تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دستور مخصوص سرآشپز برای تهیه سیرترشی

image دستور مخصوص سرآشپز برای تهیه سیرترشی

فروشنده های سیر ترشی برای اینکه ترشی رسیده تری داشته باشند از ترفندها و تقلب هایی استفاده میکنند که تعدادی از آنها را به شما میگوییم.

آنها از سرکه خرما که شیرین است به سیر اضافه میکنند چون سیر ترشی اصل و چند ساله طعم شیرینی دارد این سرکه این طمع را به آنها میدهد و سرکه بالزامیک را هم برای تیره کردن رنگ آن استفاده می کنند. ولی به دلیل گرانی سرکه بالزامیک به جای آن از سویا سس استفاده میکنند که تیرگی رنگ ترشی را فراهم میکند و چون سویا سس شور است دیگر نمک به آن اضافه نمی کنند.بعضی از افراد سود جو هم شکر قهوه ای را با سرکه معمولی و کمی سویا سس برای سیاه شدن رنگ آن مخلوط می کنند و به سیر اضافه میکنند و بعد از آن به اندازه ۱۰ تا۱۵ دقیقه مخلوط سیر و سرکه هارو میجوشانند تا مواد به خورد سیرها رفته و مثل سیر ترشی چند ساله نرم شود.

image دستور مخصوص سرآشپز برای تهیه سیرترشی

برای درست کردن سیر ترشی خانگی و سالم ابتدا پوستهای روی سیر ها را جدا میکنیم به طوری که حبه های آن از هم جدا نشود،قسمت چوبی بالای سیر هم به دلخواه اگر بخواهید از سرش ببرید و اگر نه که زیاد تاثیری در طمع و مزه ندارد. از سیر های که بخشی از آن کپک زده و خراب است استفاده نکنید.سیرها را در داخل شیشه ها چیده و سعی کنید فضای خالی در ظرفتان باقی نماند.کمی نمک روی سیرها ریخته و سپس سرکه سیب را به آن اضافه میکنیم تا جایی که سرکه روی سیر ها را بگیرد سرکه می ریزیم. در چند روز اول بهتر است در آنرا در چند روز اول نیمه باز بگذارید تا سیر و سرکه از جوش و خروش بیفتد و بعد به آن دوباره سرکه اضافه کرده و درب آنرا محکم ببندید. زود ترین زمانی که میتوانید سیر ترشی خود را مصرف کنید حداقل ۶ ماه است زودتر از آن این ترشی قابل خوردن نیست.زمان رسیدن واقعی آن ۷ سال است که میتوان بعد از ۳ یا ۴ سال هم آنرا خورد.

تکفارس آی آر

سیر ترشی بعد از گذشت سالها پوستش به راحتی کنده میشود نرم میشود و مزه شیرینی دارد. ترشی خود را در محل تاریک و خنک نگهداری کنید.

image دستور مخصوص سرآشپز برای تهیه سیرترشی

سبز شدن سیرها در داخل سرکه اشکال ندارد و به مرور زمان درست میشود.

شما در سیر ترشی از سرکه سیب طبیعی یا هر سرکه دیگری می توانید استفاده کنید به جز سرکه سفید و سرکه بالزامیک چراکه بالزامیک هم از نظز اقتصادی گران می باشد و هم طعم شیرینی به سیر ترشی می دهد که جالب نیست.

مواد لازم برای درست کردن سیر ترشی

www.takfars.ir

سیر خشک

سرکه سیب ارگانیک

نمک

محصولات معتبر
محصولات معتبر