تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور جوراب مردانه مخصوص به خود را انتخاب کنید

image چطور جوراب مردانه مخصوص به خود را انتخاب کنید

اول از همه، جوراب‌هایی که شما می‌پوشید باید به شلوارتان بیاید. این قاعده به شما ظاهری موجه و مناسب می‌دهد. با اینحال هنگامیکه سبک خود را می‌شناسید و می‌خواهید شخصیت‌تان را از طریق جوراب‌ها و بطور کلی لباس‌ها نشان دهید، می‌توانید این قانون را نقض کنید و شخصی‌تر رفتار کنید. می‌توانید جوراب‌هایی تهیه کنید که رنگی هستند، طرح دار هستند، یا به طرق دیگر متفاوت هستند و حتی آنها را با کراوات یا کفش‌تان ست کنید.

گفته می‌شود که فلسفه‌ی وجود جوراب‌ها برای ادغام کردن کفش و شلوار است (البته اگر شلوارهای بلند می‌پوشید)، و قرار نیست که شما پوست بین آنها را نشان دهید. البته ما به قوانین اعتقادی نداریم و فکر می‌کنیم که اگر می‌توانید از پس این کار بر بیایید، باید آن را انجام دهید.

جوراب‌ها مانند سایر تکه‌های لباسی که می‌پوشید، باید با کل پوشش و موقعیت مربوطه مطابقت داشته باشند. جورابهای ورزشی را با کت‌های مردانه‌ی نیمه رسمی نپوشید یا بالعکس.

سعی کنید از جوراب‌هایی که سوراخ دارند استفاده نکنید. مگر اینکه جزء تیپ خاص شما باشند که البته در آن مواقع احتمالا کلا عجیب و غریب بنظر می‌رسید.

تکفارس آی آر

سایز جورابتان را بدانید، در غیر اینصورت جریان خون به پاهایتان توسط جوراب مسدود می‌شود و یا پاهایتان در جوراب شناور خواهند بود. اگر مطمئن نیستید، چندین جوراب را امتحان کنید تا زمانیکه دقیقا متوجه شوید که سایزتان کدام است. اما این حقیقت را به یاد داشته باشید که سایزهای جوراب تولید کننده‌های مختلف می‌توانند متفاوت باشند.

حالا اجازه دهید که درباره‌ی انواع جوراب‌هایی که وجود دارند، برحسب سایز و موقعیتی که می‌خواهید جوراب‌ها را بپوشید، صحبت کنیم.

جوراب بر حسب طول (بلندی)

از نظر طول، سه نوع جوراب وجود دارد: جورابهای ورزشی کوتاه، جورابهایی که تا مچ پا هستند(ساق کوتاه) و جورابهایی که تا زانو هستند(ساق بلند). البته جورابهای کوتاه برای ورزش، استراحت، لباسهای اسپرت و مواقعی هستند که شما شلوار کوتاه می‌پوشید، درحالیکه انواع دیگر برای مناسبتهای رسمی‌تر هستند. لازم به ذکر است که جورابهای ساق بلند کمیاب تر هستند و از آنجایی که تولید آنها به هزینه بیشتری نیاز دارد، بنابراین پیدا کردن آنها سخت تر خواهد بود و احتمالا گران تر هستند. با اینحال لازم نیست که بترسید، زیرا جورابهایی که تا مچ پا هستند نیز شما را به نتیجه مورد نظرتان خواهند رساند.

برحسب کاربرد

www.takfars.ir

وقتی صحبت از کاربرد اصلی می‌شود، انواع بیشتری از جوراب وجود دارد:

جوراب‌های مردانه‌ی معمولی

این نوع جوراب‌ها برای پوشیدن در اکثر موقعیت‌ها که شما باید یک کت و شلوار یا یک لباس غیر رسمی بپوشید ساخته شده‌اند. این جوراب‌ها معمولا در رنگ‌های خنثی و اکثرا تیره تولید می‌شوند و اگر طرح داشته باشند، معمولا طرح آرجیل (لوزی شکل) می‌باشد. اگر شما از جوراب‌های رنگ روشن استفاده می‌کنید، باید آنها را با یک لباس رنگ روشن بپوشید.

جوراب‌های مخصوص ورزش

جوراب‌هایی وجود دارند که شما در باشگاه، هنگام پیاده روی و… می‌پوشید. آنها می‌توانند جوراب‌های کوتاه یا بسیار بلند باشند (بستگی به ورزشی دارد که آن جوراب‌ها را در آن می‌پوشید). بعضی از جوراب‌ها برای بهبود عملکرد ورزشی مردان ساخته می‌شوند و از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند که عرق را جذب، و گرما را حفظ کرده (معمولا برای ورزش‌های زمستانی) و یا باعث افزایش راحتی می‌شود.

جوراب‌های محافظ

این نوع جوراب‌ها زیاد متداول نیستند، زیرا برای استفاده‌ی معمولی تولید نمی‌شوند. جوراب‌های محافظ معمولا برای کمک به فرد در شرایط دشواری مانند کوهنوردی یا شنا (نوعی جوراب وجود دارد که می‌تواند در زمان شنا پوشیده شود و مانع سرد شدن بیش از حد پاها می‌شود، حتی اگر آنها خیس باشند) طراحی می‌شوند.

جوراب و طرح

وقتی صحبت از رنگ می‌شود، معمولا سه نوع جوراب وجود دارد:

جوراب خنثی

تک فارس

جوراب‌های خنثی برای موقعیت‌های رسمی مناسب هستند. اگر می‌خواهید در چنین موقعیت‌هایی، ظاهر خوبی داشته باشید، توصیه می‌کنیم که جوراب‌هایتان را با شلوارتان ست کنید، نه با کراوات، شال گردن و… قانون دیگری که باید به آن توجه کنید، تطبیق دادن بافت‌هاست. شلوارهای براق به جورابهای براق می‌آیند، در حالیکه یک کت و شلوار پشمی به جوراب براق نمی‌آید.

جورابهای خنثی می‌توانند با لباسهای غیر رسمی نیز پوشیده شوند. اما وقتی یک لباس غیر رسمی‌می‌پوشید، می‌توانید جوراب‌هایتان را (مثلا اگر آبی تیره هستند) با ژاکت یا یک تکه دیگر در بالا تنه‌ی لباستان ست کنید. گفته می‌شود که جوراب‌های سفید، باید فقط در زمان انجام فعالیت‌های فیزیکی پوشیده شوند. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که از این قاعده در زندگی‌تان استفاده کنید یا نه.

جوراب تک رنگ

پوشیدن جوراب‌های رنگی توسط مردها یک چیز کاملا جدید است، و ما هم از آن حمایت می‌کنیم، آن را دوست داریم، و فکر می‌کنیم که ضرری ندارد اگر یکبار آنرا متحان کنید. جوراب‌های تک رنگ به معنی رنگ‌های گچی یا غیرگچی است که جزو طیف خنثی (بژ، مشکی، آبی و خاکی و…) طبقه بندی نمی‌شوند.

به نظر ما جوراب نباید قسمت اصلی لباس شما باشد. البته سرگرم کننده است که گاهی اوقات این کار را انجام دهید، اما آنها باید مکمل چیزی باشند که شما می‌پوشید. در بخش‌های زیر، شما می‌توانید راهنمایی‌هایی در مورد انتخاب رنگ لباستان دریافت کنید، بنابراین می‌توانید با توجه به معنی و مفهومی که آن رنگ می‌دهد، ظاهر بهتری پیدا کنید.

معمولا جوراب‌های رنگی باید وقتی پوشیده شوند که شما یک بخش رنگی دیگر در لباستان داشته باشید، در غیر اینصورت اگر یک لباس نسبتا خنثی بپوشید، جوراب‌ها تنها چیزی خواهند بود که مردم درباره‌ی شما به یاد خواهند سپرد.

جوراب طرح دار

این روزها جوراب‌هایی که طرح یا عکس دارند، متداول‌ترند، که چیز بسیار خوبی هم هست. شدیدا توصیه می‌شود که طرح جوراب‌های شما با یک رنگ در قسمت بالاتنه‌ی لباستان هماهنگی داشته باشد. همچنین بهتر است که جوراب‌های طرح دارتان را با طرح دیگری که در حال حاضر می‌پوشید هماهنگ نکنید، یعنی می‌توانید دو طرح داشته باشید، اما نباید آنها را باهم تطبیق دهید.

پوشیدن جوراب‌های بامزه می‌تواند دشوار باشد، زیرا پیامی که توسط جوراب منتقل می‌شود، باید با شرایطی که آن جوراب را می‌پوشید هماهنگی داشته باشد. بعنوان مثال، جوراب‌های سیمپسون در چه زمانی برای یک فرد ۴۰ ساله مناسب هستند؟

پارچه جوراب

T A K F A R S

جوراب‌ها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام، خصوصیات مربوط به خودشان را دارند:

جوراب پشم

پشم، یک ماده‌ی کلاسیک است که مدت زیادی است جوراب‌ها از آن ساخته می‌شوند. جوراب‌های پشمی، قیمت‌های مختلفی دارند و برای همه‌ی افراد مناسبند.

جوراب پنبه

پنبه نیز یک ماده‌ی بسیار محبوب برای جورابهای مردانه است و برای بهبود اندازه و استحکام جوراب، اغلب با الیاف مصنوعی ترکیب می‌شود. بسیار بادوام است و شکل پا را به خود می‌گیرد، در نتیجه کاملا فیت می‌شود. به راحتی شسته می‌شود (می‌توانید تقریبا از هر نوع ماده‌ی شوینده‌ای استفاده کنید) و نگهداری از آن هم آسان است.

جوراب کشمیر (ترمه)

کشمیر، یک پارچه‌ی لوکس است و اگرچه ویژگی‌های آن شبیه پشم است، اما بسیار ظریف‌تر از آن می‌باشد. نکته‌ی مهم در مورد کشمیر این است که نسبت به پارچه‌های دیگر به مراقبت بیشتری نیاز دارد. توصیه می‌شود که در مورد پارچه‌های کشمیر از ماشین لباسشویی یا خشک کن استفاده نکنید. شستن جوراب‌ها با دست هم به مهارت نیاز دارد و هم مستلزم صرف وقت و صبر است.

جوراب ابریشم

ابریشم نیز یک پارچه‌ی ظریف است که می‌توانید جوراب‌هایی از جنس آن تهیه کنید. برای استفاده از ابریشم در جوراب، اغلب آن را با پشم با کیفیت مخلوط می‌کنند تا جوراب‌ها شما را در زمستان گرم، و در تابستان خنک نگه دارند، و چقدر خوب است لباس‌هایی داشته باشید که خاصیت‌شان را با توجه به فصل تغییر می‌دهند؟ ابریشم مانند کشمیر، سبک‌تر از پشم است و باعث می‌شود که جوراب‌ها، جای بسیار کمی بگیرند.

اگر نخواهید جوراب بپوشید چطور؟

تک فارس www.takfars.ir

خیلی از مردها جوراب نمی‌پوشند. جوراب نپوشیدن در زمستان کار سختی است، بنابراین اکثر مردان در زمان محدودی می‌توانند بدون جوراب باشند. نپوشیدن جوراب در موقعیت‌های غیر رسمی ایرادی ندارد، اما نباید در موقعیت‌های رسمی بدون جوراب باشید (یا حداقل، این چیزی است که توصیه می‌شود).

موضوعی که در مورد نپوشیدن جوراب وجود دارد، این است که شما باید کفش‌های واقعا خوبی داشته باشید، در غیر اینصورت عرق می‌کنید، پایتان لیز می‌خورد، و واقعا احساس ناراحتی خواهید کرد. لازم به ذکر نیست که ممکن است با نپوشیدن جوراب، دچار تاول و مشکلات دیگر هم بشوید.

اگر ظاهر بدون جوراب را دوست دارید، اما هنوز هم راحتی جوراب‌ها را می‌خواهید، از جوراب‌های مخصوص کالج (زیر مچ) استفاده کنید. آنها یک گزینه‌ی عالی هستند و احساسی دقیقا شبیه جوراب‌های معمولی به شما می‌دهند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر