تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نحوه خرید کفش فوتبال مناسب

image آموزش نحوه خرید کفش فوتبال مناسب

به طور کلی لازم است بدانید که هر کفشی برای فوتبال در سطحی مشخص طراحی شده است و نمونه های مخصوص زمین چمن با گزینه های سالنی از نظر میخ و کفی بسیار متفاوت هستند. به یاد داشته باشید که با پوشیدن کفش نامناسب، به ناچار خود را در معرض آسیب جدی قرار می دهید و در نهایت نمی توانید بازی ای باکیفیت را ارائه دهید. به همین دلیل هم باید یک جفت کفشی بخرید که کاملاً با سطح و شرایطی که در آن بازی می کنید مناسب و متناسب باشد. در همین راستا لازم است بدانید که هر زمینی برای یک نوع کفش فوتبال مناسب است که می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید.

بهترین کفش های فوتبال برای زمین سخت (FG)

زمین های سخت زمین هایی از جنس چمن طبیعی و کوتاه هستند که بازی در آن ها در آب و هوای خشک یا کمی مرطوب ایدئال است. بهترین کفش های فوتبال برای چنین زمین هایی گزینه هایی با میخ هایی کوتاه از جنس پلاستیک سخت است. همچنین بهتر است که مدل انتخابی میخ های ترکیبی و با شکل و اندازه های متفاوت داشته باشد و در حالت ایدئال تعداد میخ ها به ۱۲ عدد برسد. ارتفاع کوتاه تر میخ ها در کفش های مخصوص زمین سخت، باعث می شود که کف پای بازیکن با زمین ارتباط بیشتری داشته باشد و در نتیجه فشار کمتری به زانوها وارد شود.

نوع زمین: چمن طبیعی خشک و محکم

تکفارس آی آر

شکل میخ کفش: عمدتا مخروطی و تیغه ای

قابلیت هایی که کفش به شما می دهد: راحتی، دویدن با سرعت بالا و افزایش کشش

بهترین کفش فوتبال برای زمین نرم (SG)

این نوع از زمین ها معمولا شامل سطوح چمن طبیعی مرطوب و گل آلود می شود و معمولا از بازیکن انرژی بیشتری را طلب می کند. کفش هایی که در این زمین ها استفاده می شوند مدل هایی با شش میخ مخروطی یا اصطلاحا کله قندی شکل هستند که به کف کفش محکم چسبیده اند. دلیل کم تر بودن تعداد میخ در این مدل نسبت به بقیه مدل ها این است که پای بازیکن به زمین گیر نکند و آسیب نبیند.

نوع زمین: چمن طبیعی نرم، مرطوب و گل آلود

www.takfars.ir

شکل میخ کفش: میخ های قابل تعویض مخروطی از جنس آلومینیوم یا میخ های مخروطی و ثابت از نوع پلاستیکی

قابلیت هایی که کفش به شما می دهد: افزایش کشش و سرعت

کفش مناسب چمن مصنوعی (AG)

در این نوع زمین ها از چمن مصنوعی استفاده شده است. زمین های چمن مصنوعی سخت تر از زمین های طبیعی هستند، به همین دلیل هم باید کفش هایی را انتخاب کرد که نسبت به مدل های ویژه ی زمین های چمن طبیعی تماس بیشتری با سطح زمین داشته باشند تا فرد حین حرکت در آن دچار عدم تعادل نشود. کفش فوتبال چمن مصنوعی، میخ های کوچکی به شکل قرص در کفی خود دارند.

نوع زمین: انواع چمن مصنوعی

شکل میخ کفش: مخروطی و تیغه ای با تعداد میخ های بیشتر و کوتاه تر از کفش فوتبال مخصوص زمین طبیعی

قابلیت هایی که کفش به شما می دهد: راحتی، افزایش کشش و کاهش فشار به پاها

بهترین کفش برای فوتبال خیابانی (ST)

همانطور که می دانید سطح این نوع زمین ها دارای بافت هایی متنوع است که از آسفالت تا سنگ فرش و زمین خاکی را شامل می شود. به همین دلیل هم کفش فوتبال انتخابی باید دارای کفی ای از جنس لاستیک خشک باشد.

نوع زمین: زمین های آسفالت، خاکی یا سنگ فرش شده

تک فارس

شکل کفی کفش: مخروطی با تراکم بسیار بالا و از جنس لاستیک خشک

قابلیت هایی که کفش به شما می دهد: افزایش کشش، راحتی و نرمی

کفش فوتبال سالنی

اگر به دنبال کفش فوتبال سالنی هستید در زمان گفت وگو با فروشنده باید از بگویید که به دنبالی کفشی با کفی IN یا IC یا IT هستید، چرا که از آنجایی که چنین زمین های دارای روکشی صیقلی و یا صاف هستند، تنها چنین گزینه هایی می توانند نیاز شما را به خوبی رفع کنند. کفی کفش های سالنی از جنس لاستیک منعطف و بادوامی است که باعث بهبود انعطاف، راحتی و افزایش کشش می شود.

نوع زمین: داخل سالن

شکل کفی کفش: الگویی مسطح، برجسته و سخت

قابلیت هایی که کفش به شما می دهد: انعطاف، راحتی و افزایش کشش در زمانی که به پا است.

نکاتی برای خرید کفش فوتبال از نظر جنس

به طور کلی حرفه ای های این حوزه انتخاب و خرید کفش فوتبال چرمی را اولویت قرار می دهند، چراکه راحت تر و بادوام تر از سایر گزینه ها است. با این حال، بسیاری از افراد کفش هایی با رویه های مصنوعی و بافتنی از نوع مدرن تر را ترجیح می دهند.

کفش فوتبال با رویه ی مصنوعی؛ بادوام و درعین حال سبک

T A K F A R S

از رایج ترین نوع رویه در کفش های فوتبال، رویه ای از جنس مصنوعی است. اگرچه ممکن است این مواد جایگزین به اندازه ی چرم ظاهری زیبا نداشته باشند، اما مشکلاتی مانند خیس و سنگین شدن کفش در شرایط مرطوب را ندارند، همچنین سبک تر و نازک تر از انواع کفش های چرم هستند. این نوع از کالاهای ورزشی بیش از حد کشش نخواهند داشت و یک تناسب فوق العاده را مستقیماً در پا ایجاد می کنند. کفش های فوتبال مصنوعی به اندازه ی نمونه های بافتنی گران نیستند، به این معنی که می توانید بهترین کفش فوتبال جهان را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید.

کفش فوتبال با رویه ی بافتنی

رویه های بافتنی امکان تنفس پا را فراهم می کنند و بسیار بادوام هستند ولی از مدل هایی با رویه ی مصنوعی گران تر هستند. در همین راستا به منظور اینکه از تاثیر عوامل بیرونی بر روی کفش فوتبال جلوگیری کنند روی آن را با ماده ی سیلیکونی می پوشانند. در حالت کلی کفش های بافتنی سبک ترین و سریع ترین محصولات بازار هستند.

نوع پُست و موقعیت بازی در خرید بهترین کفش فوتبال

اگر فردی متخصص و جزئی نگر باشید خوب می دانید که تنها کفی کفش فوتبال، نوع زمین و برند آن نیست که در انتخاب نقش تعیین کننده ای دارد، بلکه نوع پست و موقعیت بازیکنان فوتبال هم در انتخاب موثر است. در واقع از آنجایی که هر حرکت و اقدامی در فوتبال نیاز به میزان خاصی کنترل و شدت کشش و فشار دارد، انتخاب کفشی مناسب به کمک آن بتوان بهترین حرکات را در پستی خاص اجرا کرد مهم است.

این روزها شما می توانید پاهای خود را به یک جفت کفش فوتبال که به طور خاص برای موقعیت مورد علاقه شما طراحی شده است، مزین کنید. به عنوان نمونه در بازار بهترین کفش های فوتبال، آدیداس ایکس و نایک مرکوریال گزینه هایی سبک وزن و ایدئال برای حرکات سرعتی هستند، در حالی که یک مدافع میانی ممکن است با یک جفت نایک تیمپو احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

با این حال پیشنهاد می کنیم به جای اینکه فقط به یک جفت کفش مردانه خاص از برندی خاص فکر کنید زیرا این همان چیزی است که لیونل مسی می پوشد، باید به طور جدی به این فکر کنید که کدام کفش راحت تر است و به شما کمک می کند تا به بهترین شکل بتوانید بازی کنید، حتی اگر هر هفته فقط یک بازی معمولی پنج نفره انجام می دهید به سراغ کفش فوتبالی بروید که به معنی واقعی کلمه مکمل بازی شما باشد.

بهترین کفش فوتبال برای مهاجم

همانطور که می دانید وظیفه ی مهاجم تیم همیشه با حرکات، سریع دقیق و انفجاری همراه است به همین دلیل هم بهترین کفش برای مهاجم گزینه ای سبک وزن است که بتواند ضربات شدید را تحمل کند. وجود بخشی به نام Strike Zone بر روی کفش فوتبال به منظور زدن شوت های محکم هم از دیگر ویژگی های کفش مناسب برای این موقعیت است.

بهترین کفش فوتبال برای مدافع تیم

تک فارس www.takfars.ir

وجود کفی یا زیره ی مستحکم از آیتم های اصلی در کفش های مخصوص مدافعین است. به طور کلی مدافع به دلیل آنکه باید تغییر جهت زیادی را در دریبل مهاجمین داشته باشد نیاز به کفشی مستحکم با چسبندگی عالی دارد.

خرید کفش مناسب برای دروازه بان

مهم ترین حرکت در موقعیت دروازه بان، حرکات عرضی است. بنابراین بهترین کفش فوتبال برای این نوع از بازیکنان گزینه هایی با چسبندگی ای در حد بالا و میخ هایی به شکلی تیغه ای در کف آن است.

بهترین کفش فوتبال برای هافبک ها

در انتخاب کفش مناسب برای هافبک ها افراد باید به طور مداوم در زمین در حال حرکت باشند، پس راحتی کفش از الویت های انتخاب برای این دسته از افراد است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر