تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مصرف مرتب پودر کاکائو در رژیم غذایی چه فایده ای دارد

image مصرف مرتب پودر کاکائو در رژیم غذایی چه فایده ای دارد

سرشار از پلی فنول ها: پلی فنول ها آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که در میوه جات، سبزی ها، چای و شکلات یافت می شوند. این ریزمغذی ها دارای مزایای بهداشتی متعدد از جمله کاهش التهاب، بهبود جریان خون، کاهش فشار خون، بهبود کلسترول و قند خون هستند. کاکائو یکی از ثروتمندترین منابع پلی فنولهایی از جمله فلاونول ها است. با این حال پردازش و گرمایش این ماده غذایی می تواند خواص سودمند آن را کاهش دهد و یا از بین ببرد.

کاهش فشار خون: کاکائو چه به صورت پودر و یا به صورت شکلات تیره قادر به کاهش فشار خون است. فناونول های موجود در کاکائو باعث افزایش میزان اسید نیتریک در خون می شوند که می تواند عملکرد عروق خونی را بهبود بخشد و باعث کاهش فشار خون شود.

کاهش خطر سکته مغزی و حمله قلبی: به علاوه کاهش فشار خون، به نطر می رسد کاکائو خواص دیگری از جمله کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی داشته باشد. کاکائو با بهبود سطح اکسید نیتریک در خون، جریان خون را در رگ های خونی و شریان ها بهبود می بخشد. علاوه بر این، کاکائو برای کاهش کلسترول ال دی ال و یا همان کلسترول بد بسیار موثر است و اثر شبهه آسپرین دارد.

بهبود عملکرد مغزی: مطالعات متعدد نشان داده است که پلی فنول هی موجود در کاکائو خطر بروز بیماریهای عصبی را از طریق بهبود عملکرد مغز کاهش می دهند. فلاونول ها همچنین عضلات رگ های خونی را بهبود می بخشد و جریان خون و خون رسانی به مغز را افزایش می دهند.

تکفارس آی آر

کاهش افسردگی: تاثیر کاکائو برای کاهش خطر ابتلا به افسردگی و افزایش خلق و خو نیز شناخته شده است. اثرات مثبت بر خلق و خو ممکن است به دلیل فلاونول های کاکائو باشد که در بدن منجر به تبدیل تریپتوفان به سروتونین می شود. سروتونین هورمون مرتبط با احساس شادی است.

کاهش علائم دیابت نوع ۲: گرچه مصرف بیش از حد شکلات برای کنترل قند خون مفید نیست اما کاکائو به تنهایی می تواند اثرات ضد دیابت داشته باشد. فلاونول های موجود در آن باعث کاهش هضم و جذب کربوهیدرات ها در روده، بهبود ترشح انسولین، کاهش التهاب و تحریک جذب قند از خون به عضله می شود.

کاهش وزن: مصرف کاکائو به کنترل وزن کمک می کند. مصرف این ماده غذایی با تنظیم مصرف انرژی، کاهش اشتها و التهاب و افزایش اکسیداسیون چربی، به کاهش وزن کمک می کند.

بهبود علائم آسم: آسم یک بیماری التهابی مزمن است که باعث انسداد و التهاب راه های هوایی می شود و حیات فرد را به مخاطره می اندازد. تصور می شود که کاکائو برای افراد مبتلا به آسم مفدی است زیرا ترکیبات ضد آسمی مانند تئوباریم و تئوفیلین دارد. تئوفیلین منجر به افزایش حجم ریه ها می شود و التهاب را کاهش می دهد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر