از سرکه سیب یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کرده و به آرامی روی پوست سرخود اسپری کنید و تا یک ساعت آن را با حوله ببندید، سپس به آرامی موهای خود را بشویید. این مار را دو بار در هفته تا زمانی که دیگر شوره ای روی سرخود مشاهده نکردید ادامه دهید.

T A K F A R S

درمان شوره سر با آبلیمو

برای درمان قطعی شوره سر می توانید از آب لیمو استفاده کنید. اسیدهای موجود در آب لیمو ترش با قارچی که باعث بروز شوره سر می شود، مبارزه می کند. علاوه بر این، آب لیمو باعث تسکین خارش پوست سر می شود.

روش استفاده از آبلیمو برای درمان سریع شوره سر

چند قاشق غذاخوری آب لیمو را با آب ترکیب کرده و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. اجازه بدهید به مدت حدود ۵ دقیقه بماند و سپس آن را آبکشی کنید و موهایتان را با شامپو بشویید.

آب نصف لیمو را با ۱/۴ فنجان ماست ساده مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست سر و موهایتان بمالید. اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند. در نهایت، موهایتان را با شامپویی ملایم شستشو دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر