تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

من عاشق فست فود هستم چکار کنم

image من عاشق فست فود هستم چکار کنم

اینجا ۷ نکته را به شما آموزش داده ایم که با رعایت کردن آنها می توانید بدون هیچ نگرانی وعده ی غذایی سالمی را در رستوران ها میل کرده و لذت کافی از خوردن آن ببرید.

منوی غذایی رستوران را قبل از سفارش بررسی کنید

قبل از رفتن به بسیاری از رستوران ها و سفارش غذا بهتر است در ابتدا منوی غذایی آن را بررسی کنید و ببینید که آیا این رستوران از جمله غذاهای سالم و بهداشتی را دارد یا خیر. در این مواقع تنها به دلیل اینکه احساس گرسنگی میکنید ،در انتخاب رستوران ها و سفارش غذا ،عجله نکنید و دقت کافی را انجام دهید .

چشم پوشی از خوردن تنقلات اضافه

تکفارس آی آر

کنار بسیاری از غذاهایی که در رستوران ها سرو می شود تزئیناتی انجام می شود که با چیبس و سس و مواد غذایی چاق کننده می باشد که خوردن آنها باعثجلوگیری در کاهش وزن خواهد شد. باید از خوردن این مورد غذاهای ناسالم جلوگیری شود و حتی در بعضی مواقع خوردن تکه نانی که کنار غذا گذاشته می شود هم ممکن است چاق کننده باشد و باید بررسی شود.

مدیریت هزینه ها

علاوه بر آنکه هدف شما لاغر کردن و جلوگیری از اضافه وزن می باشد ،باید گفت مدیریت هزینه های مصرفی و اینکه هزینه ها برای سفارش چه نوع غذاهایی انجام می گیرد هم بسیار مهم می باشد و مثلا نباید سیب زمینی سرخ شده را تنها به این دلیل که قیمت آن کم می باشد سریعا سفارش دهید چرا که تنها قیمت مهم نمی باشد و اینکه غنی از کربوهیدرات و چربی است و منجر به چاقی می شود هم از اهمیت بالایی برخوردار است .به جای آن می توان هزینه بیشتری را متقبل شد و مثلا ماهی کبابی و سبزیجات بخار پز را به جای آن سفارش داد که شاید هزینه بالاتری داشته باشد اما از ارزش غذایی بالاتر و مفیدتری برخوردار است.

جلوگیری از پرخوری

اینکه هنگامی که از رستوران خارج می شویم احساس سیری بیش از اندازه نداشته باشیم بسیار مهم می باشد. بهترین راه برای جلوگیری از چنین پیشامدی این است که قبل از آنکه غذا برای شما آورده شود مقداری سالاد فصل و یا سوپ و …سفارش دهید تا برایتان آورده شود ، تا با خوردن این ها مقداری از گرسنگی شما کم شده و شکمتان با این مواد غذایی سالم پر شود و در نهایت جای زیادی برای خوردن غذای اصلی نداشته باشید تا به دلخواه مجبور به خوردن غذای کمتر کرده و در عین حال به جلوگیری در کاهش وزن خود کمک زیادی را برسانید.

www.takfars.ir

سرعت غذا خوردن

تحقیقات اخیر نشان می دهد که تمایل به اندازه غذایی که میخوریم با سرعت غذا خوردن رابطه ای مستقیم دارد .هر چه سرعت بالاتر باشد میزان غذایی که میخوریم هم بیشتر می شود چرا که تمایل به میل غذا در ابتدای شروع به غذا خوردن بیشتر است .بهترین کار استفاده از چنگال می باشد .اگر غذای خود را با چنگال بخورید مطمئن باشید که سرعت غذا خوردن کم و زمان آن زیاد می شود و این به صورتی ناخودآگاه منجر به خسته شدن و دست کشیدن از ادامه ی غذا خوردن می باشد و با این کار می توانید سرعت غذا خوردن را پائین آورده و در عین حال میزان غذای خورده شده را هم پائین بیاورید.

سقارش نوشیدنی های سالم و مخصوصا آب

نه تنها نوشیدنی های شیرین برای سلامتی شما بسیار مضر می باشد بلکه تحقیقات نشان می دهد که این نوشیدنی ها تنها شکم را پر کرده و کالری زیادی را در بدن ذخیره میکنند.کالری و قند آنها بسیار بالا بوده و به راحتی هم قابل سوختن نمی باشند.اگرچه بسیاری از غذاها مانند فست فود ها را اگر با انواع نوشیدنی های گازدار بخوریم ،خوشمزه تر می شود ،اما باید گفت مضرات ناشی از خوردن آنها به راحتی قابل جبران نمی باشد .بر اساس مطالعاتی که اخیرا انجام شده ، این نتیجه حاصل گردیده که بهترین نوشیدنی در هنگام صرف غذا آب می باشد که حاوی هیدراته ی فراوانی بوده و کلید اصلی هضم غذا و کمک به سوخت و ساز بدن می باشد .

بردن غذای اضافه آمده به خانه

بسیاری از مردم در این تصور که دور ریختن غذای دستخورده و مانده در رستوران ها اصلا کار درستی نمی باشد و باعث اسراف می گردد فکر میکنند که باید تمام غذای خود را تا آخر بخورند تا مبادا اسرافی صورت گیرد و این کاملا فکری غلط می باشد چرا که به جای این کار بهتر است اضافه غذای خود را به خانه ببرند و برای این کار تنها کافی است از گارسنان رستوران ظرفی یکبار مصرف را درخواست کنند و غذای اضافی را با خود ببرند .این روزها این شیوه برای مردم بسیار جا افتاده است و اصلا عملی خجالت انگیز نمی باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر