تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا گوشی موبایل بدون دلیل خاموش می شود

image چرا گوشی موبایل بدون دلیل خاموش می شود

خراب بودن باتری گوشی هوشمند

یکی از عمده ترین مشکلاتی که موجب خاموش شدن گوشی هوشمند شیائومی و سایر برندها و روشن نشدن آن به شکل ناگهانی می شود، معیوب بودن باتری است. پر واضح است که باتری به عنوان منبع انرژی اصلی گوشی، مسئول تامین انرژی برای تمامی قسمت های گوشی است. به همین دلیل، در صورتی که باتری دچار خرابی شود، ممکن است گوشی نتواند انرژی لازم را برای روشن ماندن و اجرای برنامه ها تامین کند و در نتیجه خاموش می شود. باتری در گوشی های هوشمند جدید برخلاف گوشی های نسل قبلی، به صورت پرس شده تعبیه شده و تعویض آن کار ساده ای برای کاربران نیست و نیاز به مهارت های خاصی دارد تا به سایر بخش های گوشی آسیبی وارد نشود.

اگر شک دارید که باتری گوشی هوشمند شما موجب خاموش شدن آن شده باشد، باید بررسی کنید که آیا وقتی گوشی خود را شارژ کرده اید، با زود تمام شدن شارژ آن مواجه می شوید یا نه. اگر پاسخ شما مثبت است، به احتمال زیاد خرابی باتری موجب خاموش شدن گوشی شما شده و بهتر است که به افراد تعمیرکار متخصص گوشی برای تعویض آن مراجعه کنید. اگر هم گوشی هوشمند شما قدیمی است و امکان دسترسی به باتری آن را به راحتی دارید، بهتر است چک کنید که باتری سر جای اصلی خود قرار دارد یا خیر؛ چرا که بعضی اوقات پیش می آید که باتری این گوشی ها به دلایل متعدد از جایگاه خود خارج شده و همین نیز موجب خاموش شدن ناگهانی گوشی هوشمند شما می شود.

نفوذ آب به داخل گوشی هوشمند

تکفارس آی آر

بسیاری از گوشی های هوشمند امروزی از گواهی ضدآب بهره می برند و شما می توانید تا مدت زمان و محدوده خاصی از آن در زیر آب بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. اگر گوشی هوشمند شما قدیمی است یا به هر دلیلی از گواهی ضدآب پشتیبانی نمی کند و اخیراً نیز به درون آب سقوط کرده، به احتمال بسیار زیاد می توانید علت خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی و سایر برندها و روشن نشدن آن را به این موضوع ارتباط دهید. همانطور که در جریان هستید، گوشی های هوشمند به دلیل وجود قطعات الکترونیکی حساس درون آن ها، در برابر آب بسیار حساس هستند و نفوذ حتی یک قطره آب به داخل گوشی می تواند باعث خرابی و خاموش شدن ناگهانی آن ها شود.

این احتمال وجود دارد که اگر گوشی شما اخیراً به درون آب سقوط کرده و از گوشی های با بدنه ی ضد آب نیز نیست، به دلیل آسیب به یک سری قطعات آن بوده که به طور ناگهانی خاموش شده و ممکن است حتی برخی از قطعات آن سوخته باشد و دیگر کار نکند. بنابراین در این شرایط بهترین راهکار این است که به یک مرکز تعمیر معتبر گوشی مراجعه کرده تا بررسی های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

معیوب بودن شارژ گوشی هوشمند

شارژر گوشی هوشمند شما، انرژی برق را به درون باتری انتقال می دهد تا گوشی برای انجام امورات شما در مدت زمان معینی شارژ داشته باشد. اگر شارژر گوشی شما خراب باشد، طبیعتاً این پروسه به شکل درستی صورت نمی گیرد و باتری نیز به درستی شارژ نخواهد شد، بنابراین، علت احتمالی دیگر خاموش شدن ناگهانی گوشی های آیفون و سایر برندها را می توان به خرابی شارژر گوشی هوشمند ربط داد. گاهی اوقات می بینید که گوشی هوشمند شما به طور کامل شارژ شده و نمایشگر آن درصد شارژ بسیار بالایی را نشان می دهد، اما چون از یک شارژر باکیفیت و اوریجینال برای شارژ کردن گوشی هوشمند خود استفاده نکرده اید، انرژی ذخیره شده در باتری به طور ناگهانی خالی و در نتیجه گوشی شما نیز خیلی زود خاموش خواهد شد.

علاوه بر این، استفاده از شارژرهای غیر اصلی و فیک نه تنها یکی از دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی گوشی به شمار می رود، بلکه به مرور زمان ممکن است حتی موجب خراب شدن زودهنگام باتری و آسیب رساندن به دیگر بخش های گوشی نیز شود. برای بررسی این موضوع کار سختی نخواهید داشت. تنها کافی است که یک شارژر باکیفیت دیگر متناسب با گوشی خود را تهیه کنید و گوشی خود را با آن شارژ کنید. اگر گوشی شما بدون هیچ مشکلی شارژ شد و به طور خودکار خاموش نشد، مشکل از شارژر شما بوده و اکنون وقت آن رسیده که آن را با یک محصول باکیفیت و اوریجینال جایگزین کنید تا مانع از بروز مشکلات دیگر شوید.

www.takfars.ir

معیوب بودن منبع تغذیه گوشی (IC شارژ)

گاهی اوقات از سلامت باتری و شارژر گوشی هوشمند خود اطمینان دارید، اما باز هم شاهد خاموش شدن ناگهانی گوشی خود هستید. در این مواقع، یکی دیگر از احتمالاتی که می توان آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار داد، خراب شدن منبع تغذیه گوشی (IC شارژ) است. منبع تغذیه یا پاور مدار یک قطعه الکترونیکی است که برای تامین برق مورد نیاز باتری به گوشی هوشمند شما استفاده می شود. شارژر گوشی، با اتصال آن به گوشی و به منبع برق، به باتری انرژی می دهد و باتری گوشی را شارژ می کند.

بنابراین پر واضح است که اگر این قطعه خراب شود، باتری دیگر نمی تواند انرژی لازم را به گوشی شما ارائه دهد و در نتیجه، گوشی شما قادر به روشن شدن نخواهد بود. برای بررسی خراب شدن منبع تغذیه گوشی (IC شارژ) شما حتما باید به یک تعمیرکار متخصص گوشی مراجعه کرده و از او بخواهید که سلامت این قطعه ی بسیار مهم را برای شما مورد بررسی قرار دهد. اگر این قطعه خراب شده باشد، گوشی شما خاموش می شود و تا قبل از تعمیر یا تعویض این قطعه به هیچ عنوان نمی توان آن را روشن کرد.

داغ کردن بیش از حد گوشی هوشمند

بسیاری از کاربران از گوشی هوشمند خود برای انجام کارهای سنگین نظیر بازی کردن استفاده می کنند. چه گوشی هوشمند شما پردازنده ی قدرتمندی داشته باشد و چه نداشته باشد، پس از مدتی استفاده سنگین از گوشی، گرمای بسیار زیادی تولید می کند و همین موضوع نیز می تواند یکی از دلایل احتمالی خاموش شدن ناگهانی گوشی هوشمند شما باشد. برخی اوقات میبینیم که این اتفاق زمانی که باتری گوشی به شارژر متصل است و شما در حال کار با گوشی هستید نیز اتفاق می افتد. بالا رفتن دمای گوشی امری بسیار خطرناک است و مستلزم آن است که شما توجه ی ویژه ای به این موضوع داشته باشد، چرا که دمای بالا علاوه بر آنکه می تواند به قطعات سخت افزاری گوشی هوشمند شما آسیب بزند و هزینه های زیادی را می تواند برای شما به همراه داشته باشد، خطر انفجار نیز دارد و ممکن است صدمات جانی به شما وارد کند.

همچنین برخی از گوشی های هوشمند مانند سامسونگ و آیفون، به منظور جلوگیری از صدمه دیدن قطعات مختلف گوشی در صورت داغ شدن بیش از حد، با یک حسگر دما مجهز شده اند. این حسگر دما، در صورت تشخیص داغ شدن بیش از حد، به صورت خودکار گوشی را خاموش می کند تا از صدمه دیدن قطعات مختلف آن جلوگیری شود. هر زمان که حس کردید گوشی هوشمند شما داغ کرده و این دلیل خاموش شدن ناگهانی آن است، پیشنهاد می کنیم که مدتی صبر کنید تا دمای آن کمتر شود و سپس اقدام به روشن کردن آن نمایید. قرار گرفتن گوشی در محیط های با دمای زیاد، استفاده از کاورهای نامناسب و غیراستاندارد و همچنین استفاده از اپلیکیشن های متعدد به صورت همزمان، می توانند از جمله اصلی ترین عواملی باشند که باعث بالا رفتن دمای گوشی شوند. بنابراین بهتر است که این موارد را نیز مد نظر خود قرار دهید تا از خطرناک سنگین مالی و جانی در امان بمانید.

خراب شدن نمایشگر گوشی هوشمند

اگر گوشی هوشمند شما به سمت نمایشگر روی زمین سقوط کند و یا ضربه ببیند، ممکن است به نمایشگر آن آسیب رسیده و از کار افتاده باشد. در این مواقع اکثر کاربران فکر می کنند که گوشی آن ها به طور کلی خاموش شده، این در حالی است که گوشی سالم است، اما نمایشگر آن به دلیل ضربه و آسیب دیدگی خراب شده و قادر به نمایش محتواهای تصویری نیست. برای بررسی اینکه گوشی هوشمند شما به صورت ناگهانی خاموش شده یا فقط نمایشگر آسیب دیده است، می توانید از یک گوشی هوشمند دیگر به تلفن همراهتان زنگ بزنید و بررسی کنید که آیا صدا یا ویبره ای از سمت گوشی می شنوید یا خیر. اگر صدا یا ویبره ای از سمت گوشی خود شنیدید، می توانید به این نتیجه برسید که فقط LCD آن آسیب دیده است و می توانید با تعویض ال سی دی مشکل را حل کنید. در غیر اینصورت، احتمالا کل گوشی هوشمند شما خاموش شده است و باید به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

پر بودن حافظه ی داخلی گوشی هوشمند

یکی از متداول ترین و اصلی ترین دلایل نرم افزاری خاموش شدن ناگهانی گوشی هوشمند را می توان به پر بودن حافظه ی داخلی آن ربط داد. پر شدن فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند شما می تواند باعث کاهش سرعت و کندی عملکرد آن شود. همچنین، اگر قطعات سخت افزاری گوشی شما در حین اجرای فرایندهای سنگین، نتوانند با سرعت کافی پردازش را انجام دهند، ممکن است به طور ناگهانی گوشی را خاموش کنند. بنابراین توصیه می کنیم که همواره حافظه ی داخلی گوشی خود را مورد بررسی قرار داده تا هیچ وقت پر نشوند. برای خالی کردن حافظه ی داخلی گوشی نیز به شما پیشنهاد می کنیم که در ابتدا حافظه کش اپلیکیشن ها را پاک کنید تا بخشی از فضای ذخیره سازی آزاد شود. اگر باز هم حافظه ی گوشی پر بود، باید یک سری از اپ ها را پاک کنید و یا فایل های مهم و حجیم خود را به کامیپوتر و یا به هارد اکسترنال منتقل کنید تا فضای داخلی گوشی خالی شود.

تک فارس

وجود باگ و ویروس روی گوشی هوشمند

گاهی اوقات یک سری اپلیکیشن هایی که روی گوشی هوشمند خود نصب می کنید، دارای بدافزار هستند و همین نیز موجب می شود تا در عملکرد گوشی اختلال جدی ایجاد شود و در نهایت نیز این مشکلات به خاموش شدن ناگهانی گوشی ختم خواهند شد. البته که این موضوع برای دارندگان گوشی های آیفون صدق نمی کند، چرا که امکان سایدلود کردن (دانلود اپ ها از سایر منابع به جز اپ استور) برای این دسته از کاربران وجود ندارد و از این مشکل تا حد بسیار زیادی در امان هستند.

اما به طور کلی، بدافزارها و ویروس ها معمولاً در پس زمینه گوشی شما فعالیت می کنند و ممکن است موجب استفاده زیاد باتری و در نتیجه خالی شدن سریع آن شوند که همین عامل نیز گوشی شما را به طور ناگهانی خاموش می کند. در این مواقع پیشنهاد می کنیم که از اپ های آنتی ویروس معتبر استفاده کرده، آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا اپ های دارای بدافزار را شناسایی کرده و آن ها را حذف کند. در مجموع همواره به شما توصیه می کنیم که اپ های خود را از منابع معتبر دانلود کرده تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

راهکار های موثر

ری استارت کردن گوشی هوشمند

اولین اقدامی که بعد از خاموش شدن ناگهانی گوشی هوشمند به فکر بسیاری از کاربران خطور می کند، این است که گوشی را یک بار ری استارت کنیم. این روش بسیاری از مشکلات را حل می کند و ممکن است برای شما نیز راهگشا باشد. البته شما زمانی قادر به ری استارت کردن گوشی خود خواهید بود که گوشی فریز شده باشد. اگر با ری استارت کردن مشکل حل نشد و یا اصلا نتوانستید گوشی را ری استارت کنید، گام بعدی هارد ریست کردن گوشی است که تمامی تنظیمات و اطلاعات گوشی را به حالت اولیه و کارخانه ای آن برمی گرداند.

هارد ریست کردن گوشی های اپل

برای انجام هارد ریست در گوشی های آیفون ۱۲ به بعد می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید

دکمه ی افزایش حجم صدا را فشار دهید و سپس رها کنید.

دکمه ی کاهش حجم صدا را فشار دهید و سپس رها کنید.

T A K F A R S

در مرحله بعدی، دکمه ی پاور را فشرده و آن را نگه دارید تا گوشی شما ری استارت شود.

هارد ریست کردن گوشی های سامسونگ

هارد ریست کردن گوشی های سامسونگ با کمی تفاوت نسبت به سایر گوشی های اندرویدی موجود در بازار صورت می گیرد. برای انجام این کار باید علاوه بر فشار دادن دکمه ی پاور، دکمه ی کاهش حجم صدا را نیز به طور همزمان فشار دهید. بعد از اینکه گوشی شما بالا آمد، می توانید دکمه ها را ول کنید.

هارد ریست کردن گوشی های اندرویدی غیر از سامسونگ

برای هارد ریست کردن گوشی های شیائومی، پیکسل و سایر برندهای اندرویدی روش مشابه ای وجود دارد و شما باید دکمه ی پاور را فشار داده و برای چند لحظه نگه دارید تا گوشی هوشمند شما هارد ریست شود.

فعال کردن حالت Safe Mode یا ایمن در گوشی هوشمند

یکی دیگر از راهکاری احتمالی برای خاموش شدن ناگهانی گوشی هوشمند، فعال کردن حالت Safe Mode یا ایمن است. حالت Safe Mode گوشی، یک حالت عملکردی است که در آن تمامی برنامه های شما با برنامه های پیش فرض گوشی اجرا می شوند و برنامه های نصب شده توسط شما در این حالت اجرا نمی شوند. این حالت برای تشخیص و رفع مشکلات گوشی مانند خاموش شدن ناگهانی، کندی عملکرد، اجرای نادرست برنامه ها و یا مشکلات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. روش انجام این کار در گوشی های اندرویدی و iOS متفاوت است.

نحوه فعال کردن حالت ایمن در گوشی های آیفون

برای فعال کردن این حالت در گوشی های اپل کافی است مراحل زیر را دنبال کنید

ابتدا گوشی را خاموش کنید.

تک فارس www.takfars.ir

هنگام روشن کردن گوشی، دکمه ی پاور را فشرده و نگه دارید.

زمانی که گوشی روشن شد، دکمه ی کاهش حجم صدا را تا زمانی که لوگوی اپل ظاهر شود فشرده و نگه دارید.

پس از انجام این مراحل، گوشی شما وارد حالت ایمن می شود.

نحوه فعال کردن حالت ایمن در گوشی های اندرویدی

برای فعال کردن این حالت در گوشی های اندرویدی کافی است مراحل زیر را دنبال کنید

دکمه ی پاور را فشرده و نگه دارید.

زمانی که منوی پاور نشان داده شده، آیکون خاموش شدن یا Power Off را فشرده و نگه دارید.

منوی جدیدی ظاهر می شود و از شما می پرسد که آیا می خواهید به حالت ایمن یا Safe Mode بروید یا خیر.

روی آیکون حالت ایمن ضربه بزنید تا وارد آن شوید. برای خروج از این حالت نیز کافی است گوشی را ری استارت کنید.

ریست فکتوری

تکفارس

به عنوان آخرین راهکار پیشنهادی، در صورتی که هیچ کدام از روش های گفته شده مثمر ثمر واقع نشد، بهتر است که گوشی هوشمند خود را ریست فکتوری کنید. با اجرای این روش، تمامی اطلاعات روی گوشی هوشمند پاک می شود، بنابراین توصیه می کنیم که قبل آن، از اطلاعات مهم گوشی خود بکاپ بگیرید. برای انجام این کار در گوشی های آیفون می توانید از برنامه هایی مانند iTunes از حالت ریکاوری یا Recovery Mode استفاده کنید. در گوشی های اندرویدی مانند سامسونگ نیز می توانید با نگه داشتن همزمان دکمه های کاهش و افزایش حجم صدا و همچنین دکمه ی پاور این کار را انجام دهید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر