تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا گوشی موبایل اینقدر داغ میشود و راه حل

image چرا گوشی موبایل اینقدر داغ میشود و راه حل

مشکل باتری، شارژر یا کابل شارژر

وضعیت باتری یا شارژر، می‌تواند علت داغ شدن گوشی در هنگام شارژ شدن باشد. سعی کنید همیشه از شارژرهای اصل و مخصوص گوشی خود استفاده کنید. حتما میزان آمپراژ خروجی شارژر را با میزان آمپراژ موردنیاز برای شارژ باتری گوشی خود مطابقت بدهید.

برای افزایش طول عمر باتری بهتر است شارژ باتری خود را به ۱۰۰ درصد نرسانید. اگر گوشی خود را قبل از رسیدن به ۳۰ درصد به شارژر متصل کنید و قبل از رسیدن به ۸۰ درصد از شارژر جدا کنید هم از گرم شدن آن جلوگیری می‌کنید و هم طول عمر باتری خود را افزایش می‌دهید.

قاب و کاور گوشی

تکفارس آی آر

استفاده از قاب‌های پلاستیکی گوشی مخصوصا در هوای گرم، دیگر علت داغ شدن گوشی هوشمند شماست. قاب‌هایی که بعضا به‌دلیل زیبایی یا افزایش امنیت گوشی در مقابل ضربه‌های احتمالی به گوشی اضافه می‌شوند، اکثرا از پلاستیک ساخته شده‌اند، گرما را از خود عبور نمی‌دهند و اگر اثری هم در گرم شدن گوشی نداشته باشند، حداقل فرایند خنک شدن گوشی را به تأخیر می‌اندازند. اگر در زمان استفاده از گوشی هوشمند، دمای گوشی‌تان بالا رفت حتما قاب پلاستیکی آن را دربیاورید.

اپلیکیشن های فعال در پس زمینه

بعضی‌اوقات موقع خروج از اپلیکیشن‌ها فراموش می‌کنیم که آنها را به‌طور کامل ببندیم و آنها همچنان در پس‌زمینه فعال هستند. فعالیت چند اپلیکیشن در پس‌زمینه‌ی گوشی هوشمند شما و استفاده‌ی مداوم از CPU می‌تواند دیگر علت داغ شدن گوشی شما باشد. برای جلوگیری از این امر حتما اپلیکیشن‌هایی را که فعلا نیاز ندارید، کاملا ببندید. اگر هم مطمئن هستید که در طولانی‌مدت از آنها استفاده نخواهید کرد، پاک‌شان کنید.

نور مستقیم خورشید

بدیهی است که قرار گرفتن گوشی در معرض نور مستقیم خورشید باعث بالا رفتن دمای آن و درنتیجه صدمه‌ی احتمالی به گوشی می‌شود. در دمای خیلی بالا و شرایط خاص، حتی امکان انفجار یا آتش گرفتن باتری آن وجود دارد. گوشی هوشمند خود را مخصوصا زمانی که شارژ باتری آن ۱۰۰ درصد است در معرض نور خورشید قرار ندهید.

www.takfars.ir

استفاده‌ی مداوم از دوربین

استفاده‌ی مداوم از دوربین گوشی مخصوصا به‌منظور فیلم‌برداری، می‌تواند علت داغ شدن گوشی هوشمند شما باشد. اگر مجبور به استفاده‌ی مداوم از دوربین گوشی خود هستید و نمی‌خواهید به دلیل داغ شدن بیش‌ازحد صدمه‌ای ببیند، می‌توانید از رزولوشن پایین‌تری برای فیلم یا عکس‌برداری استفاده کنید و یا اینکه آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

ویروسی شدن گوشی

ویروسی شدن گوشی هوشمند می‌تواند هم علت داغ شدن گوشی شما باشد و هم باعث کُندیِ گوشی‌تان شود. اگر حس می‌کنید گوشی هوشمند شما بدون دلیل داغ می‌شود، نصب کردن یک آنتی ویروس مناسب می‌تواند مشکل را حل کند.

نور بالای صفحه نمایش

نور بالای صفحه نمایش مخصوصا در روز‌های گرم تابستان یکی دیگر از شایع‌ترین دلایل داغ شدن گوشی‌ های هوشمند به‌شمار می‌آید. به‌دلیل روشنایی زیاد روز و برای دیده‌شدن صفحه نمایش گوشی، بعضی‌اوقات برای کار کردن با آن مجبور می‌شویم نور صفحه نمایش را به حداکثر برسانیم. سه عامل نور بالای صفحه نمایش، دمای زیاد هوا و استفاده از گوشی می‌توانند سه ضلع مثلث داغ شدن گوشی به‌حساب بیایند. سعی کنید در این حالت فقط کارهای ضروری را با گوشی انجام بدهید و از فعالیت‌هایی مانند بازی‌کردن با گوشی یا استفاده از اپلیکیشن‌های سنگین که CPU یا GPU را درگیر می‌کنند، اجتناب کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر