تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنید تا شارژ گوشی خیلی دیر تمام شود

image چه کنید تا شارژ گوشی خیلی دیر تمام شود

برنامه‌‌های پرمصرف را شناسایی کنید

عمر و مدت‌زمان شارژدهی باتری آن‌قدر موضوع پراهمیت و نگران‌کننده‌ای است که هر دو شرکت بزرگ اپل و گوگل ابزارهای نظارتی بر این موضوع را در سیستم عامل موبایل خود گنجانده‌اند. از طریق این ابزارها کاربران می‌توانند در گوشی خود برنامه‌هایی که بیشترین مصرف انرژی را دارند شناسایی کنند. در iOS یا اندروید به بخش تنظیمات بروید و روی گزینه‌ی باتری (Battery) ضربه بزنید. در این قسمت می‌توانید برنامه‌هایی که بیشترین انرژی باتری را از زمان آخرین شارژ گوشی مصرف کرده‌اند، مشاهده کنید.

پس از شناسایی پرمصرف‌ترین اپ‌ها، چند گزینه پیش رو دارید. می‌توانید ساده‌ترین راه را انتخاب و برنامه‌های پرمصرف را کاملاً حذف کنید تا از صرفه‌جویی در مصرف باتری لذت ببرید یا به تنظیمات جداگانه‌ی هر برنامه وارد شوید و سعی کنید مصرف باتری آن‌ها را کاهش بدهید. به‌عنوان مثال می‌توانید در تنظیمات هر اپ جست‌وجو برای به‌روزرسانی‌ جدید را متوقف کنید. به یاد داشته باشید حتی اگر اپ بعضی برنامه‌ها را از گوشی حذف کنید (مانند توییتر و فیسبوک) می‌توانید از طریق مرورگر گوشی به وب‌سایت‌ آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

بسیاری از اپ‌ها از طریق دسترسی به موقعیت مکانی شما مصرف انرژی باتری را به‌شدت افزایش می‌دهند. در بسیاری از برنامه‌ها می‌توانید اجازه‌ی دسترسی به موقعیت مکانی گوشی خود را غیرفعال یا حداقل محدود کنید. برای تنظیم دستی این گزینه‌ها به‌صورت برنامه به برنامه در گوشی‌های اندروید وارد تنظیمات شوید و سپس به Location بروید. در iOS از بخش تنظیمات به Privacy و سپس Location Services بروید.

تکفارس آی آر

همچنین برای به حداقل رساندن مصرف شارژ باتری در اپ‌ها می‌توانید اجرای برنامه‌ها را در پس‌زمینه متوقف کنید. به‌ عبارت ‌دیگر، با فعال کردن این گزینه برنامه‌ها فقط در صورتی مجاز به اتصال به وب هستند که روی صفحه‌ی گوشی باز و در حال اجرا باشند. برای فعال کردن این گزینه در تنظیمات iOS به بخش General و سپس Background App Refresh مراجعه کنید. در سیستم عامل اندروید به Settings بروید و سپس از بخش Apps and notifications به تنظیمات برنامه‌ی مورد نظر وارد شوید و گزینه‌ی Mobile data & Wi-Fi را انتخاب کنید.

ویژگی صرفه‌جویی در مصرف باتری را فعال کنید

image چه کنید تا شارژ گوشی خیلی دیر تمام شود

علاوه بر غیرفعال کردن عواملی که باعث کاهش شارژ باتری می‌شوند می‌توانید گزینه‌هایی که اندروید و iOS برای صرفه‌جویی در مصرف باتری تعبیه کرده‌اند فعال کنید. این گزینه‌ها معمولاً زمانی فعال می‌شوند که شارژ باتری به مقدار خاصی برسد؛ اما به‌صورت دستی نیز قابل تنظیم هستند. در دستگاه‌های اپل این گزینه، Low Power Mode نام دارد که از بخش Battery در تنظیمات قابل دسترسی است. می‌توانید زمان فعال‌ شدن این گزینه را دستی فعال کنید یا اجازه بدهید به شکل پیش‌فرض وقتی میزان شارژ باتری به ۲۰ درصد رسید، این گزینه فعال شود؛ در این صورت پس از رسیدن انرژی باتری به ۲۰ درصد یک پنجره‌ی پاپ‌آپ برای اطلاع‌رسانی به شما باز می‌شود. این گزینه باعث کاهش برخی از فرایندهای در حال اجرا در پس‌زمینه‌ی تلفن شما مانند گوش دادن به کنترل فعال‌سازی صدای هی، سیری. می‌شود.

در نسخه‌های اخیر اندروید این گزینه Battery Saver نام دارد؛ برای فعال کردن آن به بخش Battery در تنظیمات بروید. درست مانند گزینه‌ی Low Power Mode در iOS، این گزینه در اندروید چند سرویس پس‌زمینه را خاموش می‌کند، فعالیت برنامه‌هایی که در حال استفاده نیستند محدود می‌کند و می‌تواند به‌صورت دستی یا خودکار هنگامی‌که شارژ باتری به سطح خاصی می‌رسد فعال شود.

www.takfars.ir

این حالت مانند قرار دادن لپ‌تاپ در حالت low-power sleep mode است؛ با این تفاوت که همچنان قادر خواهید بود از گوشی خود تقریباً به شکل معمول استفاده کنید. وقتی حالت صرفه‌جویی در مصرف باتری فعال است، ممکن است متوجه شوید که برخی برنامه‌ها، استفاده از بعضی ویژگی‌های خود را متوقف می‌کنند (مانند بارگذاری خودکار عکس) یا انجام برخی کارها بیشتر طول می‌کشد (مانند دریافت پیام‌های جدید).

تنظیمات گوشی خود را بهینه کنید

image چه کنید تا شارژ گوشی خیلی دیر تمام شود

نمایشگر بزرگ و شفاف تلفن‌های همراه یکی از بزرگ‌ترین عوامل کاهش سریع شارژ باتری است؛ بنابراین کاهش روشنایی یا تغییر تم گوشی به حالت تاریک (Dark mode) می‌تواند به افزایش عمر باتری کمک کند. در تنظیمات اندروید می‌توانید این گزینه را در بخش Display و در تنظیمات iOS در بخش Display & Brightness پیدا کنید.

اندروید و iOS هردو به شما امکان می‌دهند سرعت فعال شدن قفل‌ صفحه را روی تلفن خود تنظیم کنید. برای اینکه مطمئن شوید صفحه‌نمایش دستگاه شما پس از اینکه دیگر کاری با آن ندارید زمان زیادی روشن نمی‌ماند، زمان این گزینه را کمترین مقدار ممکن در نظر بگیرید. برای تنظیم این گزینه در اندروید از بخش تنظیمات وارد Display & Brightness شوید سپس گزینه‌ی Auto-Lock را انتخاب کنید. در تنظیمات اندروید نیز به Display بروید و با ورود به Advanced گزینه‌ی Screen timeout را انتخاب کنید.

ممکن است نمایشگر گوشی شما هنگام قفل بودن صفحه‌ی تلفن همچنان اعلان مرتبط به اپ‌های مختلف را نمایش بدهد. با متوقف کردن نمایش اعلان روی صفحه‌نمایش و خاموش کردن هر مورد دیگری که از نمایشگر استفاده می‌کند، می‌توانید شارژدهی گوشی خود را کمی افزایش بدهید. برای مثال در گوشی‌های پیکسل گوگل، گزینه‌های مرتبط به این مورد را می‌توانید با رفتن به بخش Display سپس Advanced و انتخاب گزینه‌ی Lock screen display تنظیم کنید.

ممکن است تا‌به‌حال متوجه نشده باشید که پخش صدا هم می‌تواند در ماندگاری باتری اثر داشته باشد؛ بنابراین هنگام پخش، صدای فیلم‌ها و موزیک‌ها را در گوشی خود پایین بیاورید یا از هدفون استفاده کنید.

اتصال گوشی به شبکه را قطع کنید

image چه کنید تا شارژ گوشی خیلی دیر تمام شود

هیچ چیز مانند قطع اتصال تلفن با شبکه باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری نمی‌شود. برای مثال اگر گوشی شما به اینترنت سیم‌کارت متصل نباشد، فیسبوک نمی‌تواند هر پنج دقیقه یک‌ بار با اتصال به وب به‌روزرسانی کند. اگر واقعاً در شرایطی قرار گرفته‌اید که ناچارید آخرین مقدار شارژ باتری خود را حفظ کنید باید تلفن خود را در حالت هواپیما قرار بدهید تا سطح باتری ثابت بماند؛ اما متأسفانه در بیشتر مواقع کارهای ما وابسته به اتصال به شبکه هستند.

تک فارس

با فعال کردن حالت هواپیما قادر به انجام کارهایی از جمله برقراری و دریافت تماس، ارسال و دریافت پیام و تمامی امور آنلاین نخواهید بود. برای فعال کردن حالت پرواز در اندروید، نوار اعلان را پایین بکشید و آیکون مربوطه را روشن کنید. در iOS صفحه را از سمت راست با یک انگشت پایین بکشید و آیکون هواپیما را فعال کنید. بهتر است در مناطقی که دارای سیگنال پراکنده هستند حالت هواپیما را فعال کنید؛ زیرا هنگامی‌که تلفن همراهتان برای یافتن و اتصال به سیگنال مناسب تلاش می‌کند، باتری سریع‌تر از حد معمول تخلیه می‌شود. همچنین می‌توانید برای افزایش سرعت شارژ گوشی این حالت را فعال کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر