تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نحوه تفت دادن خلال پسته و بادام چگونه است

image نحوه تفت دادن خلال پسته و بادام چگونه است

خلال پسته و بادام باکیفیت تهیه کنید

اگر قصد دارید برای تهیه غذا و دسر از خلال پسته و بادام استفاده کنید، لازم است محصولات باکیفیتی را خریداری کنید. یکدست بودن رنگ خلال ها و تازه بودن آن ها اهمیت زیادی در طعم و مزه خلال دارد. برای تهیه خلال پسته بهتر است از خلال هایی که رنگ سبز روشنی دارند، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بسیاری از افراد سودجو به جای خلال پسته، باقالی خشک شده را بسته بندی می کنند و به فروش می رسانند. سعی کنید خلال پسته و خلال بادام را حتما از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

خلال ها را در آب یا گلاب بخیسانید

بعد از این که خلال پسته و بادام مناسب تهیه کردید، بهتر است آن ها را آبکشی کنید و سپس برای چند دقیقه تا چند ساعت در یک ظرف آب بریزید. این کار موجب باز شدن خلال ها و نرم شدن آن ها می شود. می توانید برای معطر و خوشمزه شدن خلال بادام و پسته آن ها را برای مدتی در گلاب بخیسانید و سپس تفت دهید. پیشنهاد می شود.

تکفارس آی آر

خلال ها را تفت دهید

نحوه تفت دادن خلال پسته و بادام بسیار راحت است. برای این کار باید مقداری کره یا روغن در ماهیتابه بریزید. سپس خلال بادام را اضافه کنید. چند دقیقه خلال بادام را در کره تفت دهید و سپس خلال پسته را اضافه کنید.

می توانید برای خوش رنگ شدن خلال ها مقداری زعفران دم کرده نیز به آن اضافه کنید. مواد را به سرعت هم بزنید و مراقب باشید که شعله گاز زیاد نباشد. زیرا زیاد بودن شعله موجب تیره شدن و سوختن خلال ها می شود. بعد از این که خلال ها را برای چند دقیقه تفت دادید، می توانید شعله گاز را خاموش کنید. برای تزیین برنج با خلال پسته و زرشک می توانید زرشک را هم به خلال ها اضافه کنید و همه مواد را با هم تفت دهید.

آیا می توان از خلال پسته بدون تفت دادن در غذا استفاده کرد؟

بسیاری از افراد برای تهیه خلال پسته و بادام در زرشک پلو تنها خلال را نرم می کنند و آن را تفت نمی دهند. اما چگونه خلال بادام را نرم کنیم؟ برای نرم کردن خلال پسته و بادام روش های مختلفی وجود دارد. اگر زمان کافی برای خیساندن خلال را دارید، می توانید خلال بادام و خلال پسته را در ظرف آب بریزید و برای چند ساعت بخیسانید. این کار موجب نرم شدن خلال ها و خوشمزه شدن آن ها در غذا می شود. به خاطر داشته باشید که هر چه خلال بادام و پسته در غذا نرم تر باشد، طعم لذیذتری خواهد داشت.

www.takfars.ir

در صورتی که زمان کافی برای خیساندن خلال را ندارید، می توانید در زمان پخت برنج خلال ها را نیز به آن اضافه کنید تا با بخار برنج نرم شوند. برای تهیه شله زرد نیز می توانید خلال خشک را با آن ترکیب کنید تا نرم شوند.

نکاتی که باید در مورد نحوه تفت دادن خلال پسته و بادام بدانید

برای تهیه خلال پسته و بادام تفت داده شده، بهتر است از پسته قزوین استفاده کنید. رنگ پسته قزوین نسبت به سایر پسته ها سبزتر است و ظاهر زیباتری به غذا و دسر شما می بخشد.

برای تهیه پسته تفت داده شده می توانید هم از پسته تازه و هم پسته خشک استفاده کنید.

در صورتی که به پسته خشک یا خلال پسته دسترسی ندارید، می توانید خودتان در خانه خلال درست کنید. در طرز تهیه خلال پسته باید پوست سخت پسته را جدا کنید و سپس پسته ها را در آب جوش بریزید و چند دقیقه صبر کنید. بعد از این که پسته نرم شدند، آن ها را آبکش و پوست پسته ها را جدا کنید. سپس آن ها را در آب یخ بریزید تا مغز پسته ها باز و خوشرنگ شوند. در نهایت می توانید پسته ها را با یک چاقوی تیز برش دهید و خلال کنید.

معمولا خلال پسته سریع تر از خلال بادام نرم می شود و به مدت زمان تفت کمتری نیاز دارد. از همین رو توصیه می شود خلال بادام و خلال پسته را در ظرف های جداگانه بخیسانید و برای تفت دادن ابتدا خلال بادام را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه خلال پسته را تفت دهید. اگر برای نرم کردن خلال پسته و بادام آن ها را به برنج اضافه می کنید، پیشنهاد می شود خلال بادام را در ابتدای پخت و خلال پسته را در ۱۰ دقیقه نهایی دم کشیدن برنج به آن اضافه کنید.

خلال پسته و بادام را حتما در ظروف در بسته و در یخچال نگهداری کنید. این کار از عوض شدن طعم خلال ها و بدمزه شدن آن ها جلوگیری می کند.

نحوه تفت دادن خلال پسته و بادام بسیار ساده است، تنها باید شعله گاز را کم کنید و خلال بادام را قبل از خلال پسته تفت دهید تا رنگ خلال ها تیره نشود.

تفت دادن خلال پسته و بادام تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد. فراموش نکنید که سرخ کردن بیش از حد خلال ها روی طعم و مزه و رنگ آن ها تاثیر می گذارد.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر