تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آشنایی با تمام مدل های جدید و شیک ریش و سبیل مردانه

image آشنایی با تمام مدل های جدید و شیک ریش و سبیل مردانه

ته ریش (Stubble Beard)

برای کسانی که هنوز آماده به داشتن ریش کامل نیستند، ته ریش می تواند جایگزین بسیار خوبی باشد. ته ریش کوتاه، اصلاح شده و تمیز است. از بین تمام مدل های ریش مردانه، ته ریش، ساده ترین مدل بوده و نگهداری از آن بسیار راحت است. همچنین برای اکثر فرم های صورت مناسب است. تنها کاری که باید بکنید این است که چند روز ریش هایتان را اصلاح نکنید.

همچنین ته ریش پوشش مناسبی برای جوش های صورت و لک های پوستی است. این مدل ریش برای موقعیت های زیادی از اتاق هیئت مدیره گرفته تا دورهمی دوستانه مناسب است. به عنوان یک قاعده ی کلی، دوره ی رشد مطلوب برای ته ریش سه الی چهار روز است.

مدل ریش شرکتی (Corporate Beard)

تکفارس آی آر

مدل ریش شرکتی، مدلی همه کاره، بسیار شیک و مناسب برای محل کار است. همچنین افرادی که دوست دارند ظاهر جدی تری داشته باشند، مدل ریش شرکتی گزینه ی مناسبی برای آن ها است. موهای تقریبا کوتاه، مرتب (اما نه بیش از اندازه) از ویژگی های این مدل ریش هستند. ریش شرکتی بهترین گزینه برای ست کردن با یک دست کت شلوار برای محیط کاری است. ریش اصلاح شده، برای اکثر فرم های صورت مناسب است؛ اما شاید نیاز باشد تا برای پوشاندن نقص ها و برجسته کردن بهترین حالت های صورت تان، گوشه ها و زاویه های این مدل ریش را با دقت تنظیم کنید.

برای مثال، اگر صورت گردی دارید، ممکن است بخواهید بلندی آن را در کناره ها کمتر کنید تا صورت تان کشیده تر دیده شود و به همین ترتیب اگر کناره ها بلندتر باشند، صورت شما باریک تر و گردتر دیده می شود.

ریش کامل (Full Beard)

بلند کردن ریش کامل، برعکس چیزی که به نظر می رسد، انتخاب بسیار سختی است. هرچقدر ریش شما پُرتر باشد، نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد و با مشکلات بیشتری رو به رو خواهید شد. ریش کامل در بین مدل های مختلف ریش، سخت ترین مدل از لحاظ مراقبت کردن است. آقایانی که فرم صورت بیضی شکل دارند، به راحتی می توانند این مدل ریش را داشته باشند و مشکلی نخواهند داشت؛ اما اگر فرم صورت شما هر چیزی به جز بیضی باشد، شما به پیرایش های مختلفی نیاز دارید تا مطمئن شوید که این مدل کاملا فیت و مناسب صورت شماست.

در صورت های لاغر، زاویه دار و کشیده، اگر کناره های ریش را بلندتر نگه دارید، صورت گردتر دیده خواهد شد در حالی که برای صورت های گرد، با بلندتر کردن موهای چانه و کوتاه تر گذاشتن کناره های ریش، صورت شما کشیده تر دیده خواهد شد.

www.takfars.ir

مدل ریش طوسی (Grey Beard)

در اینجا درباره ی رنگ کردن صحبت نمی کنیم؛ منظور از ریش طوسی، برای افرادی است که طبیعی رنگ موهایشان طوسی و جوگندمی شده است. یک ضرب المثل وجود دارد که می گوید: مردان هرگز پیر نمی شوند؛ بلکه خردمند می شوند. پس چه راهی بهتر وجود دارد تا به جهان نشان دهید که در طی سال ها چقدر عاقل شده اید؟ ریش خاکستری یک دارایی ارزشمند است.

ریش کوتاه (Trimmed Beard)

این مدل ریش مردانه به تدریج در طول زمان جا افتاد و امروزه تقریبا بیشتر مردان مدل های ریش مرتب و اصلاح شده را انتخاب می کنند. ریش کوتاه و مرتب ظاهر شما را شیک تر و نشان خواهد داد. ریش کوتاه به عنوان ریش ایتالیایی هم شناخته می شود.

ریش حالت سایه دار (Beard Fade Style)

این مدل ریش مردانه جز جذاب ترین مدل ترند ۲۰۲۱ است. این مدل منحصر به فرد، یک خط روی گونه ایجاد می کند که تا خط فک محو می شود. ریش سایه دار به صورت طبیعی و با قوس چانه مانند مدل بزی می ماند. برای داشتن این مدل ریش بهتر است که به طور مرتب آن را اصلاح کنید تا تازه باشد.

سر بدون مو و صورت ریش دار (Bald Head، Hairy Face)

اگر به دنبال تنوع مخصوصا برای فصل تابستان هستید، این مورد گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود. البته برای انتخاب این استایل، باید به فرم صورت تان توجه بیشتری داشته باشید و مدلی از ریش را انتخاب کنید که مناسب حالت صورت شما باشد. برای مثال اگر صورت گردی دارید، می توانید مدل ریش های بلندتر را انتخاب کنید ولی اگر صورت تان بیضی شکل است، بهتر است که ریشتان را کوتاه نگه دارید تا بیش از حد صورت تان کشیده دیده نشود.

طبق آمار از نظر خانم ها، آقایانی که کچل هستند و ریش دارند بسیار جذاب هستند و به همین دلیل این مدل جز استایل های جذاب و ترند به حساب می آید. جذاب ترین و پرطرفدارترین مدل در این استایل، سر کچل و ته ریش است؛ اما هر مدل ریش دیگری را هم انتخاب کنید قطعا انتخاب خوبی خواهد بود.

مدل ریش ون دایک (Van Dyke Beard)

تک فارس

در مدل ریش ون دایک، سبیل و ریش های قسمت چانه کمی بلندتر هستند تا صورت را تیزتر و کشیده تر نشان دهند. این مدل ریش مورد علاقه ی افراد مشهوری مانند جانی دپ، کریستین بل و جرمی رنر می باشد. برای این مدل، باید با دقت زیادی با ریش تراش باید آن را حالت بدهید؛ معمولا سبیل دست نخورده می ماند و در قسمت چانه، T انگلیسی برعکس ایجاد می شود.

ریش بزی (Goatee Beard)

ریش بزی به عنوان ریش استاندارد هم شناخته می شود. ریش بزی یک مدل ریش مردانه ی کلاسیک است که هرگز قدیمی نمی شود. آقایانی که دوست دارند با ریش استایلی جذاب و کلاسیک باشند، این مدل انتخاب خوبی برای آن هاست. ریش بزی برای فرم صورت های گرد و بیضی مناسب است. برای این مدل باید مقدار مناسبی ریش هایتان را بلند کنید تا بتوانید آن را درست اصلاح کنید. در مدل بزی، بین سبیل و ریش چانه فاصله ای وجود دارد؛ اما اگر این فاصله را از بین ببرید و حالت گردی ایجاد کنید تبدیل به ریش پرفسوری می شود.

ترکیب ریش و سبیل (The Beardstache)

اگر احساس می کنید که از مد کناره گرفته اید و دوست دارید مدل جدیدی را انتخاب کنید، ترکیب سبیل و ریش گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود؛ فقط باید اعتماد به نفس داشته باشید و در نهایت همه چیز طبیعی و شیک به نظر خواهد رسید. در این مدل، سبیل باید بلندتر و پر تر از ریش و قسمت های دیگر باشد. ترکیب ریش و سبیل برای افرادی که چانه ی برجسته ای دارند بسیار جذاب خواهد بود.

چگونه بهترین مدل ریش مردانه را انتخاب کنید؟

مدل های بسیار زیادی وجود دارد و هر مدل به نوعی خاص است؛ به همین دلیل قانون معینی برای انتخاب مدل ریش وجود ندارد. اما نکات کوچکی هستند که با دقت به آن ها می توانید مدل های بهتر را انتخاب کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اگر فرم صورت مستطیلی دارید مدل های زیر مناسب شما هستند

ترکیب ریش و سبیل (بهتر است که سبیل پر تر باشد تا چانه ی برجسته شما را متعادل تر نشان دهد.)

ریش کامل

T A K F A R S

ته ریش

اگر فرم صورت شما مربعی است این مدل ها را انتخاب کنید

ریش بزی

ریش پرفسوری

ریش کوتاه/ایتالیایی

ریش کامل

اگر فرم صورت شما گرد است، مدل های زیر مناسب شما هستند

ریش کامل و بلند

ریش ون دایک

اگر فرم صورت شما بیضی است، مدل های زیر انتخاب های خوبی برای شما خواهند بود

تک فارس www.takfars.ir

ریش کامل

ته ریش

ریش بزی

ترکیب ریش و سبیل

ریش کوتاه/ایتالیایی

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر