تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا رابطه عاطفی من در آستانه طلاق و جدایی است

image آیا رابطه عاطفی من در آستانه طلاق و جدایی است

شریک عاطفی تان دائماً از شما انتقاد می کند

اگر شریک عاطفی تان رفتارهایی دارد که آن ها را دوست ندارید، ایرادی ندارید که درباره ی این موضوع با او صحبت کنید و این امر می تواند به بهبود رابطه ی شما و ارتقاء خودتان کمک کند. اما این با زمانی که شریک عاطفی تان شخصیت شما را هدف انتقاد قرار دهد، به کلی متفاوت است.

شریک عاطفی تان با این کار با این کار به شما می گوید که از شما ناامید شده، شما را سرزنش می کند و دیگر امیدی به تغییرتان ندارد. در اغلب موارد، هر حرفی به این افراد برمی خورد و آن ها مجبور می شوند از غرور خود دفاع کنند. این امر می تواند منجر به از میان رفتن حس احترام میان شما و شریک عاطفی تان شود و شما را درگیر احساس تحقیرشدگی کند. بنابراین اگر متوجه شده اید که این اتفاق زیاد رخ می دهد و راهی برای توقف کردن آن وجود ندارد، شاید بهتر باشد شریک عاطفی تان را ترک کنید.

دائماً قهر و آشتی می کنید

تکفارس آی آر

بر اساس تحقیقات، به طور متوسط یک چهارم زوج ها پس از تمام کردن رابطه ی خود، به یکدیگر بازمی گردند. و این امر ممکن است به شکل گیری چرخه ای بی پایان از یک رابطه ی عاطفی ناپیوسته بیانجامد. ممکن است خودتان را مقصر بدانید و تصمیم بگیرید یک فرصت دیگر به شریک عاطفی سابق تان دهید، یا از تمام کردن رابطه و شروع دوباره ترس داشته باشید. اما شکستن این چرخه از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که چنین رابطه ی احتمالاً نه برای شما و نه برای شریک عاطفی تان هیچ فایده ای ندارد.

زوج هایی که مکرراً از یکدیگر جدا می شوند و دوباره باهم آشتی می کنند، در مقایسه با زوج هایی که اینگونه نیستند، بیشتر باهم مشاجره می کنند، بیشتر از آینده نامطمئن اند و رضایتمندی کمتری از رابطه ی خود دارند. با این حال، برخی زوج ها هم هستند که با گذشت زمان، رابطه ی آن ها ثبات بیشتری پیدا می کند. بنابراین هر زمان که خواستید به شریک عاطفی سابق تان بازگردید، باید از خودتان بپرسید که آیا ارزشش را دارد که وارد یک چرخه ی دیگر شوید که ممکن است خوشحال تان نکند.

خودتان را دوست ندارید

دوست نداشتن خود در یک رابطه عاطفی می تواند وضعیتی خسته کننده رقم بزند، بخصوص اگر کسی که به واسطه ی شریک عاطفی تان تبدیل به او شده اید را دوست نداشته باشید. شاید به خاطر شریک عاطفی تان از خانواده تان که علاقه ی زیادی به آن ها دارید فاصله گرفته اید، یا انگیزه تان برای دستیابی به اهداف تان کمتر شده است. اگر شریک عاطفی تان به جای آنکه به شما انگیزه دهد و حامی تان باشد، دائماً به هر طریقی روحیه تان را بد می کند، وقتش رسیده او را از زندگی خود حذف کنید.

از تنهایی می ترسید

www.takfars.ir

ترس از تنهایی دلیل خوبی برای ماندن در یک رابطه نیست، بخصوص اگر نشانه هایی وجود داشته باشد که شریک عاطفی تان مناسب شما نیست و در رابطه ی خود احساس شادی نکنید. پژوهش ها نشان داده کسانی که از تنهایی می ترسند، صرفاً برای آنکه در رابطه باشند، با هر طور شریک عاطفی ای سازش می کنند. با این حال، این کار کمکی به بهتر شدن وضع نمی کند و ترس شما تمام کردن رابطه ای که رضایتبخش نیست را دشوارتر می کند.

در گذشته زندگی می کنید

اگر دائماً به این فکر می کنید که قبلاً چقدر با شریک عاطفی تان به شما خوش می گذشت و از بودن در کنارش احساس شادی می کرید، اما حالا دیگر آنچنان از رابطه ی خود لذت نمی برید، این امر یک نشانه ی هشدار دهنده است. اگر کسی که شریک عاطفی تان قبلاً بود یا رابطه ای که قبلاً با او داشتید را بیشتر از آنچه که حالا هست دوست دارید و این تنها چیزی است که مانع شما برای پایان دادن به رابطه تان شده، باید بدانید که این کار شادی ای به شما نمی بخشد. به همین دلیل بسیار مهم است که باید ببینید که چه چیزهایی از دست رفته و دیگر بازنمی گردد و چه چیزهایی حالا وجود دارد و ارزش ماندن را دارد.

شریک عاطفی تان زیاد از حد غیر قابل پیش بینی است

بعضی افراد لحظه ای جذاب و دوست داشتنی اند و لحظه ای بعد یکباره از کوره می روند. این رفتار می تواند شما را درگیر ترس کند و باعث می شود وقتی پیش او هستید احساس کنید که دائماً باید مراقب باشید تا کوچک ترین چیزی او را خشمگین نکند. این بدان معنی است که شریک عاطفی شما از نظر عاطفی فرد بی ثباتی است.

علت این امر می تواند به دلیل اضطراب، نگرانی یا مشکل کنترل خشم باشد. این مسائل قابل حل اند. اما اگر شریک عاطفی تان این امر را مشکل نمی داند و تمایلی به کار کردن روی خود ندارد، باید این رابطه که در آن دائماً احساس ترس و سردرگمی می کنید را ترک کنید.

رابطه تان سطحی است

وقتی تازه با کسی آشنا شده اید، قابل درک است که فوراً با او برای صحبت درباره ی خود و زندگی تان و فاش کردن شخصی ترین رازهایتان احساس راحتی نکنید. در این حالت، مکالمات شما حول چیزهای ساده تری مانند سرگرمی ها یا شغل تان خواهد بود. اما با گذشت زمان، طبیعی است که شما و شریک عاطفی تان به هم نزدیک تر شوید، یعنی دیگر از نشان دادن وجه آسیب پذیرتر خود و صحبت درباره ی مسائل جدی تر ترسی نداشته باشید.

اگر مدت زیادی است که با کسی در رابطه هستید و هنوز به این مرحله نرسیده اید، ممکن است نشانه ی این باشد که شریک عاطفی تان فرد مناسبی برای شما نیست. ممکن است به این دلیل باشد که او احساس ناامنی روانی می کند، یا به این خاطر که در گذشته بعد از فاش کردن درونیات خود برای کسی، از سوی او طرد شده. اما اگر دائماً به شریک عاطفی تان نشان می دهید که می خواهید رابطه ی عمیق تری با او داشته باشید اما این رفتار را از سوی او نمی بینید، ممکن است معنایش این باشد که فرد مناسب شما جای دیگری منتظر شما است.

رابطه تان یک طرفه است

تک فارس

اگر شریک عاطفی تان تنها وقت هایی که به شما نیاز دارید به سراغ تان می آید، مثلاً زمانی که روز بدی در سر کارش داشته یا زمانی که مشکلات دیگری پیدا کرده، این امر نشانه ی خوبی نیست. ممکن است شریک عاطفی تان از شما توجه شما استفاده می کند، اما اهمیتی برای نیازهای شما قائل نباشد. و اگر همه ی کارهای رابطه تان را دائماً شما انجام می دهید و در حالی از شریک عاطفی تان حمایت می کنید که او این کار را برای شما انجام نمی دهد، ممکن است گرفتار یک رابطه ی سمی شده باشید.

شریک عاطفی تان دائماً تهدید می کند که ترک تان خواهد کرد

اگر شریک عاطفی تان شما را تهدید به ترک تان می کند، مثلاً در حین دعواهایتان، یا زمانی که نمی تواند شما را وادار به انجام کاری که می خواهد کند، ممکن است این رفتار او نوعی بازی با احساسات باشد. شریک عاطفی تان از ترس تان از ترک شدن، برای کنترل شما استفاده می کند. این رفتار کنترلگرانه ممکن است است به جنبه های مختلف زندگی تان تسری پیدا کند، به همین دلیل بسیار مهم است که آن را تشخیص دهید و پیش از آسیب دیدن، متوقفش کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر