تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا نوشیدن چای برای سلامتی مفید است

image چرا نوشیدن چای برای سلامتی مفید است

چای سیاه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است و بعد از آب در رتبه دوم قرار دارد.

نوشیدن یک فنجان چای سیاه صرف نظر از اینکه آرامش بخش است، فواید بسیاری هم برای سلامتی دارد. فلاونوئیدهای موجود در چای سیاه به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مانند سکته مغزی و ناراحتی های قلبی کمک می کنند.

چای سیاه، سبز، اولانگ (چای سنتی چینی) و سفید همگی از گیاه Camellia sinensis به بار می آیند. چای با دمنوش های گیاهی که از گیاهان خشک، ادویه جات، ترشی جات یا برگ گیاهان دیگر تهیه می شوند، متفاوت است

با التهاب و بیماری مبارزه می کند

تکفارس آی آر

سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد، تیافلاوین ها (نوعی فلاونوئید) دلیل رنگ سیاه و تیره چای هستند. یک مطالعه نشان داد که تافلاوین ها می توانند با کاهش میزان کلسترول جذب شده توسط دستگاه گوارش، به کاهش سطح کلسترول کمک کنند.

انرژی بخش است، کافئین یک محرک است و اگر برای گذراندن یک روز به انرژی بیشتری نیاز دارید، مصرف کافئین برای شما مفید است. یک فنجان چای سیاه ۴۷ میلی گرم کافئین دارد. از آنجایی که این مقدار تقریباً نیمی از کافئین قهوه است، گزینه خوبی برای کسانی است که نمی خواهند کافئین بالایی دریافت کنند.

اثرات ضد پیری دارد

افسردگی را رفع می کند، تحقیقات اخیر ارتباطی را میان مصرف چای و خطر ابتلا به افسردگی نشان می دهند. گفته می شود کسانی که روزانه سه فنجان فنجان می نوشند به مراتب کمتر از اختلال افسردگی رنج می برند.

سلامت روان را ارتقا می دهد

www.takfars.ir

از سنگ کلیه جلوگیری می کند

دیابت را مدیریت می کند

کلسترول را کاهش می دهد

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر