تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بفهمید یک زن برای ازدواج مناسب است یا خیر

image چطور بفهمید یک زن برای ازدواج مناسب است یا خیر

بعد از دعوا زود آرام می شوند و شمارا نیز آرام می کند

یکی از مهمترین ویژگی ها برای زن ایده آل برای ازدواج صبوری است. دعوا یک چیز اجتناب ناپذیر از همه روابط است. هرگز اختلاف نظر نشانه روابط نا پایدار نیست. اما نکته مهم این است که چگونه شما با اختلاف نظرها کنار می آیید و چگونه دوباره پس از آن به زندگی ادامهمی دهید. محققان دانشگاه کالیفرنیا برکلی به مدت ۱۳ سال ۸۰ زوج را همراهی کرده اند و دریافتند که اگر زن بتواند در حین مبارزه خود را آرام کند و این احساسات را به مرد منتقل کند، طولانی ترین رابطه را با فرد ادامه خواهد داد.

او از شما باهوش تر است (لارنس والی)

وقتی به دنبال شریک زندگی یا یک زن ایده آل برای ازدواج هستید، مطمئن شوید که او باهوش است. در حالت ایده آل، او باید باهوش تر از

تکفارس آی آر

شما باشد. لارنس والی، استاد برجسته دانشگاه آببرین مدتهاست که در مورد زوال عقل تحقیق می کند، وی دریافت که یک زن باهوش می تواند شما را از زوال عقل نجات دهد. همچنین ازدواج با یک زن باهوش طول عمر شما را افزایش می دهد. زن باهوش همواره شما را به چالش می کشد و باعث می شود زندگی برای شما جذاب تر شود و ذهن شما بیشتر کار کند.

چگونه هوش را اندازه گیری کنیم؟

تست هوش وکسلر

تست هوش ریون

تست هوش بینه

www.takfars.ir

در نظر داشته باشید که هوش تنها یکی از فاکتور ها است و در بسیاری از موارد ازدواج هایی وجود داشته است کههوش آقا از خانم بیشتر بوده و آسیبی به زندگی وارد نشده است و این تنها تحقیق لارنس والی، استاد دانشگاه آببرین می باشد.

صادق بودن

هر کسی گاهی اشتباه می کند و تصمیمات بدی می گیرد. این مسئله باعث می شود که شخصی که بتواند شما را به عقب برگرداند، اشتباه کند و به شما بگوید چه اشتباهی کرده اید. مطالعات نشان میدهد که مردان وقتی به دنبال یک رابطه طولانی مدت هستند، می خواهند یک شریک صادق در کنارشان باشد. اگر زنی مانند آن پیدا کرده اید، هرگز او را رها نکنید چرا که او یک زن ایده آل برای ازدواج است. صداقت در بسیاری از موارد باعث پیشرفت و صمیمیت بیشتر زوج ها می شود.

او نگاهی مثبت به زندگی دارد (روانشناس ایلین هاتفیلد)

آیا نامزد شما فردی است که همیشه نیمه پر لیوان را می بیند؟

آیا گاهی اوقات می توانید او را به خوش بینی بیش از حد متهم کنید؟

در واقع با این ملاک ها، شما یکی از ویژگی های زن ایده آل خود را برای ازدواج پیدا کرده اید. به این ترتیب نگاه کنید، افراد منفی در طولانی مدت برای سلامتی شما سمی و بد هستند. این امر به این دلیل است که ما تمایل داریم از افرادی که منفی هستند دوری کنیم. که این موضوع در یک مقاله تحقیقاتی توسط (روانشناس ایلین هاتفیلد) نشان داده شده است. وجود افراد منفی در زندگی باعث بالا رفتن ضربان قلب، مشکل معده و بسیاری دیگر از مشکلات سایکوسوماتیک یا همان روان تنی در بدن می شود.

او سازش گر باشد (روانشناسان UCLA)

زندگی همیشه نمی تواند بستر گلهای رز باشد و در مقطعی از رابطه شما و شریک زندگی خود اختلاف نظر به وجود می آید. این موضوع کاملاً طبیعی و حتی اجتناب ناپذیر است. اما روابط فقط درصورتی می تواند ادامه پیدا کند که هر دو شریک، حاضر به سازش باشند.

روانشناسان UCLA به مدت ۱۱ سال ۱۷۲ زوج متاهل را همراهی کرده اند و به یک نتیجه گیری ساده رسیده اند، توماس برادبری، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: آسان است که به روابط خود متعهد باشید. با این حال، وقتی روابط دچار چالش می شود، شما نباید در بعضی از مواقع چیزی بگویید ولی در بغضی اوقات باید بگویید که من به این رابطه متعهد هستم، اما این رابطه خیلی خوب پیش نمی رود و من باید قاطعیت داشته باشم تا بتوانم مشکل را حل کنم، گاهی باید فداکاری کنم و قدم های خودم را بردارم زیرا تمام اینها برای پیشبرد این رابطه باید اتفاق بیافتد. روانشناسان معتقدند افرادی که سازش گر هستند روابط طولانی تری را تجربه می کنند.

تک فارس

شوخی های شما برایش جذاب باشد (دانشگاه ایالتی وستفیلد)

همیشه در زندگی ما کسی را می خواهیم که به شوخی های ما بخندد و اگه این فرد نامزد ما باشد حتماً میتواند یکی از ویژگی های زن ایده آل برای ازدواج را دارا باشد. در سال ۲۰۰۶ یک مطالعه توسط (روانشناسان دانشگاه ایالتی وستفیلد) نشان داد که داشتن یک شریک زندگی که فکر می کند شوخی های ما خنده دار است برای مردان مهمتر از زنان است. اگر قبلاً زنی پیدا کرده اید که می توانید با او بخندید، حتماً از او مراقبت های خوبی را انجام دهید.

او از اهداف شما حمایت می کند و اهداف خود را هم دنبال می کند

برای مدت طولانی دانشمندان سعی کردند اثبات کنند که مردان ترجیح می دهند با زنان ضعیف ازدواج کنند. در کتاب (چرا مردان باهوش با زنان باهوش ازدواج می کنند)، کریستین سی ولان این موضوع را کاملاً دور ریخت و با آماری ثابت کرد که زنان موفق، تحصیل کرده و با درآمد بالا، کمتر از دیگران ازدواج نمی کنند.

به یاد داشته باشید از مزایای یک زن قوی در کنار شما ایجاد انگیزه در شما و عدم وابستگی به شما خواهد بود. نیازی نیست که نگران او باشید و او نیازی به حمایت همیشگی شما ندارد. یک زن ضعیف و وابسته اغلب تمایل دارد اهداف خود را فراموش کند. این مطالعه که از سمت دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام شد، نشان داد که زن و شوهر نیاز به اهدافی جدا و مشترک به صورت همزمان دارند.

با والدین خودش رابطه مناسب دارد

اگر می خواهید بدانید شریک زندگی شما در ۳۰ سال آینده چگونه خواهد بود، به والدین آنها نگاه کنید. اگر می خواهید بدانید که در مدت ۳۰ سال با شما چگونه رفتار خواهند کرد، نگاه کنید که اکنون با والدین خود چگونه رفتار می کنند. محققان دانشگاه آلبرتا از ۲۹۷۰ نفر در سنین مختلف سؤال کردند و رابطه مستقیمی بین رابطه والدین در سالهای نوجوانی و زندگی عاشقانه آنها بعدا مشاهده شد. اما این بدان معنی نیست که رابطه او با والدینش همیشه باید کامل باشد. مت جانسون، می نویسد که درک مشارکت شما در رابطه با والدین، شناخت هرگونه تمایل به تکرار رفتار مثبت یا منفی را در ادامه زندگی نشان می دهد.

مهربان باشد (جان گوتمن از دانشگاه واشنگتن)

علم به ما می گوید که کلیدهای برقراری رابطه طولانی و شاد مهربانی و سخاوتمندی است. روانشناس جان گوتمن از دانشگاه واشنگتن از چهار دهه پیش تحقیقات خود را در مورد زوجین متاهل آغاز کرد. وی دو نوع زوج را شناسایی کرد مهربانها و پرخاشگران. پرخاشگران معمولاً بعد از ۶ سال زندگی مشترک به مشکل می خورند. اما مهربانان به مدت طولانی در کنار هم هستند و همیشه این حس مشترک را دارند که زندگی بایستی همراه با فضای دوستی باشد.

او با شما کارهای هیجان انگیری انجام می دهد

T A K F A R S

اگر زنی را پیدا کردید که اوقات فراغت مشترک زیادی با شما دارد او جزو بهترین گزینه ها و زن ایده آل برای ازدواج با شما می باشد. یک مطالعه طولانی مدت در دانشگاه میشیگان با ۴۸۶۴ فرد متاهل نشان داد که خوشبخت ترین زوجها در آنجا کسانی هستند که با هم ورزش و تفریح های مشترک دارند. البته این بدان معنا نیست که این افراد زوجینی شادتر نسبت به بقیه هستند. کیرا بردیت، نویسنده این مطالعه می گوید: ممکن است زوج هایی که فعالیت های اوقات فراغت بیشتری را در کنار یکدیگر انجام می دهند، کیفیت ازدواج بهتری داشته باشند.

او زندگی خود را دارد (تری اوربوچ)

یک مطالعه طولانی مدت در دانشگاه میشیگان نشان داده که هر فردی که دوستان مشترک همجنس خودش را دارد و یا آنها در هفته برنامه مشترک دارد می تواند فرد مستقل تر و جذاب تری برای همسر خود باشد. تری اوربوچ، نویسنده این مطالعه می گوید: (هنگامی که افراد دوستان خود را دارند، مجموعه ای از منافع خود را به صورت مجزا دارند که باعث بالا رفتن سطح انرژی در طول هفته می شود. این مقاله در روزنامه وال استریت ژورنال چاپ شده است.

او نقص های شما را می پذیرد (روانشناس تری اوربوچ)

به نظر می رسد روابط بسیار زیادی که فقط یکی از زوجین از دیگری انتقاد می کند که مثلاً شلوار تو زشت است، شوخی های بد، عادت آزار دهنده می تواند بسیار در رابطه آسیب زا باشد. اگر زنی پیدا کرده اید که فقط می تواند شما را بپذیرد، باید خود را خوشبخت بدانید و آن زن ایده آل برای ازدواج است. روانشناس تری اوربوچ در ستون خود برای هافینگتون پست گفت: یک رویکرد بد بینانه شما را از بین می برد و شما را به سمت دیگران سوق می دهد که آن موضوع زندگی را تمام می کند.

او کینه ای نباشد (کالج لوتر)

اگر زنی پیدا کردید که بتواند دیگران را ببخشد، مدت طولانی او را در کنار خود خواهید داشت. مطالعه محققان کالج لوتر، دانشگاه دوک و دانشکده الوهیت هاروارد نشان داد که افرادی که به طور خاصی و با اطمینان می توانند دیگران را ببخشند زندگی طولانی تری دارند.

اما شاید مهمتر از همه بخشش پایه و اساس یک رابطه سالم است. هیچ فردی نیست که برای شما در طول یک رابطه مشکلی درست نکند ولی آیا باید به سمت کینه توزی برود؟ مواقعی وجود خواهد داشت که شما سهواً کاری را انجام می دهید که به شریک زندگی شما آسیب برساند و سپس به او احتیاج خواهید داشت تا بتواند شما را ببخشد. اگر زنی پیدا کرده اید که دارای برخی یا تمام این خصوصیات است، با او خوب رفتار کنید و هرگز او را رها نکنید. زندگی شما با داشتن او بهتر خواهد شد و او همان زن ایده آل برای ازدواج با شما می باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر