تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نمی توانم به هیچ کس اعتماد کنم چاره چیست

image نمی توانم به هیچ کس اعتماد کنم چاره چیست

بی اعتمادی به معنای داشتن نوعی شک و تردید نسبت به همه ی اتفاقات است.

افرادی که دچار بی اعتمادی هستند نسبت به همه ی کار های اطرافیان شک داشته و تصور می کنند که آن ها قصد خیانت با سو استفاده دارند. این افراد به شدت دچار بدبینی بوده و نمی توانند به اطرافیان اعتماد کنند.

معمولا افراد بی اعتماد دارای نظریه ای هستند که می گویند آدم ها سیاه یا سفید اند و همواره در حال انجام آزمون هستند تا بفهمند اطرافیانشان قابل اعتماد اند یا خیر.

این عامل از پیشرفت این افراد جلوگیری می کند زیرا پیشرفت افراد در گرو تعامل و ارتباط با دیگران می باشد. افراد بی اعتماد حتی زمانی هم که به نتیجه می رسند که یک فرد دارای خصلت های خوب است نسبت به او بی اعتماد می شوند و تصور می کنند خوبی او ظاهری است و قصد سو استفاده از آن ها را دارد، ین افراد چون فکر می کنند دلیلی برای انجام خوبی وجود ندارد تعریفی از انسان خوب در مغز خود ندارند.

تکفارس آی آر

نشانه های احساس بی اعتمادی

تصور می کنند اطرافیان قصد سو استفاده از آن ها را دارند و دلیلی هم برای حرفشان ندارند.

حتی نسبت به نزدیکان خود رفتار های ظالمانه دارند و در حال امتحان کردن آن ها هستند.

شک کردن به دیگران در قبال خوبی ای که در حق آن ها می کنند.

نداشتن هیچ دوست صمیمی و محدودیت در روابط و معذب بودن با افراد

www.takfars.ir

ترس از حقیر شدن و محافظت از نقطه ضعف های خود در جهت تحقق این موضوع

قایم کردن راز های خود بخاطر ترس از سو استفاده

قطعا با خواندن نشانه های خود تصور کرده اید که شما هم در احساس بی اعتمادی گرفتار شده اید اما این تصوری غلط است. به طور معمول اکثر افراد تعدادی از این نشانه ها را در خود دارند اما موردی که این نشانه ها را تبدیل به یک اختلال می کند شدت آن و رعایت تعادل است. بسیاری از نشانه های ذکر شده اگر در حد تعادل در فرد وجود داشته باشند می توانند خوب باشند و سبب پیشرفت شوند. اما مرز بین سلامت و داشتن اختلال در افراد میزان رعایت تعادل می باشد. در صورتی که شما در حد کمی این نشانه ها را داشته باشید می تواند سبب پیشرفت شما شود.

دلایل شکل گیری احساس بی اعتمادی

مشکل در تربیت (تحقیر و توهید در دوران کودکی تا بزرگسالی)

تنبیه و کتک زدن فرد در کودکی به جای صحبت و حل مشکل یا مجادله مداوم والدین

در کودکی مورد سو استفاده یا آزار ج.ن.س.ی قرار گرفتن که فرد را نسبت به همه اطرافیان بی اعتماد می کند.

هشدار والدین از کودکی در جهت اعتماد نکردن به اطرافیان زیرا ممکن است به آن ها آسیب بزنند.

اجبار فرزندان به پنهان کردن برخی مسائل در کودکی که سبب می شود فرد نسبت به همه تصور کند که در حال قایم کردن چیزی از او هستند.

افراد را تقسیم بندی نکنید. تقسیم کردن افراد به گروه خوب و بد کار درستی نیست بهتر است به افراد نسبت به اعتمادی که به آن ها دارید نمره بدهید.

تک فارس

روش های ساده برای رهایی از احساس بی اعتمادی

از تنها ماندن و دوری از برقراری رابطه جلوگیری کنید و سعی کنید به اطرافیان فرصت دهید.

داشتن یک دوست که به او اعتماد دارید و یا صحبت با مشاور می تواند بسیار کمک کننده باشد تا بتوانید نسبت به دیگران هم اعتماد داشته باشید.

هر زمان که احساس می کنید به دنبال یافتن یک نکته از اطرافیان برای بی اعتماد شدن نسبت به آن ها هستید، به خود یادآوری کنید که این موضوع ناشی از احساس ای است که گفتار آن هستید و مسبب آن دیگران نیستند.

هرگز سعی نکن ذهن افراد را بخوانی و سعی کن درباره رفتارشان با آن ها صحبت کنی.

به جای توجه به نکات منفی به نکات مثبت افراد هم توجه داشته باشید و با افراد نا مناسب ارتباط برقرار نکن زیرا بیشتر به این بی اعتمادی دامن می زند.

با آدمی وارد رابطه شوید و ارتباط برقرار کنید که برای ازدواج با شما بتواند اعتمادتان را جلب کند.

بهترین درمان احساس بی اعتمادی

همانطور که گفتیم این بی اعتمادی عوارضی دارد که سبب می شود فرد در جامعه آسیب ببیند بنابراین درمان آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهتر است برای رها شدن از این احساس به یک روانشناس و روانپزشک خوب مراجعه کنید که در ابتدا با یافتن ریشه های ابتلا به این بیماری کمک به درمان شما کند. صحبت با یک روانشناس می تواند سبب مثبت نگری شما شده و همچنین باعث شود تمریناتی را انجام دهید که در جهت بهبود این مشکل می باشد.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر