تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا آب پیاز برای جلوگیری از ریزش مو مفید است

image آیا آب پیاز برای جلوگیری از ریزش مو مفید است

آب پیاز برای درمان ریزش مو، رفع کم پشتی، تقویت و افزایش ضخامت موها، درخشندگی آن ها و بسیاری موارد مشابه دیگر مفید است.

برای رسیدگی به موها و حفظ سلامت آن ها ابتدا پیاز را رنده کرده و سپس آب را جدا می کنند تا به شکل های مختلف برای رسیدگی به مو استفاده می کنند.

آب پیاز چگونه به درمان ریزش مو کمک می کند؟

یکی از مهم ترین خواص آب پیاز و عصاره این سبزی برای موها، جلوگیری از ریزش مو و درمان آن برای افرادی است که ریزش فراوان دارند. به این منظور باید از یک پیاز سالم به شکل های مختلف، آبگیری کرد و آب آن را مستقیما روی سر قرار داد. این سبزی حاوی گوگرد است که در آب آن نیز به طور فراوان یافت می شود. گوگرد یکی از مواد تشکیل دهنده اسید آمینه پروتئین هایی است که برای سلامت موها اهمیت دارند. با مصرف آب پیاز و ماساژ سر با آن، فولیکول ها گوگرد دریافت می کنند و این موضوع نیز باعث تقویت ریشه مو و کاهش احتمال ریزش می شود. گوگرد همچنین در تولید کلاژن هم موثر است که این ماده هم در سلامت پوست و مو، به خصوص درمان و جلوگیری از ریزش مو تاثیر به سزایی دارد.

تکفارس آی آر

یکی از خواص اصلی آب پیاز برای مو که در منابع مختلف، تاکید زیادی به آن می شود، خواص و تاثیر آب پیاز برای درمان ریزش مو است اما این موضوع تنها یکی از خواص بی نظیر پیاز برای موها است. با مصرف آب پیاز به طور منظم و رسیدگی به موها از مزایای دیگر زیر نیز بهره مند خواهید شد

موثر در درمان آلوپسی یا طاسی

درمان مشکلات پوست سر مانند خشکی پوست، التهاب و خارش

جلوگیری از ریزش موی سر و کمک به رشد مجدد آن

درمان و از بین بردن شوره سر به میزان حفیف

www.takfars.ir

ضخیم کردن موهای نازک و جلوگیری از نازک شدن موها

درمان شکنندگی مو و تقویت موی سر

درمان و جلوگیری از عارضه هایی مانند عفونت سر

موثر در پیشگیری از سفیدی موها و تیره ماندن موی سر

بهترین شیوه مصرف آب پیاز

در صورتی که به مشکلاتی مانند ریزش مو دچار هستید و برای درمان آن قصد استفاده از پیاز را دارید، بد نیست بدانید که روش استفاده از این گیاه، تاثیر زیادی در نتیجه گیری و ماندگاری آن دارد. بیشتر افراد بلافاصله بعد از استفاده آب پیاز به حمام می روند که این کار اشتباه است و به منظور جذب مواد مغذی موجود در پیاز باید آب آن حداقل چند ساعت روی مو باقی بماند. روش اصولی گرفتن آب پیاز و استفاده از آن برای درمان ریزش مو به شرح زیر است

گرفتن آب پیاز

جهت استفاده از آب پیاز به منظور درمان ریزش مو ابتدا باید آب آن را تهیه کرد. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که یکی از آن ها خرد یا رنده کردن دستی پیاز و فشار آن برای خروج آب است. همچنین جهت تامین آب پیاز برای درمان ریزش مو می توان این سبزی را در آبمیوه گیری یا غذاساز انداخت و در نهایت آب آن را تهیه کرد.

ماساژ سر

بعد از تهیه آب پیاز باید پوست سر و ریشه موها را با آن ماساژ داد. به منظور انجام این کار ابتدا باید پوست سر و موها را تمیز کرد و سپس مقدار مناسب آب پیاز را روی مو ریخت یا روی آن اسپری کرد. بعد از آن نوبت به ماساژ سر می رسد که باید با نوک انگشتان و به آرامی انجام شود.

تک فارس

شستشوی سر

پس از ماساژ کامل سر، نیاز است که آب پیاز حداقل ۱ساعت روی پوست سر باقی بماند. بعد از این زمان می توان حمام کرد و موها را با شامپوی مخصوص شست.

نکاتی برای افزایش اثربخشی آب پیاز

در صورتی که از روش های سنتی مانند آب پیاز به منظور درمان ریزش مو استفاده می کنید، بهتر است با چند نکته که به اثربخشی بیشتر این روش کمک می کنند آشنایی داشته باشید. این نکات عبارتند از

برای تاثیر بیشتر این روش صرفا از پیازهای تازه، سالم و درشت استفاده کنید.

در صورتی که به آب پیاز حساسیت دارید و پس از استفاده دچار سردرد می شوید، بهتر است این ماده را با چند قطره آبلیمو، اسانس یا نارگیل ترکیب کنید.

پس از ماساژ پوست سر با آب پیاز، حتما سر را با یک نایلون تمیز یا کلاه مخصوص رنگ بپوشانید.

در نهایت برای شستشوی سر پس از مصرف آب پیاز تنها از شامپو مخصوص و مطابق وضعیت موها استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر