تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راهکار برای از بین بردن سریع بوی سیر دهان

image بهترین راهکار برای از بین بردن سریع بوی سیر دهان

آلیل متیل سولفید بـه سرعت تجزیه نمـی شود و زمان مقدار قابل توجهی پس از مصرف در بدن باقی مـی مانـد و این باعث مـی شود بوی سیر بـه مدت چنـد ساعت و یا حتی چنـد روز (۱ تا ۲ روز) پایدار بمانـد.

آدامس جویدن

اگر زمان کافی نـدارید و قصد دارید در کوتاه ترین زمان نتیجه بگیرید خوردن آدامس بدون قنـد را بـه شما توصیه مـی کنیم. جویدن آدامس بعد از صرف غذا باعث تولید هرچه بیشتر بزاق دهان و از بین بـردن بوی بد دهان مـیشود. آدامس هایی با روغن ها و رایحه های طبیعی باشید. ثابت شده است که نعنا فلفلی، نعنا و دارچین با باکتری های بوی ناخوشاینـد در دهان مقابله می کننـد.

استفاده از دهانشویه

تکفارس آی آر

بـرای از بین بدن بوی سیر بـه شما توصیه مـی کنیم بعد از خوردن وعده غذایی بـه سراغ دهانشویه بـروید؛ البته دهانشویه نعنایی تاثیر بیشتر بـر رفع بوی سیر خواهد داشت. دهانشویه ضد باکتریایی حاوی کلرهگزیدین، ​​پراکسید هیدروژن یا کلرید ستیپیریدینیوم بـه جلوگیری از بوی بد دهان کمک مـی کننـد. بسیاری از دهانشویه ها حاوی الکل هستنـد که باعث خشکی دهان شما مـیشونـد (یکی از دلایل بوی بد دهان) پس تا حد امکان از مصرف این دهانشویه ها اجتناب کنید.

مسواک زدن

اگر بـه مسواک دسترسی دارید، بـه شما توصیه مـی کنیم تا خرده های غذا و سیر را از روی دنـدان های خود بـردارید؛ مسواک زدن تاثیر زیادی در از بین بـردن بو سیر داشته و نفس شما را تمـیز و خوشبو مـی کنـد، حداقل دو بار در روز و بـه مدت دو دقیقه مسواک بزنید.

شیر بنوشید

چربی موجود در شیر بوی سیر دهان را کاهش مـی دهد. ترکیب آب و چربی بوهای بد دهان را از بین مـی بـرد یا حداقل کاهش مـی دهد. بعد از خوردن سیر یک لیوان شیر پرچرب بنوشید. حتما نتیجه ی آن را خواهید دید. شیر مـی توانـد بـر بوی سولفات سیر غلبـه کنـد.

www.takfars.ir

جعفری بخورید

جعفری یک سبزی خوشبو است؛ اگر مـی خواهید بوی سیر را از بین ببـرید بعد نیست بعد از پایان غذا چنـد بـرگ سبزی جعفری بخورید. این سبزی اثراتی شگرف بـر بدن دارد. جعفری گیاه معطر معرکه ای بـرای از بین بـردن بوی بد سیر در دهان است. جعفری حاوی مقدار زیادی کلروفیل است که بـه عنوان خوشبوکننـده ی طبیعی عمل مـی کنـد. این سبزی معطر دارای خواص ضدباکتری و ضدالتهابی است که مـی توانـد بوی بد دهان و حتی بدن را دقیقا از منشأ از بین ببـرد. یادتان باشد همـیشه جعفری تازه بجوید چون سبزی های خشک کلروفیل فعال نـدارنـد.

آب لیمو بخورید

اسید موجود در آبلیمو باعث خنثی کردن اثر اسید آلینیناز شده و بوی آن را از بین مـی بـرد. بنابـراین خوردن یک لیوان آبلیمو بـه از بین بـردن این بوی بد کمک زیادی خواهد کرد. لیموترش باکتری هایی را که عامل ایجاد بوی بد دهان هستنـد از بین مـی بـرد و یکی از مؤثرترین خنثی کننـده های بوست. آب یک لیموی تازه را بگیرید و با یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. حتی مـی توانید لیمو را بـه تنهایی و بدون آب مصرف کنید. جویدن پوست لیمو هم بسیار مؤثر است.

سیب بخورید

شاید باورتان نشود اما سیب یک دئودورانت طبیعی است؛ یکی از راه های از بین بـردن بوی بد دهان خوردن سیر است. خوردن یک سیب متوسط مـی توانـد بـه کاهش قابل توجه بوی دهان کمک کنـد. همان خاصیت هایی که باعث اکسیداسیون در مـیوه ها مـی شونـد (در هنگام گاز گرفتن پوست آنها قهوه ای مـی شود)، باعث از بین بـردن بوی بد پیاز و سیر هم مـیشونـد. در کل مـیوه هایی ماننـد سیب، گلابی، آلو، هلو، زردآلو، آلو سیاه، انگور، گیلاس و بادمجان در از بین بـردن بوی بد موثر هستنـد.

چای سبز بخورید

چای سبز حاوی پلی فنول، ماده ای گیاهی، است که بـه خنثی کردن ترکیبات گوگرد آزاد شده در پیاز و سیر کمک مـی کنـد. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز نیز در مبارزه با بوی بد دهان موثر هستنـد.

قاشق استیل

شاید کمـی عجیب بـه نظر بـرسد، اما مـی توانید بـرای از بین بـردن بو سیر از یک قاشق استیل استفاده کنید. قاشق تمـیز را درون دهان خود کرده و بـر روی لپ ها از درون و زبان بـه خوبی قرار دهید تا بوی سیر را بـه خود جذب کنـد.

تک فارس

جوش شیرین

قبل از استفاده بدانید که این روش همـیشه هم کارساز نیست. اما مالیدن مقدار بسیار کمـی از جوش شیرین بـه دست مـی توانـد بـه از بین بـردن بو سیر کمک کنـد. جوش شیرین بوی سیر را از دهان و دست ها از بین مـی بـرد. همچنین سطح PH را کنترل کرده و از رشد باکتری ها جلوگیری مـی کنـد. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و کمـی نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید و دهان خود را با این محلول بشورید. مـی توانید دستانتان را بـه مدت یک تا دو دقیقه در آن قرار دهید تا بوی سیر از بین بـرود.

خردل بخورید

خردل باعث از بین بـردن بو سیر مـی شود؛ خردل حاوی زردچوبـه بوده و از بین بـردن بو کمک مـی کنـد. یک قاشق چایخوری را بـه مدت ۱ دقیقه درون دهان خود بچرخانید و سپس آن را بیرون بـریزید. سپس نصف یک قاشق چایخوری را بخورید تا بوی آن را از درون بدن خارج کنـد. همچنین شما مـی توانید یک دوم قاشق چای خوری نمک را با دو قاشق چای خوری روغن خردل مخلوط کنید و رونـدی را که در بالا ذکر کردیم، تکرار کنید. فقط این ترکیب را در دهان تان بچرخانید و قورت نـدهید. بعد از حدود یک ساعت، دهن تان را با آب شست و شو بدهید.

ماست بخورید

نتایج چنـدین تحقیق ثابت کرده که خوردن حدود ۲۰۰ گرم ماست در کاهش باکتری ها و سولفید هیدروژن دهان (منشأ و علت اصلی بوی بد) مؤثر است. ماست مـی توانـد بوی سیر دهان را هم از بین ببـرد.

قهوه بخورید

دانه های قهوه حاوی ترکیبات ضدباکتری است و در از بین بـردن و مبارزه با مـیکروارگانیسم ها که مسئول بوی بد دهان انـد، مؤثر است. جویدن دانه های قهوه بوی بد سیر را کاهش مـی دهد.

آب بنشوید

نوشیدن آب مـی توانـد باقی مانـده سیر و یا پیاز را از لا بـه لای دهان دنـدان خارج کنـد. همچنین نوشیدن آب باعث فعال شدن بزاق دهان شده و بـه رفع بوی سیر از دهان کمک مـی کنـد. بـه همـین دلیل بـه شما توصیه مـی کنیم بعد از خوردن سیر و یا پیاز با نوشیدن آب نسبتا خنک مانع از تشکیل بوی بد دهان شوید.

T A K F A R S

روش از بین بـردن بوی سیر از دست

پوست مرطوب یکی از مرکبات دلخواه خود را در آب رنـده کرده و اجازه دهید سرد شود. سپس آن را بـه روی دست خود بمالید. مـی توانید از اسپری کردن بـرای این کار استفاده کنید.

دست های خود را روی فولاد بمالید و یا این که از صابون فولادی استفاده نمایید. بـه صورت تئوری، فولاد با گوگرد عکس العمل نشان داده و باعث خنثی کردن بوی سیر مـی شود. این کار بـرای بـرخی جواب داده است و بـرای بـرخی خیر.

مـی توانید از صابون و استیل ضد زنگ استفاده کنید. صابون را روی دستان خود بگذارید و از یک قاشق استیل ضدزنگی تمـیز استفاده کنید تا آن را در دستان خود قرار پخش کنید، حتی بین انگشتان دست.

از بین بـردن بوی سیر از خانه

بـرای از بین بـردن بوی سیر از خانه مـی توانید چنـد ساعت پنجره خانه را باز بگذارید و یا این که یک ظرف یا کاسه ای از جوش شیرین را در اتاقی که بو گرفته است قرار دهید.

وقتی سیر خرد شده مصرف مـی کنید، نوشیدن آبلیمو در از بین بـردن بو سیر موثر است. اسید موجود در آب لیمو، آلینیناز را خنثی مـی کنـد، آلینیاز، آنزیمـی است که هنگام خرد کردن سیر تولید مـی شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر